Qube Crush 3D

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Qube Crush 3D

Unread post by Niels Jørgensen » 27 Aug 2014, 00:12

Så er den gal igen...:

Qube Crush 3D - Et andet af mine små side projekter er lige godkendt her til aften - faktisk er det lavet ugen inden Magic Micro Battle Arena, men det har hængt lidt i review processen pga. noget rod med Ad's (Apple får en dårlig over at koden refererer til Advertising ID'et uden at der vises reklamer - i mit tilfælde fordi reklamerne først dukker op efter man har spillet et stykke tid og ikke har købt noget i app'en - hvilket formentlig er det første Apple tester... Oh well...)

Spillet er i "match" kategorien, og går ud på at lave så lange strenge i samme farve som muligt i 3 dimensioner - man kan roterere terningen og fortsætte på den anden side, men man kan ikke vælge det samme felt flere gange og de valgte klodser skal hænge sammen i een lang kæde. Der er desuden et antal special klodser der laver rav i den og tillader flere forskellige kombinationer. Det er ikke specielt svært at "løse" et puzzle, men det er svært at finde den optimale løsning (der giver den højeste score).

Der er undo :) og jeg supporterer Everyplay, så man kan afspille sine plays hvis man vil forsøge at forbedre dem.
IMG_0672_lowres.jpg
https://itunes.apple.com/us/app/qube-cr ... 80169?mt=8

DonSonz
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 119
Joined: 25 Aug 2013, 11:39
Location: Denmark, Copenhagen

Re: Qube Crush 3D

Unread post by DonSonz » 27 Aug 2014, 15:32

Ser sgu meget fedt ud :-)

Ligner et af de spil hvor man bare lige skal have en tur mere.
Dejlig simpel ide - men svær at få :-)

Må sige du er produktiv.
Hvordan får du alt den tid til at lave spil?

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Qube Crush 3D

Unread post by Niels Jørgensen » 27 Aug 2014, 16:55

Takker, og ja jeg håber da det er bare en lille smule vanedannende ;)

Ideen var nu ikke nogen længere tankeprocess - jeg stod op kl. 2 om natten engang i August fordi det var så svine varmt at jeg ikke kunne sove, og satte mig ind til computeren med en vag ide om noget med roterende kuber. Da min kone kom hjem fra arbejde dagen efter havde jeg ikke flyttet mig, men spillet var tilgengæld færdigt (resten af ugen gik med IAP, Ad support, et par ekstra klods typer, test og lidt polering).

Æren for min produktivitet går ubeskåret til Unity - det er let en x10 i produktivitet sammenlignet med alle andre tools jeg har anvendt ;)...

Jeg er selvstændig (konsulent) så jeg kan i vidt omfang planlægge min tid som det passer mig - Det seneste halve år har jeg arbejdet med Jonas på et mobil projekt som I nok skal høre mere om snart, men nu er det tilbage til konsulent arbejde så jeg kan få betalt huslejen :)....

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Qube Crush 3D

Unread post by Niels Jørgensen » 20 Mar 2017, 10:27

Meget mystisk, så er dette gamle glemte spil, to et halvt år senere, pludselig begyndt at generere downloads i små bursts - det er ikke store tal, men det er gået fra 0 til 30, 50, 100 downloads på en dag. Det startede midt i Januar og jeg troede det var en iTunes bug af en eller anden art, så da det døde ud igen i starten af Marts var jeg ikke specielt overrasket.

Men nu ser det ud til at det er startet igen, og jeg kan simpelthen ikke forklare det - det er ikke i nærheden af en top placering og har hverken været featured eller på anden måde fremhævet. Det mærkeligeste er næsten at antallet af page-views på iTunes er (stort set) uændret. Der er simpelthen bare flere der downloader det. Eller noget.

Andre der har oplevet noget lignende og har en forklaring?

Hvis det afspejler en genuin interesse vil jeg jo gerne lave en update - der er plads til forbedring kan man sige :) Men hvis det er en fluke i Apple's systemer så har jeg vigtigere ting at lave...

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Qube Crush 3D

Unread post by Niels Jørgensen » 15 Jun 2017, 11:41

Så har jeg mellem andre projekter fået klemt en QubeCrush update ud - starter i det små med en Android Beta hvis nogen skulle have lyst til at give lidt feedback :) :

https://play.google.com/apps/testing/com.boaneo.qubed
Attachments
IMG_2342.jpg
IMG_2334.jpg
IMG_2335.jpg

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Qube Crush 3D

Unread post by jonaz.dk » 15 Jun 2017, 21:13

Ville gerne give det en tester! Men min device er åbenbart ikke smart nok til den slags.

