Programmør søges til netværksspil (Løn = 50% ejerskab)

Karsten
Level 6 - Apprentice
Posts: 63
Joined: 25 Nov 2010, 18:29
Location: Valby

Programmør søges til netværksspil (Løn = 50% ejerskab)

Unread post by Karsten » 25 Nov 2010, 18:34

Programmør søges til netværksspil (Løn = 50% ejerskab)

Oversigt:

Turbaseret multiplayer spil med rating.
2d grafik uden det hele store vilde effekter.
Målet er at opbygge en gennemsnitlig brugerbase på 500 online personer.
Mulighed for at afvikle turneringer på længere sigt.


Mig:

Jeg er 42 år og arbejder til daglig som musiker hvilket jeg har gjort on and off det meste af mit liv.
Jeg har yderligere arbejdet som grafiker (både 2D og 3D) og har stor løsningsorienteret erfaring i Photoshop og 3D studio Max.
Derudover har jeg den normale erfaring med små spil og forskellige mods gennem de sidste 20 år.
Jeg har tidligere arbejde med spildesign og har også arbejdet som freelancer grafiker (2D/3D).
Bor selv i Valby.

Dig:

Du er programmør med flair for netværksbaseret spil og i stand til at finde løsninger på kommende problemer.
Du kan sikkert allerede de sprog der er nødvendig for at løse en opgave som denne.

Spillet:

Turbaseret spil med op til 6 spillere i hvert spil.
Spillet afvikles via browser (måske på længere sigt via klient til plus-kunder)
Det skal være muligt at afvikle flere spil samtidig.
Lobby hvor man kan vælge eller oprette nye spil.
Der skal være chat i lobby samt i hvert enkelt spil der afvikles.
Brugere skal oprette brugerprofil og logge ind for at kunne spille.
Statistik samt rating tilknyttet hver brugerprofil.
Der skal være fælles hiscoreliste.
Mulighed for eget forum.
Mulighed for at dele egen spillerrating og lign. via Facebook.

Indtjeningsmuligheder:

Både forum og lobby (måske også selve spillet) skal være med reklamer via google AdSense eller lign.
Brugere skal have mulighed for at købe plus profil så giver dem ekstra features.
Det er så her vi deler indtjeningen 50/50.

Ansvarsområder:

Mig:

Jeg designer spillet.
Jeg regner med at jeg står for den daglige drift af spillet og opbygningen af et stort trofast community.
Jeg står for al grafisk arbejde til selve spillet, forum, chatroom, hjemmeside og PR.
Jeg står for al lyd/musik design.
Jeg har også stor generel erfaring med html hvis det er nødvendigt.

Dig:

Du står for programmering af selve spillet, chatrooms, brugerprofiler, hjemmeside, spilserver og databasen fungere samt andre tekniske aspekter af projektet.

Deadline:

Som udgangspunkt er der ingen deadline da jeg går ud fra vi begge har travlt i vores dagligdag med andre ting og da jeg har et nogenlunde realistisk forhold til den kommende indtjening er det fint med mig at der bare er en nogenlunde konstant fremdrift.

Længere sigt:

Jeg har flere spildesigns til fremtidig spil hvis det viser sig at kunne betale sig.

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Programmør søges til netværksspil (Løn = 50% ejerskab)

Unread post by vonknut » 26 Nov 2010, 10:34

Det var fandme et præcis og no-bullshit opslag, med en fin beskrivelse og klar redegørelse for "de klassiske spørgsmål" som ellers tit kommer til sådanne projekter.

Hvis du er ligeså tjecket med selve projektet, så virker det lovende.
-så jeg håber at der er folk derude der er interesserede.

Evt. kan du også prøve at fange nogle studerende på f.eks. ITU / Medialogi / Multimedia designer uddannelser, hvis ikke du får nok henvendelser her.
-eller deltage i gamejam ( http://nordicgamejam.org/ ) og find nogle folk der.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Karsten
Level 6 - Apprentice
Posts: 63
Joined: 25 Nov 2010, 18:29
Location: Valby

Re: Programmør søges til netværksspil (Løn = 50% ejerskab)

Unread post by Karsten » 26 Nov 2010, 13:40

@ vonknut

Takker for de venlige ord og fordi jeg har bestået første del af mit projekt :-)

Jeg vil lige tilføje at jeg jo ikke er en af de sædvanlige 14 årige spilvirksomhedsdirektør med et noget urealistisk syn på både deres egen kunnen og hvad der kan lade sig gøre.
Jeg ved at det spil jeg har i tankerne er simpelt og vanedannende og vil sagtens kunne opbygge et stort community af trofaste brugere som via delefunktion til facebook osv hurtigt ville kunne trække nye brugere til.

Jeg ved også at dette ikke er en revolutionerende nye spilide der vil ændre hele spilverdenen og indtjene millioner af dollars på ingen tid.
Men målet er også bare at have et godt gameplay, en simpel overskuelig grafisk brugerflade og så bare lave lidt ekstra indtjening på et spil der når det er færdigt stort set kan passe sig selv ude på internettet vha bruger-admins og brugerne selv.

Men lad os nu se om det lykkedes at lokke en programmør til :-)

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Programmør søges til netværksspil (Løn = 50% ejerskab)

Unread post by ZeroHero » 26 Nov 2010, 18:56

Jeg vil ogsaa gerne lige sige at jeg syntes det er dejligt med et velbeskrivende indlaeg. Ofte mangler der halvdelen af den informationen som man oensker inden man kan lave en bestemmelse. Jeg ville selv havde slaeet til, hvis ikke jeg allerede var travlt beskaeftiget med et andet projekt. Men jeg vil anbefale dig at faa nogle illustrationer evt. koncept art eller anden form for visuelt materiale der kan lokke den rette partner til at vaelge dit projekt fremfor et andet. Held og lykke med projektet.

