Erfaren spil-skribent søger studenterjob

distraet
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 15 Apr 2010, 12:25

Erfaren spil-skribent søger studenterjob

Unread post by distraet » 10 May 2010, 02:03

Hej,

Jeg er en ung kvinde på 23 år, bosat i Kbh., der i øjeblikket studerer engelsk og kommunikation, hvilket munder ud i en bachelor næste sommer.

Jeg har flere års erfaring som skribent ved en af Danmarks større spilsider, hvor jeg desuden har stået for korrektur, artikler og fungeret som moderator.

Nu er tiden dog kommet til, at jeg gerne vil hoppe over på "den anden side af hegnet" og forhåbentligt få en fod indenfor i spilbranchen via for eksempel et studiejob, der forhåbentligt senere hen kunne udvikle sig til en fuldtidsstilling. Jeg har igennem de seneste år opbygget stor erfaring med viden omkring spil, og hvad vi spillere gerne vil have, hvilket jeg dog gerne vil arbejde anderledes og mere kreativt med nu.

Jeg har ikke decideret erfaring med spiludvikling, men har som førnævnt opsamlet en bred viden indenfor spil og deres baggrund samt lært, hvad der er med til at skabe et spil, hvad der kræves, og hvordan processen fungerer. Det er muligvis ikke meget, derfor er mine forventninger heller ikke, at jeg bliver tilbudt en ledende stilling hos en udvikler, tværtimod. Jeg vil ikke have noget imod at skulle arbejde mig op fra bunden, hvis bare det betyder erfaring og udvikling til mig og mine evner.

Med det sagt søger jeg hovedsageligt en stilling indenfor design, QA eller user research, hvor jeg har mulighed for at få generel erfaring og i det lange løb mere specifik erfaring. Jeg er langtfra kræsen, men derimod åben over for alle muligheder, specielt da jeg som sagt søger en mulighed for at komme ind i branchen i stedet for at arbejde udenfor på den anden side.

Derfor er I mere end velkomne til at kontakte mig for information og CV, hvis jeg har fanget jeres interesse, ellers hvis I kender til nogen, der mangler en frisk ansat med gå-på-mod, kreativ tankestrøm og en naturlig samt ivrig tilgang til specielt det skrevne budskab.


/Julie
Last edited by distraet on 10 May 2010, 20:56, edited 3 times in total.

Pelding
Level 13 - Portal opener
Posts: 137
Joined: 23 May 2008, 09:55

Re: Erfaren spil-skribent søger studenterjob

Unread post by Pelding » 10 May 2010, 11:59

Lidt dumdristigt navn at bruge i en jobsøgningsprofil ;)

distraet
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 15 Apr 2010, 12:25

Re: Erfaren spil-skribent søger studenterjob

Unread post by distraet » 10 May 2010, 12:06

Det er trods alt bare et brugernavn ;)

Pelding
Level 13 - Portal opener
Posts: 137
Joined: 23 May 2008, 09:55

Re: Erfaren spil-skribent søger studenterjob

Unread post by Pelding » 10 May 2010, 12:48

Hvis en arbejdsgiver læste to ansøgninger fra to lige kvalificerede ansøger, hvor den ene kaldte sig "Dovnehund" og den anden "Mr.Frisko" - hvem tror du så han ville kontakte? :P
Sorry, det var ikke for at kapre din tråd, kunne bare ikke lade være med at smile over dit brugernavn i den kontekst - over and out!

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Erfaren spil-skribent søger studenterjob

Unread post by Zee » 10 May 2010, 14:40

Pelding:
Hvis "Dovnehund" samtidigt afsluttede sin post med "/Julie" og "Mr. Frisko" med "/Martin", så kan det godt være Dovnehund alligevel ville være mest interessant, der er jo seriøst underskud af kvinder indenfor IT :D

spa
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 146
Joined: 11 Mar 2008, 23:56
Location: Glostrup
Contact:

Re: Erfaren spil-skribent søger studenterjob

Unread post by spa » 10 May 2010, 20:27

Det vil nok gavne dig lidt hvis du er mere specifik om hvad det er du vil arbejde med inden for spil samt hvilke relevante kompetencer du besidder. Jeg går ikke udfra det er programmering eller grafik, men er det så gamedesign / level design ? Er det producer eller HR? Har du nogen konkret erfaring med spiludvikling? Du skal nok også justere forventninger hvis du stiler efter en nøgleposition så som gamedesigner da der er mange om buddet som har relevant uddannelse eller erfaring.

http://www.computerworld.dk/art/54792/m ... =205&pos=4
men ja ja det kan da ske :) (og her er sammenligningen ikke at hun er kvinde, men at hun landede et gamedesigner job i et veletableret firma lige efter endt uddannelse.)

Held og lykke med det.
::Søren P Andersen
::Showcase

distraet
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 15 Apr 2010, 12:25

Re: Erfaren spil-skribent søger studenterjob

Unread post by distraet » 10 May 2010, 20:55

Tak for forslagene og link til artiklen.

Da jeg som sagt har arbejdet "på den anden side" af branchen med at skrive om den stort set hver dag, søger jeg mest af alt en stilling, der ikke ligefrem er en nøgleposition, men derimod en god vej ind i branchen, hvor jeg kan samle noget erfaring og arbejde med det, jeg brænder for, nemlig spil og alt omkring. Derfor gør det heller ikke noget, hvis stillingen består af en blandet landhandel, hvor jeg kommer til at skulle tage det søde med det sure.

Har også opdateret med lidt mere specifikt, så tak igen :)

User avatar
buchardt
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 174
Joined: 09 Apr 2010, 11:25

Re: Erfaren spil-skribent søger studenterjob

Unread post by buchardt » 11 May 2010, 20:45

"næste sommer" er formentligt den kommende sommer(?)
Så kommer mit råd lidt sent, men hvis du vil have foden indenfor giver det rigtig god mening at overveje praktik.
Alle elsker gratis arbejdskraft og jeg ved da at nogle af de seje :) spilstudier i kbh bruger pratikanter(og nej vi er desværre ikke et af dem endnu). Så mit råd er umiddelbart
at smide din sommerferie og/eller første semester på din kandidat efter en praktikplads(eller self et andet semester i løbet af kandidaten)...

- Peter

Post Reply