DK Game Companies | DK Game Productions | Translate | Contact | Latest threads |

| Main forum | Site Content | Jobs | Showcase | Offtopic | Calender |
| Themes: Mobile | Dark1 | Dark2 | (Login required for themes) |

Username:   Password:   Log me on automatically each visit  


All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
Unread postPosted: 19 Mar 2018, 12:18 
Offline
Level 0 - Null
User avatar

Joined: 19 Mar 2018, 12:06
Posts: 3
Hej

Er der nogen lyddesignere her som tager til Nord Game Jam 2018?

Det bliver min første game jam nogensinde. Jeg er lyddesigner, og forholdsvis ny til "game audio", so det ville være dødlækkert at høre lidt om andres erfaringer med at være lydperson til game jams, så jeg kan forberede mig så godt som muligt :)

Tak!
______

Any sound designer joining the Nordic Game Jam? 2018

NGC 2018 will be my first Game Jam ever. I’m a sound designer quite new to game audio, so I would love to hear some experiences about attending a Game Jam as an audio person, so I can prepare as good as possible :)

Thank you!


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 21 Mar 2018, 23:29 
Offline
Level 9 - Conjurer

Joined: 26 Sep 2011, 19:32
Posts: 93
Hey Audio Bits. Jeg er ikke lyddesigner, men har efterhånden været til 20+ game jams, så tænker jeg burde have lidt erfarning på området ;)

Antaget at du allerede har erfaring med at optage og rediger lyde som lyddesigner, tror jeg ikke der er så mange store ting at forberede sig på.

Det kommer selvfølgelig an på hvilket spil du laver, men hvis du har brug for mange lydeffekter, kan du overveje at kigge på, hvordan man kan få filerne til at fylde så lidt som muligt. I princippet betyder det ikke så meget, hvor mange MB jeres game jam spil kommer til at fylde, men det spiller en stor rolle i et spil man gerne vil udgive kommecielt. Så hvis du ser Game jams som træning til at blive lyddesigner til spil er det noget du kan kigge næremere på.

Dette ved du sikkert allerede som lyddesigner, men hvis du skal lave lydeeffekter som kommer til at blive spillet meget ofte i løbet af spillet (fx. fodtrin) så søger for gud skyld at optage nogle forskellige varianter og bruge dem.

Noget af det første der kan få et game jam spil til at virke "dårligt" er hvis den samme ensformige lyd bliver spillet hele tiden.

Btw. hvis du har en god ide til et puzzle spil - gerne noget hvor omdrejnings punktet er lyd - så er jeg frisk på at team op.


Top
 Profile  
 
Unread postPosted: 25 Mar 2018, 15:40 
Offline
Level 0 - Null
User avatar

Joined: 19 Mar 2018, 12:06
Posts: 3
Tak for input Kristian! Jeg har en del erfaring med lyddesign, men har aldrig arbejdet med spil før. Har sendt en PM om en spilidé :)

Jeg er ved at lære at bruge Wwise (middleware der har en masse spændende hurtig værktøjer til lydimplementering), men er lidt i tvivl om man kan nå at få gang i Wwis til en Gamw Jam, eller det er bedre at holde sig til Unity’s simplere audio tools...


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group