Indie 9000 spillene (18.-20. feb. 2011)

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Indie 9000 spillene (18.-20. feb. 2011)

Unread post by Scurvy Lobster » 20 Feb 2011, 16:09

Tak for en super fed Indie 9000 til alle deltagere og arrangører!

Jeg smider lige et downloadlink til mit spil Deadly Dungeons her: http://www.megaupload.com/?d=3Q1AXLE3
Det kræver en Windows PC og et hæderligt grafikkort. Skulle spillet ikke starte, så er det i næsten alle tilfælde en DirectX opdatering der skal til.

Jeg har naturligvis stadig lang vej igen mht. random dungeons, men spillet er faktisk allerede ved at blive indarbejdet konceptmæssigt i mit fantasy/medieval spil "Urkendahl", som man kan læse mere om her: http://urkendahl.tumblr.com/

Post jeres spil-links :)
Uddannelseschef, HTX Ringsted

User avatar
Tabu
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 28 Nov 2008, 12:13

Re: Indie 9000 spillene (18.-20. feb. 2011)

Unread post by Tabu » 20 Feb 2011, 21:09

Filen er ikke tilgængelig :(

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Indie 9000 spillene (18.-20. feb. 2011)

Unread post by Scurvy Lobster » 20 Feb 2011, 21:38

Prøv igen, for Megaupload er vist lidt flaky...
Uddannelseschef, HTX Ringsted

Lau Korsgaard
Level 22 - Imp
Posts: 227
Joined: 25 Mar 2008, 21:57

Re: Indie 9000 spillene (18.-20. feb. 2011)

Unread post by Lau Korsgaard » 21 Feb 2011, 13:51

Urkendahl ser rigtig sweet ud. Hvilken engine arbejder du i?

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Indie 9000 spillene (18.-20. feb. 2011)

Unread post by Scurvy Lobster » 21 Feb 2011, 19:15

Tak :) Det er FPS Creator X9, hvilket er mit standard weapon-of-choice til 3D spil. Det er efterhånden ved at være bug frit, så man kan udfolde sig frit. Lige nu eksperimenterer jeg med at lave en random funktion til mine dungeons, så det kommer til at minde om et rouge-like action spil.
Uddannelseschef, HTX Ringsted

Barlowe
Level 1 - Speck of dust
Posts: 15
Joined: 09 Dec 2010, 21:49
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Indie 9000 spillene (18.-20. feb. 2011)

Unread post by Barlowe » 27 Feb 2011, 01:58

Jeg har lige prøvet Deadly Dungeons, her er et par tanker om det: (Disclaimer: Mange, hvis ikke alle af de ting som er "negative" kan muligvis have noget med det program du bruger at gøre)

Gameplay:

Kontrollerne virker som de skal, dog er det med nogen af fjenderne lidt svært at regne ud hvornår de kan nå en og hvornår de ikke kan. Desuden var der et monster med en økse der løb imod en væg ved en åben dør, og slog mig igennem væggen :P Jeg ved ikke om det er pga. den engine spillet er lavet i, og om man kan gøre noget ved det.

Mht. selve banen, så ved jeg ikke om det er meningen at der ikke lige umiddelbart er nogen vej ud, lige pt? Jeg løb i hvert fald rundt i 5-10 minutter lidt frem og tilbage. Jeg ved i øvrigt ikke om jeg var uheldig, men de våben jeg fandt, fandt jeg enten lige inden jeg løb tør for fjender, eller efter.

Oh yeah, og jeg fandt en bazooka :D Meget sjovt, men hvis du skal indarbejde det i et fantasy spil, så ville en bue / armbrøst måske virke bedre.

Jeg vil gerne foreslå, hvis det er muligt, at hvis det lykkes for spilleren at splatte sig selv med bazooka'en (Jaja, det er sent om aftenen :D), at det så efterlader en mere markant omgang blod, så man ved hvor man skal hen når man prøver at finde derhen igen.

Ambience:

Lydene virkede godt, imo. Kudos på lydatmosfæren. Igen ved jeg ikke om det er noget der følger med din engine, eller om du selv har siddet og rodet med det, men det virkede i hvert fald :)

Brugervenlighed:

Det ville være fedt med en options menu hvor man kan styre volumen på lyde / musik, og evt. en oversigt over controls. Det er rimelig standard WASD / r for reload osv, men derfor kan det alligevel være rart at kunne se :) Jeg vil også foreslå at du tilføjer en linje når man samler et våben op (F.eks. når man samler bazooka'en "Press 2 to choose your ranged weapon" og med kniven "Press 3 to equip your melee weapon").

Overall synes jeg det ser godt ud, og jeg glæder mig til at følge Deadly Dungeons / Urkendahl og se det hele tage form :)

-Barlowe

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Indie 9000 spillene (18.-20. feb. 2011)

Unread post by Scurvy Lobster » 27 Feb 2011, 10:38

Hej Barlowe og tak for kommentarerne! :) God idé med besked ved nye våben (den må jeg indarbejde). Fjender der kan slå gennem væggene er en ting jeg kigger på og hele tiden prøver at undgå. Bazookaen ved tønderne var bare en lille joke, der havde relation til temaet til det pågældende game jam.

Da spillet er baseret på en masse random, så kan man være bund uheldig at få nye våben lidt for sent. Med større baner tror jeg dette vil udligne sig noget mere. Deadly Dungeons er en tidlig prototype, så der er meget mere arbejde i at få et færdigt produkt ud af det.



Er der i øvrigt ikke flere Indie 9000 deltagere, der har links til deres spil?
Uddannelseschef, HTX Ringsted

Barlowe
Level 1 - Speck of dust
Posts: 15
Joined: 09 Dec 2010, 21:49
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Indie 9000 spillene (18.-20. feb. 2011)

Unread post by Barlowe » 27 Feb 2011, 11:21

Jep jep, jeg vil heller ikke kritisere for meget i en alpha :)

Men det lyder da klart spændende når banerne bliver lidt større. Ellers må jeg jo bare lige spille det igennem et par gange til, og se om ikke jeg kan få våbnene lidt tidligere :D

Post Reply