DADIU

Lau Korsgaard
Level 22 - Imp
Posts: 227
Joined: 25 Mar 2008, 21:57

DADIU

Unread post by Lau Korsgaard » 07 Apr 2008, 15:23

Så blev DADIU 08 productionerne færdige, i kan bla. se lidt om dem her.

Hvad synes i om produktionerne? hvad synes i om kvaliteten i uddannelsen?

Jeg går selv på ITU men har valgt ikke at tage DADIU, så jeg er da interesseret i hvilke erfaringer deltagerne har haft og hvordan andre vurderer resultaterne.

/Lau

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: DADIU

Unread post by petervesti » 07 Apr 2008, 19:03

Spillene var flotte, afrundede og meget 'polished' - rigtig fine flashspil, som jeg mener sagtens kan maale sig med spil fra eksempelvis Nordic Game Jam.

Haaber dog, at DADIU-spillene bevaeger sig tilbage til lidt mere AAA-agtige ting eller bare noget innovation af en eller anden art - gerne allerede til maj!

(Har valgt ikke at skrive mere, da dette vist ikke var ment som en traad hvor man skulle diskutere DADIU, men bare dette aars spil).

Hygge
- Vesti

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: DADIU

Unread post by vonknut » 07 Apr 2008, 21:57

Jeg var forbi og så dem, og generelt synes jeg at de så rigtigt godt ud.

Spillene var:

Opvaske-rytme-spil med sjov grafik, godt feedback og funky musik. Havde nogle fine gameplay features og virkede ok sjovt.

Majs i tarm-system-racer-spil (med bæ), fed grafik, fed lyd og hektisk gameplay.

Køre taxi-guitar-hero-agtigt spil med fed 3D grafik (æslet var et inder-æsel), men ikke så originalt gameplay.

Mimer-i-paris-i-usynlig-labyrint-spil. Har ingen ide om spillet var sjovt at spille, men super sjovt at se på, hvis man altså kunne dæmpe sin vrede over at se på en mimer lave had-provokerende klassiske mimer-discipliner såsom: drikke kaffe, trække i tov, løfte kasser, efterligne gang, usynlig væg m.fl.

Dark-room mobilspil i flash lite med noget tilt-ning-halløj. -gameplayer var lidt diffust og det var tydeligt at gruppen havde været lille + havde haft dårlige forhold.

Rum-flyve-støde-ind-i-ting, havde meget original stil, men gameplayet var vist ikke helt i skabet.


Generelt var de meget færdige og polerede at se på, ligesom at tankerne var realiserede, i stedet for blot at være løst illustrerede koncepter, til noget "helt vildt fedt og stort, som vi sagtens kunne udføre hvis vi havde tid, men ikke rigtigt formår at vise i praksis, hvorfor vores demo ikke rigtig har nogen substans".
-som jeg ellers nogen gange har oplevet spildemoer.

Af samme grund er det godt at ambitionerne er mere realistiske, selvom jeg dog er enig i at man godt kunne have tænkt lidt i "scaler-bar-hed" i forhold til at det senere kunne blive AAA.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Lau Korsgaard
Level 22 - Imp
Posts: 227
Joined: 25 Mar 2008, 21:57

Re: DADIU

Unread post by Lau Korsgaard » 07 Apr 2008, 22:34

kan maale sig med spil fra eksempelvis Nordic Game Jam
hmm en måneds produktion, 10+ mands teams? så kan man jo spørge sig selv hvad de bruger tiden på :lol:

Jeg synes også at spillene var rigtig flotte, men jeg gik der fra med den en fornæmmelse af at der var brugt langt flere ressourcer på at udvikle interessante universer frem for gode spil. Det er selvfølgelig også fedt men bare noget anderledes end der hvor jeg kommer fra, hvor vi ikke har "instruktører", animatorer osv. på holdne og derfor arbejder meget mere med core gameplay.

- og jo jeg synes godt vi kan diskutere DADIU generelt, det er da altid godt at høre folks holdninger til de forskellige uddannelsestilbud der ude.

/Lau

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: DADIU

Unread post by Zee » 08 Apr 2008, 11:08

Som Lau siger så vil jeg da også håbe at DADIU spillene kan måle sig med NGJ spillene, og forhåbentligt også lidt til :)
Vi var 4 i min gruppe til NGJ og den i gruppen der brugte mest tid på spillet brugte 25 timer, og den der brugte mindst omkring 18 timer. Så der var altså tale om et spil udviklet på under 100 mandetimer. Der bruges vel omkring 5-15 gange så lang tid på DADIU spillene. Men det tager altså også lang tid når man skal lave noget i Source :shock:

Zacker
Level 53 - Syntax error
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2008, 15:18
Contact:

Re: DADIU

Unread post by Zacker » 08 Apr 2008, 17:11

Er der et sted, hvor man kan finde en større mængde ingame screenshots?

Post Reply