Søger grafiker til fritidsprojekt (RPG)

User avatar
Chrono
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 144
Joined: 08 Mar 2008, 21:06
Location: Aalborg
Contact:

Søger grafiker til fritidsprojekt (RPG)

Unread post by Chrono » 16 Oct 2009, 18:41

Jeg har gennem de sidste måneder fornøjet mig med at udvikle et lidt anderledes RPG i min fritid. Spillet er inspireret af klassiske Squaresoft-titler som Final Fantasy og Chrono Trigger, men verdensopbygningen er enklere og mere casual, mens spilmekanikerne i kampsystemet også er markant anderledes. Hvis I vil have en beslægtet titel, så kig på Sonny 2 fra Armor Games - det er lidt i samme genre selvom spilmekanikerne er anderledes. Mit spil vil jeg helst kun vise til interesserede grafikere.

Jeg er så langt, at jeg har et spilbart spil og en indledende storyline og egentlig kunne jeg bare gå amok med at udbygge historien, tilføje flere angreb, monstre og loot. Men det er lidt kedeligt uden flotte baggrunde, gode karakterer, sjove monstre og fede effekter til angrebene. Og det er der jeg har brug for hjælp - animerede sprites til monstrer og hovedpersoner, spændende scenerier og den slags. Noget grafik kan jeg godt selve lave, men de her ting er jeg bare for langsom til. Spillet er udviklet i ActionScript 3.0 (Flash), og skal spilles i browseren. Grafikken er i 2d, og det vil være en fordel hvis du har erfaring med pixelgrafik og animation. Man kunne også bruge vektorgrafik som i Sonny, men jeg har nu en svaghed for gammeldags 2d-sprites så det vil være at foretrække. Selvom jeg er ret langt med spillet, så er der stadig rig mulighed for at hjælpe med spildesignet, finde på nye angreb, retning for storyline osv.

Har du lyst til at være med, så send mig en mail på chrono{snabel}moogle.dk - vis mig noget du har lavet, så viser jeg dig spillet og du kan vurdere om det er noget for dig.

Der kan nok ikke blive tale om nogen betaling (ja, måske alligevel - kommer an på hvor meget det vil koste), men spillet har godt potentiale for micro payments ala SAS: Zombie Assault 2, så kommer der penge ind vil vi selvfølgelig dele dem på fornuftig vis.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!

Post Reply