Hvis det er du gerne vil lave realistiske computerkarakterer sÄ virker Viborg animationsskole nok ikke som det smarteste valg. Det er jo mest til tegnefilm, simple 3d figurer.
Du kan jo selv dÞmme ud fra elev arbejdet(og det koster lidt penge). TilgengÊld ville du fÄ gode forudsÊtninger for baggrund komposition og belysning og andet relevant.
Jeg ville tilgengÊld anbefale Viborg tegneskole som den bedste vej til formforstÄelse/anatomi og supergod tegne/skitse teknik.
Jeg bruger selv zbrush og Viborg tegneskole er det der har givet mig allermest.
Hvis du kan bare nogenlunde engelsk kunne du satse pÄ online trÊning, zbrush og 3dsmax kan lÊres udelukkende over internettet til langt billigere end hvad en 3d uddannelse ville koste.
Det svÊreste at lÊre selv er faktisk anatomi og formforstÄelse - der ville et halv Ärigt Viborg tegneskole og eventuelt Vilppu videoer kunne hjÊlpe.
Men det kan jo tage Ärevis at blive rigtigt god, sÄ hvis det er de flotte realistiske 3d karaterer du vil satse pÄ sÄ ville jeg nok anbefale dig datamatiker til at starte med, da det er gratis,
du kan fÄ foden indenfor i branchen, og du vil vÊre nogenlunde sikker pÄ en indkomst til hjÊlp til videre studie(sÄsom Viborg tegneskole).
Og sÄ i din fritid kan du gÄ i krig med anatomi og zbrush/3dsmax.
Men hvis du har interesse for andet 3d grafik end realistiske karakterer sÄ er Viborg CG artist sikkert fint. Hvis du starter som environment artist i et spilfirma sÄ har du foden indenfor, hvilket er meget vigtigt(og uddannelsen slutter i praktikforlÞb).
Der er forresten en datamatikeruddannelse med focus pÄ spiludvikling -
http://www.eadania.dk/uddannelser/it+ud ... ale+i+spilEllers er der truemax akademiet, men det er ogsÄ dyrt. I fremtiden tror jeg det kunne blive en god skole,
men de savner vist stadig lidt anatomi, og kan ikke rigtigt hamle op med Viborgs tegneundervisning.
Og sÄ kan meget af den undervisning jo tages billigere online.