CREW til Testproduktion MACHINIMA

filmfestival
Level 0 - Null
Posts: 6
Joined: 17 Mar 2009, 13:02

CREW til Testproduktion MACHINIMA

Unread post by filmfestival » 17 Mar 2009, 14:06

HOLD SØGES

En meget anerkendt dansk filminstruktør er interesseret i at bruge en spilengine til at teste et par sider fra manuskriptet til hans kommende spillefilm.

Testfilmen skal vises på den nye danske filmfestival CPH:PIX som er i København den 16 - 26 april. Vi sætter fokus på nye måder at lave film, og der er brugen af spilengines noget som kan revolutionere filmproduktionen.

Scenen udspilles i Warszawa, hvor der er en kvinde som kører en bil på en motorvej. Hun ankommer til et hotel, hvor hun passerer en mand som reagerer på hende.

Scenen skulle gerne være ca 2 minutter.

Vi søger en machinimacrew som har lyst at arbejde med instruktøren. Vi forestiller os at det kan lave i UNITY eller muligvis i Source/g-mod.

Vi estimerer 2 dages arbejde, og kan betale 1000 danske kr. per dag.

Send venligst tilmeldinger til

Fredrik Vogel
CPH:PIX
Øster Farimagsgade 16 B
2100 København Ø

vogel@cphpix.dk

Mobil: 4061 0250

spa
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 146
Joined: 11 Mar 2008, 23:56
Location: Glostrup
Contact:

Re: CREW til Testproduktion MACHINIMA

Unread post by spa » 17 Mar 2009, 21:00

2 dages arbejde ? o_O det er jo helt ude i hampen. Især hvis det ligefrem skal vises for et publikum.
::Søren P Andersen
::Showcase

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: CREW til Testproduktion MACHINIMA

Unread post by vonknut » 18 Mar 2009, 11:15

Må nok erklære mig enig - det er måske lige akkurat nok til at lave raw-setup af "locations" uden texturer eller scripting.
-og så optage noget footage

Så kommer texturering, scripting ("skuespillere"), redigering, voice acting etc. oven i hatten...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: CREW til Testproduktion MACHINIMA

Unread post by Zee » 18 Mar 2009, 11:30

Jeg tænkte det samme, men ville ikke endnu engang være ham med det negative feedback :lol:
Men okay, nu er der jo andre der har startet.
Jeg synes også det er et vildt urealistisk estimat. Selvfølgelig fremgår det ikke helt præcist hvordan ambitionsniveauet er, men på 2 dage når man ikke meget. Et meget løst estimat (med for lidt information om hvad der helt præcist ønskes) fra min side ville være 3 uger. Og det er altså uden at man selv skal lave alle hus-textures osv., men bruger eksisterende.
Men det kan jo være der sidder en person derude og mangler 2000,- som virkelig er effektiv og på 2 dage kan lave noget som matcher kravene.

Pelding
Level 13 - Portal opener
Posts: 137
Joined: 23 May 2008, 09:55

Re: CREW til Testproduktion MACHINIMA

Unread post by Pelding » 18 Mar 2009, 12:39

En meget anerkendt dansk filminstruktør er interesseret i at bruge en spilengine til at teste et par sider fra manuskriptet til hans kommende spillefilm.
Måske læser jeg det forkert, men lyder det ikke som det bare er til at teste en scene inden den skal optages rigtigt?

spa
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 146
Joined: 11 Mar 2008, 23:56
Location: Glostrup
Contact:

Re: CREW til Testproduktion MACHINIMA

Unread post by spa » 18 Mar 2009, 15:10

Pelding:
Testfilmen skal vises på den nye danske filmfestival CPH:PIX som er i København den 16 - 26 april.
::Søren P Andersen
::Showcase

Zacker
Level 53 - Syntax error
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2008, 15:18
Contact:

Re: CREW til Testproduktion MACHINIMA

Unread post by Zacker » 18 Mar 2009, 16:21

Selv for en testfilm, så er 2 dage altså meget lidt!

User avatar
Chrono
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 144
Joined: 08 Mar 2008, 21:06
Location: Aalborg
Contact:

Re: CREW til Testproduktion MACHINIMA

Unread post by Chrono » 19 Mar 2009, 08:37

Det handler vel bare om at finde et eksisterende map til f.eks. Half-Life 2, Battlefield eller hvad nu machnima-folket ville bruge, hvor de nævnte elementer indgår - en vej, en bil og et hotel. Og så logge de spillere på som skal agere skuespillere. Det optager man, og så lægger man tale på bagefter og klipper det sammen som instruktøren ønsker. Hvis instruktøren har et manuskript, så kan det da ikke tage meget mere end to dage.

I machinima bruger man jo næsten altid eksisterende assets. Har I ikke set de der små machinima-danse/musical film lavet i World of Warcraft?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: CREW til Testproduktion MACHINIMA

Unread post by vonknut » 19 Mar 2009, 11:02

Der er vist bare ikke så mange spil, der både indeholder motorvej og hotel, samt som har multiplayer.
Og hvor hovedrollerne derudover ikke ligne ultra-space-marines-to-the-max-for-real.
-så vidt jeg ved...

Hvis bare Allan Wake var kommet ud, og havde multiplayer/open engine, så ville det være epace of cake!

Edit: hov, kom lige til at tænke på - GTA med et multiplayer-addon-mod!
Det har både motorveje, hoteller og "normale personager"
-jeg tager mine ord tilbage, det kan gøres på 2 dage :)
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Post Reply