DK Game Companies | DK Game Productions | Translate | Contact | Latest threads |

| Main forum | Site Content | Jobs | Showcase | Offtopic | Calender |
| Themes: Mobile | Dark1 | Dark2 | (Login required for themes) |

Username:   Password:   Log me on automatically each visit  


All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
Unread postPosted: 06 Feb 2018, 13:32 
Offline
Level 0 - Null

Joined: 25 Nov 2013, 15:16
Posts: 2
Håber at der er nogen der kan hjælpe mig med at blive klogere.

Jeg har lavet en "FPS walk around" i Unity og vil gerne vide mere om eksport til forskellige formater, her under WebGL, Android og IOS.

Pt. har jeg lavet eksport til WebGl, som virker efter hensigten.
Det virker dog som om at nogle browser har større udfordringer end andre.
Hvad er jeres erfaringer her?

Når det kommer til Android og IOS er jeg lidt mere på bar bund.
Det er dog lykkes mig at lave en eksport til Android, hvor jeg kan kigge rundt,
men ikke gå (det skal nok lykkes at løse det).
Hvad er jeres erfaringer med udfordringer i forhold til eksport til mobile platforme?

Eksporten til Android fungere vel som et spil/en app i sig selv.
Jeg kunne godt tænke mig at bygge eksporten op på en sådanne måde,
at jeg har en "grund app" hvor fra jeg så kan hente forskellige miljøer fra nettet og gå rundt i dem.
Altså:
Jeg besøger en hjemmeside via min mobil og trykker på et link,
som åbner et miljø i en mobil app (hvis appén ikke allerede ligger på mobilen skal linket foreslå at downloade appén).

Min baggrund er 3D generalist med en lille smule kode/script erfaring,
og måske er jeg lidt på dybt vand, hvilket jeg prøver at finde ud af med min post her :)

MVH
- David


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 18 Feb 2018, 19:37 
Offline
Level 0 - Null

Joined: 18 Feb 2018, 19:26
Posts: 1
Hvad du leder efter er "assetbundles": https://docs.unity3d.com/Manual/AssetBundlesIntro.html

Dette i sig selv er et stort emne, men læs op på det i Unity's manual og/eller google nogle guides. Det korte af det lange er at du kan bygge assets (i unity) ind i "pakker".
De pakker kan så uploades til server eller du kan have dem liggende lokalt, det er irrelevant, pointen er at din Unity app kan downloade og læse disse pakker ind mens spillet kører.
Hvis den pakke så indeholder et 3d-asset, ja så er det bare at instantiate det.

Vær dog opmærksom på at disse assetbundles skal bygges som platform-specific bundles, eller det skulle de ihvertfald da jeg brugte dem, kan være det har ændret sig. Så hvis din app kører multiplatform (f.eks PC og Android), så bliver det pludseligt et større projekt da din server nu også skal kunne sende den rigtige assetbundle til din platform.

PS: angående controls til Android, så tag et kig på Unity's standard assets: https://assetstore.unity.com/packages/e ... sets-32351
Så vidt jeg husker kan du finde en "Mobile Input" prefab her som giver dig UI controls til mobile.

Held og lykke. Husk google er din ven.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group