Karsten
Level 6 - Apprentice
Posts: 63
Joined: 25 Nov 2010, 18:29
Location: Valby

Re: Programmør søges til netværksspil (Løn = 50% ejerskab)

Unread post by Karsten » 26 Nov 2010, 20:09

@ ZeroHero

Ang. illustrationer og koncept art så er spillet ret simpelt og det er selve gameplayet der er i højsædet.
Hvis det skal blive en succes så er det vigtigere at spillet kan tiltrække brugere og at de bliver fastholdt fremfor lækker grafik.

Så på det plan er der ikke så meget at vise frem uden samtidig at afsløret stort set hele spillet i et enkelt screenshot og det vil jeg jo helst undgå indtil videre :-)

Så det grafiske ligger mest i at lave en indbydende og intuitiv brugerflade uden forvirrende blinkende grafik.
Så spillet er i centrum og grafikken gør det den skal for at folk kan holde ud at spillet spillet i timevis uden at blive skeløjet :-)

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Programmør søges til netværksspil (Løn = 50% ejerskab)

Unread post by vonknut » 27 Nov 2010, 11:11

Ja det er rigtigt zero-hero, lidt grafik ville være fedt.

Hvis ikke du ønsker at vise noget fra selve spillet / konceptet / indledende skitser, så er det fair nok.
Men så ville det sikkert være interessant at se lidt fra dit andet arbejde med grafik.

Da du, så vidt jeg kan gennemskue, skal stå for noget med grafikken, vil en pointer omkring din stil være en vigtig faktor.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Karsten
Level 6 - Apprentice
Posts: 63
Joined: 25 Nov 2010, 18:29
Location: Valby

Re: Programmør søges til netværksspil (Løn = 50% ejerskab)

Unread post by Karsten » 27 Nov 2010, 16:34

Jeg forstår udemærket hvad det er I mener men som sagt så er grafikken ikke vigtigt for selve spillet og kunne sagtens holde i standard windows look.
På sammen måde som hvis det var et backgammon spil vi skulle lave eller lign.
Grafikken er på ingen måde i højsædet.

Ang min stil som grafikker så er den bedste beskrevet som jeg gjorde i første post som "stor løsningsorienteret erfaring i Photoshop og 3D studio Max".
Dvs jeg har ikke en stil som så men laver den grafik der er påkrævet til den givne situation.

Men til evt. interesseret programmør som henvender sig har jeg da links til de hjemmesider jeg har lavet som stadigvæk er online hvor mit generelle arbejde kan ses.

Karsten
Level 6 - Apprentice
Posts: 63
Joined: 25 Nov 2010, 18:29
Location: Valby

Re: Programmør søges til netværksspil (Løn = 50% ejerskab)

Unread post by Karsten » 02 Dec 2010, 10:58

Tilbuddet er stadigvæk åbent :-)

Karsten
Level 6 - Apprentice
Posts: 63
Joined: 25 Nov 2010, 18:29
Location: Valby

Re: Programmør søges til netværksspil (Løn = 50% ejerskab)

Unread post by Karsten » 07 Feb 2011, 21:14

Så er vi i gang med første lille spil :-)

infospray
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 05 Mar 2011, 23:25

Re: Programmør søges til netværksspil (Løn = 50% ejerskab)

Unread post by infospray » 07 Mar 2011, 11:05

Hej Karsten

Kunne du tænke dig at sidde på den anden side af bordet?

Jeg søger pt en 2D grafiker :)
http://spiludvikling.dk/viewtopic.php?f=8&t=1556

Karsten
Level 6 - Apprentice
Posts: 63
Joined: 25 Nov 2010, 18:29
Location: Valby

Re: Programmør søges til netværksspil (Løn = 50% ejerskab)

Unread post by Karsten » 07 Mar 2011, 12:13

infospray wrote:Hej Karsten

Kunne du tænke dig at sidde på den anden side af bordet?

Jeg søger pt en 2D grafiker :)
http://spiludvikling.dk/viewtopic.php?f=8&t=1556
Ja det kunne jeg godt, Jeg havde tænkt over det selv men regnede med du allerede havde fået mange henvendelser.
Men jeg er frisk så kontakt mig gerne med mere info :-)

// Karsten

infospray
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 05 Mar 2011, 23:25

Re: Programmør søges til netværksspil (Løn = 50% ejerskab)

Unread post by infospray » 07 Mar 2011, 12:35

Der er kommet et par stykker, men jeg har ikke besluttet noget endnu. Kan du ikke sende mig en mail på rasmus SNABE-A infospray.dk evt. med et telefon nummer hvor jeg kan fange dig :)

Karsten
Level 6 - Apprentice
Posts: 63
Joined: 25 Nov 2010, 18:29
Location: Valby

Re: Programmør søges til netværksspil (Løn = 50% ejerskab)

Unread post by Karsten » 07 Mar 2011, 12:44

infospray wrote:Der er kommet et par stykker, men jeg har ikke besluttet noget endnu. Kan du ikke sende mig en mail på rasmus SNABE-A infospray.dk evt. med et telefon nummer hvor jeg kan fange dig :)
Done!

Post Reply