Søger 2D animator/Tegner Med humor til tegneserie på Youtube

petersenjmp
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 27 May 2013, 09:14

Søger 2D animator/Tegner Med humor til tegneserie på Youtube

Unread post by petersenjmp » 08 May 2017, 21:30

Hej Alle,

Jeg har postet her før omkring søgning af programører til spiludvikling og har herigennem mødt nogle meget interessante mennesker førhen.

Derfor vil jeg nu prøve at bruge denne platform igen til at finde en god 2D animator/tegner som er frisk på at lave en tegneserie a la Cyanide & Happiness/ Family Guy/ South Park/ Rick & Morty og Simpsons.

Det drejer sig om korte episoder på mellem 2 og 3 minutter stykket og 6 episode pr. sæson. Planen er at starte med at udgive serien på youtube og forhåbentlig tjene penge på reklamer og subscribers. Det kræver dog at vi har episoderne færdiglavede indenfor en hvis tidsramme, derfor skal karaktererne og animationerne være forholdsvis simple uden at kopiere C&H, men stadig sjove og elskværdige. (jeg tænker lidt overdrevede a la Ren & Stimpy, måske men der er rigeligt plads til kreativ frihed)

Sagen er den at jeg kan ikke tegne, jeg kan kun lige tegne storyboards som beskriver scenerne i mine manuskripter for episoderne og kamera vinklerne, så alt hvad der skal bevæge sig samt alle karakterer og animationer vil være dit job.

Hvis du er en haj til Illustrator og er god til at tegne og animere i 2D og har en god portion humor, så skriv endelig. Jeg er klar på at dele alt hvad vi tjener på serien 50/50 med den rigtige.

Den rigtige for mig er en person som kan animerer og tegne hurtigt og godt og har ligeså plat humor som mig. Det er en fordel at bygge et kartotek af animationer op som kan genbruges, så disse kan blandes på alle mulige måder og vi derfor ville sparer en masse tid til fremtidige episoder. Tid på Youtube (og alle andre steder) betyder alt - Hvis vi får subscribers får vi penge af youtube, men hvis ikke vi bliver ved med at uploade nye videoer mister vi vores subscribers og dermed pengene. Derfor er det vigtigt at vi kan komme ind i en rytme hvor vi er en vel olieret maskine som kan spytte nye episoder ud hver måned i høj kvalitet.

Jeg laver alt lyd, dvs. Stemmeskuespil, musik og effekter. Jeg er desuden uddannet som 3D generalist så jeg kan lave de fleste af baggrundene i hvad der vil være forholdsvis simple scener (1-2 Baggrunde og 2-4 karakterer pr. episode) med After Effects. Desuden laver jeg postproduction arbejdet i After Effects, så når du sender mig de færdige animationer i en .PNG billedesekvens fra Illustrator med gennemsigtig baggrund som passer til lydfilen jeg har sendt dig inden du begynder, sætter jeg baggrunde på og laver justeringer med lyd lys og effekter og færdiggør episoderne.

Sound good? :D Det håber jeg! Det er et projekt som jeg brænder for i og med jeg allerede har optaget stemmer til flere af episoderne og de er blevet ganske gode. Det er meget sort humor og absolut laveste fællesnævner. Serien er halv grov, med teenagere verden over som hovedmarkede. Serien er på Engelsk.

Jeg sender gerne lydfiler for de første sketches til den som er interesseret, jeg skal bare vide at du er god til at animere og kan levere din del af opgaven og har god kommunikation. Så kan vi komme i gang med at skabe noget fedt! Det er vigtigt at vi kan kommunikerer godt sammen så vi kan hjælpe hinanden og dermed skabe fremgang. Det er klart at det vil tage længere tid i starten, men med mål for øje kan alt lade sig gøre - Også med et lille to mands team til at starte med ;-)

Ultimativt drømmer jeg om en serie på endten netflix eller en tv kanal ligesom Family Guy, Simpsons, og South Park :D man har vel lov at drømme! Drømme skaber håb! og det er også drømmen at lave et spil når der er skabt interesse for serien gennem youtube. HVer ting til sin tid.

Jeg glæder mig til at høre fra alle som er interesserede og skriv endelig uanset baggrund og erfaring.


-Jesper

Post Reply