Looking for work

Neogy
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 114
Joined: 19 May 2008, 09:10

Looking for work

Unread post by Neogy » 23 Apr 2010, 22:34

I am a 26 year old serious game programmer.
I have experience with java, javascript, c++, c# and flash.
I also have experience with the Unity3d engine.

My last project I got an A in, was a computer game which used Info from the iPhone.
http://vimeo.com/m/#/8998535

My bachelor project is about procedural story generation

I am studying medialogy Aalborg and I am almost done with ny bachelor.

I am interested in internship and work as either programmer or
level designer.

My bonuses is that I can learn new syntaxes quickly
I have used agile programming/development methods.
I have an eye for level and game design.
I can program.
I have experience with 3Dsmax and Photoshop.


My biggest wish is to work with games and make them as
entertaining as possible.
Simply put, I want to be in the loop when the next great game is made!

Regards
Brian
jobhunting medialogist
Last edited by Neogy on 24 Apr 2010, 19:40, edited 1 time in total.

User avatar
JeppeKM
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 28 May 2008, 09:46
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Looking for work

Unread post by JeppeKM » 24 Apr 2010, 18:48

hvor henne geografisk?
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter

Neogy
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 114
Joined: 19 May 2008, 09:10

Re: Looking for work

Unread post by Neogy » 24 Apr 2010, 19:34

Jeg bor på nuværende tidspunkt i Aalborg.

Hvis et godt tilbud skulle komme, ville jeg nok være villig til at flytte.

Jeg brænder for spil og spiludvikling....I go where the flow takes me.

Neogy
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 114
Joined: 19 May 2008, 09:10

Re: Looking for work

Unread post by Neogy » 26 Apr 2010, 18:48

Jeg er overrasket over at så mange har kigget på min tråd.
Dette er jeg glad for, men på samme tid undrer jeg mig at der ikke er kommet flere indlæg.

Er der noget du/i som arbejdsgivere ønsker at vide eller savner af informationer ?
Eller er det noget andet som tilbageholder dig/jer fra at kontakte mig om interview eller ansættelse ?

Jeg vil gerne have feedback af hvilken som helst slags.
Dette kan jeg bruge til at optimere min søgen og forhåbentligt score mig et arbejde.

Mvh
Brian

Ole Teglbjærg
Level 3 - Infant
Posts: 37
Joined: 14 Aug 2008, 11:51

Re: Looking for work

Unread post by Ole Teglbjærg » 27 Apr 2010, 10:26

Hej Brian,
Jeg tror der er flere grunde til at du ikke bliver kontaktet af potentielle arbejdsgivere.
Dels er der IO's fyringer, som gør at der pt. er mange kvalificerede folk med erfaring, som leder efter nye projekter. Det gør det svært at konkurrere medialog fra Aalborg. Og så er der de generelt trange kår for danske udviklere, som betyder at der bare ikke er særlig mange potentielle stilllinger. Det kan du selvfølgelig ikke gøre for. Det du til gengæld kan gøre, og som jeg er overbevist om virker meget bedre, er at målrette din ansøgning.

Her i Press Play modtager vi mange ansøgninger, og jeg gør en dyd ud af at læse alle igennem. Generelt kan jeg sige at der er tre ting der er vigtige for os - motivation, evner og erfaring.
Det er supervigtigt at ansøgeren viser, at han netop vil arbejde i det specifikke firma, og gerne begrunde hvorfor. Det behøver ikke at være en lang smøre om hvor stor en fan du er en netop de spil firmaet har lavet, men sæt dig ind i deres situation, Hvad har de lavet? hvorfor tror du at du vil passe ind i firmaet med din profil, og vis hvor meget du vil det.
Evnerne skal selvølgelig være der. Du skal selvfølgelig beskrive hvad det er du kan, men endnu vigtigere er dit portfolio, hvor du viser det.
Det behøver absolut ikke alt sammen at være super poleret, men det er vigtigt i hvert fald for mig at få lidt mere information om de ting du har lavet. F.eks. mht. den video du henviser til. Det ser jo fin ud, når den bliver pænt præsenteret osv. Men jeg vil gerne vide, hvad præcist du har stået for i projektet. Hvor lang tid det tog Jer, hvilke udfordringer mødte I og løste på en helt genial og kreativ måde osv.
Generelt - sæt ord på dit portfolio, og send alt hvad du synes er relevant for netop den arbejdsplads du søger job hos.
Det blev en lidt lang smøre...

