Markedsføring inden for spilindustrien

Ustrup
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 08 May 2010, 07:46

Markedsføring inden for spilindustrien

Unread post by Ustrup » 08 May 2010, 08:01

Hej alle sammen.

Håber der på dette forum er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej, eller i det mindste belyse nogle af de spørgsmål jeg har omhandlende hele spil industrien i Danmark.

Lige siden jeg havde kræfter til at trykke en tast i bund på en computer har jeg elsket at spille computer, jeg startede for mange år med at side foran den dejlige grønne skærm på min mors gamle Armstrad computer og endte som mange af jer andre garanteret med at side der alt for mange timer. Jeg har fulgt udviklingen i spil industrien tæt lige siden og har selvfølgelig fortsat med at spille spil.

Med min store interesse for computerspil har det været meget naturlig for mig at ønske et job spilindustrien. Desværre har programering af spil aldrig sagt mig noget da jeg ikke er den store code-junkie og det er nok blandt andet skyld i at jeg i sidder i den situration som jeg sidder i idag.

Jeg er uddannet AP. "Marketing Management" og er mere eller mindre færdig nu med min "Bachelor in International Sales & Marketing Management" og er derfor så småt begynde at sondere de forskellige sites for jobmuligheder inden for markedsføring relaterende til spilindustrien.

Derfor vil jeg høre jer efter om der er nogen af jer der kan henvise mig til sites hvor der måske kunne være nogle jobmuligheder inden for markedsføring af spil (helst danske) og ellers måske kunne forklare mig hvordan jeg evt. kunne bruge udannelses baggrund til at komme indenfor spil industrien.

Håber i alle får en fantastisk weekend

med venlig hilsen
Rasmus

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Markedsføring inden for spilindustrien

Unread post by Scurvy Lobster » 09 May 2010, 00:31

Hej Rasmus. Den danske computerspilsindustri er mikroskopisk med kun en håndfuld firmaer, der sender nye kommercielle spil på markedet om året. Så du vil næppe kunne leve af udelukkende at servicere dette marked. Her er problemet også, at flere spilfirmaer er decideret fattige, og ikke har regulære budgetter til markedsføring. Internationalt er der nok bedre chancer, hvis du går meget målrettet, er beviseligt talentfuld, og er villig til at flytte efter arbejdet (freelance kan noget naturligvis klares online). Lav lidt gravearbejde og find frem til hvem der producerer spilreklamerne vi ser på websites, spilmagasiner, tv etc. Det svinger lidt afhængig af udgiver, hvor nogle har en intern markedsafdeling, mens andre får et bureau til at ordne hele molevitten.
Uddannelseschef, HTX Ringsted

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Markedsføring inden for spilindustrien

Unread post by vonknut » 09 May 2010, 22:59

Man kunne forsøge at få jobs inden for reklame branchen, på de bureauer, som tør at prøve sig frem med interaktive kampagner.
-dem er der jo efterhånden en del af, hvilket bl.a. kan ses på det antal spilfirmaer i DK, der lever af / supplerer vha. bestillings opgaver ifa. advergames.

Men hvis du vil lave markedsføring FOR spil, så er det selvfølgeligt lidt bagvendt at starte med at lave markedsføring VHA spil...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Post Reply