Ikke kompatibel. Hvad er den af?

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Qube Crush 3D

Unread post by Niels Jørgensen » 15 Jun 2017, 21:25

Haha, jeg ville undgå at få en masse "nøhman den virker ikke på min 14 år gamle kinesium telefon" reviews, så jeg satte lidt højere device krav, men jeg har også fået filtreret min egen telefon fra, så det er vist en ommer :)

Forstår det egentlig ikke rigtigt: Android 5.0+ OpenGL ES2.0+, large screen... Det burde vel ikke ramme så hårdt... Men åbenbart...

Damn Android...

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Qube Crush 3D

Unread post by Niels Jørgensen » 15 Jun 2017, 22:11

Ok, jeg har opdateret APK'en, men der er et eller andet der er seriøst broken i Google Play når flg. 2 linier:

<supports-screens android:smallScreens="false" android:normalScreens="false" android:largeScreens="true" android:xlargeScreens="true" />
<uses-feature android:glEsVersion="0x00020000" android:required="true"/>

Fjerner f.eks. min Nexus 5 - som er et GLEs3.0 compatibel device med en opløsning der langt overstiger definitionen for "largeScreens"... Det giver nul mening.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Qube Crush 3D

Unread post by jonaz.dk » 15 Jun 2017, 22:23

Hm.. måske er den ikke propagatet til nærmeste server endnu? Stadig inkompatibel device. Droid 5 påkrævet.

Kører 4.4.2 Kitkat her. Jojo.. lidt ældre model. Har stadig ikke haft en reel grund til at opgradere.
Den har 4 års fødselsdag i dag!

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Qube Crush 3D

Unread post by Niels Jørgensen » 15 Jun 2017, 22:40

Wow - kan man have en telefon med et 4 år gammelt OS? Der kan man se ... :)

Jeg kunne nok godt sænke det til 4.4, men troede ærligt talt ikke det var relevant... Live and learn ;)

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Qube Crush 3D

Unread post by Niels Jørgensen » 15 Jun 2017, 22:46

Jeg har lagt en 4.4 op som måske, måske ikke, virker på din antikvariske griffel tavle :)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Qube Crush 3D

Unread post by jonaz.dk » 15 Jun 2017, 23:48

Så var der hul igennem! :)
Hov hov! Det er en meget fin telefon. INGEN performance problem skulle jeg lige hilse og sige.

Et par comments.

-Ganske fint kube puzzle gameplay!
-Det er generelt lidt svært at se hvilke blokke der ligger i dybden. Hvis du fx. dæmpede række 2,3,4 fra kameraet i shaderen gradvist. Så ville man få bedre dybdefornemmelse. Tror du gør det allerede i dybden række 4.
-Det er et meget hårdt specular hilight der kommer ind fra fronten af kameraet.
-Jeg kommer hurtigt til at rotere hele kuben når jeg skal markere blokke. Piv irriterende. Har du overvejet kun at tillade swipe rotate uden for selve kassen?
-Stemning, lyd, det visuelle trænger til en lille opstrammer. Det en del elementer der clasher syntes jeg. Det er ikke det heeelt store der skal til at få det til at gå op i en højere enhed.

Nå.. back to work her. Og good job! :)

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Qube Crush 3D

Unread post by Niels Jørgensen » 16 Jun 2017, 10:32

Tak for det.

* Jeg forsøgte med noget fog for at fade blokke væk, men du har ret, var nok nemmere at gøre det i shaderen (man kan i så fald styre det per række istedet for at det bliver en lidt ukontrollerbar fade)
* Den der specular highlight havde jeg helt glemt igen. Det ser ret nice ud i editoren, men ikke så fed på mobile, så det var tanken den skulle tweakes noget.
* Mht, rotering så er det af en eller anden grund meget værre på Android. Jeg tror det skyldes at grænsen for hvornår et drag bliver til et swipe er pixel afh. og Android har fysisk "mindre" pixels end iOS (iOS regner i retina pixels som jo er 2x2 HW pixels). Jeg kan prøve at justere det op på Android. Man kunne gøre det uden for kuben, men så er jeg lidt bange for at det bliver irriterende at den vælger istedet for at dreje når man swiper :)
* Mht. det visuelle så er jeg jo professionel koder og amatør grafiker så det var ikke helt uventet kritik fra en pro-grafiker ;) Kan du være lidt mere specifik? Musikken *skal* ændres - jeg kunne bare ikke bestemme mig så valgte at køre beta test med samme musik som i den originale version.

Post Reply