Held og lykke,
/Ole

Neogy
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 114
Joined: 19 May 2008, 09:10

Re: Looking for work

Unread post by Neogy » 27 Apr 2010, 22:30

Jeg er meget glad for dit indlæg Ole.
Du har rart i at det ikke er et specielt nemt tidspunkt at lede efter et computerspil relateret arbejde, men min passion overvinder min frygt.

Jeg ved at motivation, evner og især erfaring betyder en stor del for alle spilfirmaer når de er på udkig.

Derfor gør jeg også en del ud af at beskrive mine evner og motivation.

Erfaring er som studerende baseret på de projekter man laver og som du helt rigtigt påpeger
er ens rolle i projekterne vigtig at få kommunikeret videre.

Jeg har i alle de projekter jeg har deltaget i stået for en del af kodningen og derudover ofte kreative elementer, som 3d, design og level design.

(Info omkring projektet som linket til vimeo viser)
I det pågældende 5.semesters projekt hvortil jeg har linket en video var en periode på 6 måneder.

I dette projekt stod jeg for kodning af AI med pathfinding baseret på et node system.
Udover dette var jeg også med til at lave 3D modeller til forskellige elementer og lavede en af fjenderne fra prototype til færdig model med textures og UV mapping.
Dette er den flyvende hoverBot, der kan ses ved omkring 3.30 i den linkede video.

Vores problem i det givne semester var at det var vores første projekt med Unity3D, og vi arbejdede specielt hårdt med at skabe et spil folk ville føle
at deres interaktion med personlig data var mere immersive end data fra en ukendt person.

Vores udfordringer lå i at få informationen fra iPhonen, ind i Unity og derefter mappe den til relevante faktorer som spilleren ville have stor interaktion med.
Dette blev løst ved at spilleren skulle udføre en række opgaver for at gennemføre der alle relaterede til deres personlige data og dermed tvang dem til
at interagere og reagere på hvad de fik præsenteret.

Udover dette har jeg deltaget i 2 omgange af Indie9000 i Aalborg, hvor mine kompetencer er blevet udbygget.

Grunden til at jeg prøvede at høre inde på dette forum til at starte med, istedet for at sende målrettede ansøgninger ud, var det fordi at
jeg ville teste vandene og se om der var lys i sigte og eventuelt starte bekendtskaber. Forhåbentligt ville dette kunne lede til et interview.

Ja dette blev også en længere post...men endnu engang tak for dine tanker Ole.

Mvh
Brian

Christen
Level 13 - Portal opener
Posts: 138
Joined: 02 May 2008, 13:44
Location: København

Re: Looking for work

Unread post by Christen » 28 Apr 2010, 10:06

Hej

Jeg tror ikke der er så meget at hente i Danmark, men der er en del mere at hente i udlandet. Jeg har set/fået tilbud fra England, New York, San Fansico, Findland og Canada. Så hvis du er i en position til og er villig til at flytte, så kan du nok lettere finde et job i udlandet. Efter et par år ude, kan du sikkert langt lettere finde et job i DK, hvis det er aktuelt på det tidspunkt. Evt. er der også nogle firmaer i Danmark som har outsourcet til udlandet, som sikkert gerne vil have nogle dansker i udlandet, som de kan kommunikere med.

Det kræver nok en del af dig i starten (sikkert også en lav levestandard), men hvis det er det du vil, tror jeg at det vil være det bedste karrieretræk du kan tage. Plus du sikkert vil få nogle fede oplevelser for livet.

User avatar
Gryphon
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 124
Joined: 31 Jul 2008, 12:07
Contact:

Re: Looking for work

Unread post by Gryphon » 28 Apr 2010, 11:52

Jeg vil klart anbefale at jobbe i udlandet - Det giver en masse og det er faktisk ikke så besværligt. Langt de fleste større spil firmaer har gode HR afdelinger som står klar med relocation-pakker - Hjælper dig med forsikringer, arbejdstilladelse, bank konto og beboelse osv.

