Københavnsk spilfirma søges

JSA
Level 0 - Null
Posts: 4
Joined: 22 Apr 2010, 11:30

Københavnsk spilfirma søges

Unread post by JSA » 03 May 2010, 09:53

Hej.

Jeg er uddannet arkitekt men har i den sidste lange tid arbejdet på et konkret program- spilprojekt, der Indtil videre har arbejdstitlen MY LAND.

Kodu game lab er nok det spil/program der pt. kommer tættest på. Men er efter min mening både for barnligt i sin udformning og kompliceret i sin opbygning.

I første omgang ligger fokus på en enkel brugerflade, en god multiplayerdel og muligheden for at kombinere forskellige gameplays.

Jeg forestiller mig at udviklingen af ML grundpakken skal finanseres gennem forskellige investorer og fonde.

Jeg søger derfor samarbejdspartnere i form af programmører/ spilfirma til at udarbejde et buget overslag og senere til at udvikle ML, når finanseringen er på plads.

Med venlig hilsen

Johan Sonne Amhild / spilarkitekt
johanamhild@gmail.com

Pelding
Level 13 - Portal opener
Posts: 137
Joined: 23 May 2008, 09:55

Re: Københavnsk spilfirma søges

Unread post by Pelding » 03 May 2010, 12:10

Hej Johan,

Du ønsker at hyre et firma til at lave dit spil?

JSA
Level 0 - Null
Posts: 4
Joined: 22 Apr 2010, 11:30

Re: Københavnsk spilfirma søges

Unread post by JSA » 04 May 2010, 10:14

Da jeg ikke kommer med en kæmpe pose penge, vil jeg nærmere sige samarbejde og/eller jeg bliver hyret af spilfirmaet til at fundraise og videreudvikle konceptet.

User avatar
JeppeKM
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 28 May 2008, 09:46
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Københavnsk spilfirma søges

Unread post by JeppeKM » 04 May 2010, 10:43

JSA, jeg tror du bliver nødt til at lave meget mere af forarbejdet selv, før end der er et firma, der ønsker at arbejde med på projektet.

Konceptudviklings kompetence ligger de fleste firmaer allerede inde med - og at hyre en person til fund raising er lidt af en undtagelse, hvis der ikke allerede er en proven track record.
De fleste firmaer arbejder helst med deres egne idéer, medmindre der ligger penge på bordet til udvikling af et specifikt projekt.

Du kan muligvis få en aftale med et firma om, at i det tilfælde det lykkes for dig at få hevet penge hjem til projektet selv, vil firmaet stå og hjælpe med udvikllingen. Det betyder at du i din henvendelse til potentielle investorer, kan fremlægge at du har en aftale med et firma, der skal stå for udviklingen.


Held og lykke med det
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Københavnsk spilfirma søges

Unread post by vonknut » 04 May 2010, 14:41

En anden vej at gå er at samle en gruppe folk, der ligesom dig tror på ideen og vil arbejde sammen (gratis) om at realisere den.
-det er en måde som mange firmaer herinde er startet på.

I så fald bør du vise hvad du har lavet indtil videre, jo mere seriøst det ser ud, jo flere vil så kontakte dig og være interesserede.

Men som de andre skriver, så er det svært at pitche sig til penge / medfinansiering / ansættelse direkte fra gaden...
For at fyre clicheen af: "hvis du ikke tror nok på din ide til selv at skyde penge i, for at få den videre, hvorfor skulle andre så?".
-undskyld, men den line er altid så forbandet fristende at fyre af, tag det ikke personligt...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

JSA
Level 0 - Null
Posts: 4
Joined: 22 Apr 2010, 11:30

Re: Københavnsk spilfirma søges

Unread post by JSA » 06 May 2010, 13:03

Tak for svarene.

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Københavnsk spilfirma søges

Unread post by vonknut » 07 May 2010, 11:20

En god ide var at hive fat i nogle ITU'ere e.l.
-der kan man ofte få folk med både lidt teknisk og lidt grafisk flair, til at joine op om spilprojekter.

Så smid et opslag op på deres website + nogle fysiske rundt omkring, eller kom forbi til nogle spil-relaterede arrangementer.
-så skulle det være muligt at finde nogle der var friske.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Post Reply