Odense Fagskole søger computerspil underviser til januar md.

GeezaG
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 25 Oct 2016, 13:03

Odense Fagskole søger computerspil underviser til januar md.

Unread post by GeezaG » 25 Oct 2016, 13:06

Odense Fagskole er hovedsageligt en kreativ 10. klasse, og en visuel HF, og vi søger en underviser til et computerspilsforløb for HF’erne i 4 uger i januar 2017. Arbejdspladsen er midt i Odense.

Den visuelle HF er på 3 år, og eleverne har et år med kunst, et år med design, og et år med mediafag. Da eleverne er 3. HF og har haft animation i August, skal de have et computerspilsforløb i Januar. De er ikke dedikerede programmører, men kreative elever der skal ”designe” et spil. Gerne i grupper.

Så vi leder efter en underviser som kan stykke et 1 måneds forløb sammen, på et rimelig basic level om hvordan man laver computerspil, og at eleverne når et resultat som kan vises frem og måske spilles efter forløbet. Siden vores fokus er på det grafiske, ville det være fedt hvis eleverne ikke skal lave tonsvis af kode. Så et simpelt forløb, med fokus på et grafisk computerspil, lavet med nogle gratis eller ekstremt billige værktøjer, det kunne være noget der brugte Flash, eller noget der brugte 3D studio max. Hellere simpelt og flot, end ambitiøst og ufærdigt. Elevernes fokus er helt sikkert design, så det må godt få mere vægt end skøre game mechanics.

Desuden leder vi også efter en der måske kunne tage nogle ugekurser i samme stil i 2017 for 10. klasse da vi er ved at udbygge animationslinjen med computerspil.

Mit navn er Steffan Weber, og jeg er linjekoordinater på animationslinjen, så det bliver mig der skal spares med omkring projekter.

Undervisningserfaring er et plus.

Er du interesseret, så send en mail til: crakpot80@hotmail.com
med overskiften: ”HF game design underviser”.

De bedste hilsner

Steffan Weber
crakpot80@hotmail.com
Ofag.dk

User avatar
DennisJensen
Level 9 - Conjurer
Posts: 95
Joined: 19 Mar 2013, 16:31

Re: Odense Fagskole søger computerspil underviser til januar

Unread post by DennisJensen » 26 Oct 2016, 17:09

Hvis det er en mulighed så kunne det være Playmaker og Unity? Unity er gratis men Playmaker koster godt nok 500 kr. Det er nogle ting jeg kan :)

Ellers er en anden mulighed Unreal og Blueprint, det er vist også gratis. Begge dele kan lave noget super flot.

Post Reply