Har du mulighed for det familie-mæssigt og økonomisk, jamen så spring ud i det :lol:

Cheers,
Christian Damm,
Sr. Concept Art Director
The LEGO Group

http://www.ConceptArtist.dk - http://www.LinkedIn.com/in/ChristianDamm - http://www.LEGO.com

Neogy
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 114
Joined: 19 May 2008, 09:10

Re: Looking for work

Unread post by Neogy » 28 Apr 2010, 15:07

Tak for de tanker Gryphon og Christen.

Jeg ville meget gerne undersøge denne mulighed for arbejde i udlandet, især USA vil jeg gerne prøve, også for at få en fed oplevelse.
Er der noget specielt som de Amerikanske spilfirmaer leder efter ifht. de danske ?

Andre gode råd omkring arbejde i udlandet ville være mega nice.

Hvilke firmaer har du arbejdet hos og hvorfor tog du tilbage til Danmark Christen?

Er der nogen på dette forum som har kontakter i udlandet, eller ved om nogle firmaer er specifikt ud og lede efter medarbejdere pt ?

Mvh
Brian

Christen
Level 13 - Portal opener
Posts: 138
Joined: 02 May 2008, 13:44
Location: København

Re: Looking for work

Unread post by Christen » 28 Apr 2010, 15:17

Jeg har skam ikke arbejdet i udlandet med spil udvikling. Jeg har bare set og fået tilbud fra udlandet, som jeg ikke har fulgt op på. Pga. jeg i øjeblikket ikke har lyst til at flytte pga. familie osv.

Neogy
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 114
Joined: 19 May 2008, 09:10

Re: Looking for work

Unread post by Neogy » 28 Apr 2010, 15:36

Ah, undskyld for misforståelsen.

Kan du så fortælle hvilke tilbud du har fået, og evt. hvorfra de, der gav tilbudet, kendte dig ?

Er der et godt sted at slå specifikt spilrelateret arbejde op i udlandet ? (hjemmesider ?)

Mvh
Brian

Christen
Level 13 - Portal opener
Posts: 138
Joined: 02 May 2008, 13:44
Location: København

Re: Looking for work

Unread post by Christen » 28 Apr 2010, 15:47

Jeg har skrevet dig en PM med noget, men jeg vil sige jeg har mest set ting på og fra LinkedIn, ellers er der nogle få der har fundet mig. Det er ikke fordi jeg har den store viden inden for det, der er sikkert nogle andre her på forumet som ved en masse mere, men nogle hurtige foreslag ville være:
Prøv google.
Søg på firmaer som interessere dig, evt. genre som interessere dig. De plejer at have opslag.
Søg efter game recruiters.
Søg på Outsourcing og noget med european.
Prøv at find et forum i udlandet som er magen til dette, og spørg der.
Prøv at hør med IDGA, de burde jo nok være eksperter i sådan noget.
Måske kan du bruge Global Game Jam til at lave nogle connections til nogle i udlandet. Tag til USA og join en GGJ der.
Facebook?

Neogy
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 114
Joined: 19 May 2008, 09:10

Re: Looking for work

Unread post by Neogy » 28 Apr 2010, 16:31

Gode forslag alle sammen, endnu en gang tak.

Så er der en masse muligheder jeg kan prøve ad.

Dermed siger jeg selvfølgelig ikke nej tak hvis nogen i Danmark skulle have et arbejde

Mvh
Brian

Zacker
Level 53 - Syntax error
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2008, 15:18
Contact:

Re: Looking for work

Unread post by Zacker » 28 Apr 2010, 22:08

Det ser ud til, at du allerede har fået en masse gode kommentarer, men lige en hurtig en herfra også: Det ville hjælpe rigtigt meget, hvis der var et traditionelt cv og portfolio på plads. Det er de to ting, som man er vant til at vurdere på, og en semi-diffus forum post er derfor noget svær lige at sige noget konkret ud fra. Derudover, så fægter du ret bredt, og det ville klart hjælpe dig, hvis du var lidt mere specifik, om hvad du kunne, og hvilke poster du går efter.
Last edited by Zacker on 29 Apr 2010, 22:53, edited 1 time in total.

Christen
Level 13 - Portal opener
Posts: 138
Joined: 02 May 2008, 13:44
Location: København

Re: Looking for work

Unread post by Christen » 29 Apr 2010, 09:37

Her er to hurtige, jeg så på mail i dag, som du måske er kvalificeret til:
UK junior flasher: http://www.epigeum.co.uk/jobs-at-epigeum
US junior flasher/designer: http://www.designingdigitally.com/blog/ ... programmer

jannieogjesper
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 29 Apr 2010, 14:42

Re: Looking for work

Unread post by jannieogjesper » 29 Apr 2010, 14:55

Hej Brian :)

Vi har igennem længere tid søgt en til at hjælpe os mhb. udvikling af en ny spillehjemmeside her i danmark. Vi har siddet mange timer og brainstormet og er efterhånden ved at have det meste på plads syntes vi.

Men en ting er gode ideer og en anden er udførelsen af dem.... :?: Vi er ikke særlig bevendte hvad angår pcér og software...bruger com til at surfe på nettet, spille og betale regninger...så du kan nok se at vi har brug for hjælp hvis vores ide skal føres ud i livet.

Det vi kan sige er, at der findes ikke andre lignende sider her i DK, så vi mener at der skulle være et potentielt stort marked for netop vores spillehjemmeside.

Vi søger en som er villig til at komme med en masse gode input, som ikke er bange for at komme med egne ideer til hvad der skal til for at få dette til at virke. Desuden ønsker vi, at siden hurtigt skal op at køre, så der kommer til at ligge nogle timer i det her i starten.

Meget kort kan vi sige at der skal:

-udvikles 5-6 spil inden for samme genre
-brugerprofiler med billede
-mulighed for at spille 2 spil ad gangen og chatte samtidig på begge spil (spillene skal begge kunne ses på skærmen - hvis du forstår)
-lodtrækninger om penge
-PBS tilmelding
-samt meget mere som vi vil snakke om løbende

Hvis dette har fanget din interesse, så hører vi gerne fra dig på janniekruse@live.dk.

Mvh Jannie og Jesper Kruse :)

Neogy
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 114
Joined: 19 May 2008, 09:10

Re: Looking for work

Unread post by Neogy » 29 Apr 2010, 21:29

Christen, mange tak for de to opslag! - Jeg havde selv fundet det ene med de råd du gav mig, men det er fedt at du poster alligevel.

Zacker du har helt ret. Jeg arbejder også på at få skrevet mit CV.
Derudover er jeg ved at få de projekter jeg har været med i lagt op som video eller applikation til at referere til.

Mine hovedkompetencer er Programming(C#,Js,C++,Java,flash) og Level Design
Jeg er også et vist niveau af grafisk programmering og matematik til at kunne gøre dette, har dog ikke haft nogle specifikke projekter der omhandler dette.
Jeg har designet spil elementer, programmeret dem og implementeret dem i selve spillet.

Jeg er mest interesseret i level design, men jeg er også helt frisk på at arbejde som programmør

Så det er disse to stillinger jeg kigger primært på

Lige så snart mit portfolio ligger oppe og mit CV er klar, bliver det selvfølgelig vist frem.

Jeg er dog stadigvæk interesseret i tilbud herinde og andre gode forslag imens.

Til JannieOgJesper må jeg sige at jeres idea lyder interessant, men at jeg vil have et stabilt arbejde hos et firma
med erfaring, medarbejdere og viden om deres produkter og mål. Dermed må jeg takke nej til jeres forslag for nu.

Christen
Level 13 - Portal opener
Posts: 138
Joined: 02 May 2008, 13:44
Location: København

Re: Looking for work

Unread post by Christen » 30 Apr 2010, 10:47

Kom også lige i tanke om at du ikke behøver at tage så langt væk. Massive ligger jo lige over på den anden side af sundet, hvis du kan få noget der: http://www.massive.se/career/available-positions/

Neogy
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 114
Joined: 19 May 2008, 09:10

Re: Looking for work

Unread post by Neogy » 02 May 2010, 11:59

Ah ja, massive har jeg kigget på.
og de har nogle stillinger jeg har tænkt mig at søge.

Men tak for endnu et godt tip =)

Post Reply