Tactical Soldier - Undead Rising

ThomasLund
Level 23 - Spider demon
Posts: 230
Joined: 16 Mar 2011, 18:28
Contact:

Tactical Soldier - Undead Rising

Unread post by ThomasLund » 16 Mar 2011, 23:06

Så fik jeg mig endelig taget sammen til at komme på her.

Anyways - vi er i fuld gang med launch af Tactical Soldier - Undead Rising. Vores 6. spil og denne her komme ud på iOS den 30/3. Senere følger PC/Mac og måske konsol hvis stjernerne aligner sig.

Vi har sænket en 2.5 mandeår ind i projektet - vores absolut største satsning til dato - og bruger Unity. I kan læse mere på http://www.tacticalsoldier.com og glem ikke at follow os på FB og Twitter for mere info.

Skyd løs hvis i har spørgsmål!

http://www.facebook.com/pages/Tactical- ... 0789084269

http://twitter.com/tsurgame



Mvh
Thomas
Full Control
Makers of Smack Boxing, Smack Hockey, Monster Ball, Electrocute, Touch Wars, Tactical Soldier, Frontline Tactics, Space Hulk, Jagged Alliance Flashback, Space Hulk Ascension

Barlowe
Level 1 - Speck of dust
Posts: 15
Joined: 09 Dec 2010, 21:49
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Tactical Soldier - Undead Rising

Unread post by Barlowe » 17 Mar 2011, 23:34

Nice trailer!

Det minder mig lidt om de gamle UFO spil. Nu hvor det er squad-based combat, er der så forskel på de individuelle medlemmer af ens Squad mht. hvor gode de er med forskellige våben, hvor meget hp og / eller andre stats de har i forhold til hinanden?

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Tactical Soldier - Undead Rising

Unread post by vonknut » 17 Mar 2011, 23:44

Sweet!

Dejligt med flere der har fattet, at turn-based gaming kombineret med "action replay" / momentær action passer godt til det mobile format.
-specielt til folk på 30+

Kom ud med det på android, så skal jeg nok købe det :)


Der er vist lige kommet et andet spil ud i den stil. Et spacehulk agtigt et til touch phones.
-kan ikke lige huske navnet.
Det er godt nok allerede lanuchet, men det betyder bare at der vil være større opmærksomhed på genren / typen, når i kommer på banen.
-der findes m.a.o. ikke dårlig konkurrence...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

ThomasLund
Level 23 - Spider demon
Posts: 230
Joined: 16 Mar 2011, 18:28
Contact:

Re: Tactical Soldier - Undead Rising

Unread post by ThomasLund » 18 Mar 2011, 01:22

Takker takker - spillet er lavet med Unity, så en Android version er slet ikke udelukket. Men p.t. har jeg ikke hørt om nogen som har tjent penge på Unity Android spil.

Og vi har heeeeelt klart skudt efter 30+ segmentet, som netop kan huske de fede TBS spil som xcom, jagged alliance etc, og som bare ikke bliver betjent mere. Det er som om spilindustrien tror, at core gamere over 30 spiller samme spil som 18- segmentet. Men jeg kan ikke følge med mere og savner at man kan nå at tænke sig om :-D

Så må vi bare håbe, at der er mange andre som syntes det samme - hehe.

Mvh
Thomas
Full Control
Makers of Smack Boxing, Smack Hockey, Monster Ball, Electrocute, Touch Wars, Tactical Soldier, Frontline Tactics, Space Hulk, Jagged Alliance Flashback, Space Hulk Ascension

Zacker
Level 53 - Syntax error
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2008, 15:18
Contact:

Re: Tactical Soldier - Undead Rising

Unread post by Zacker » 18 Mar 2011, 20:41

ThomasLund wrote:Men p.t. har jeg ikke hørt om nogen som har tjent penge på Unity Android spil.
Undskyld, men hvad pokker var det dog for et tåbeligt statement?

ThomasLund
Level 23 - Spider demon
Posts: 230
Joined: 16 Mar 2011, 18:28
Contact:

Re: Tactical Soldier - Undead Rising

Unread post by ThomasLund » 18 Mar 2011, 23:41

Wow sikke et intelligent og produktivt indlæg.

Hvis du har hørt om nogen som har tjent bare licensen ind igen - så hører jeg gerne om det. _JEG_ har ingen kendskab til nogen i min omgangskreds som bare tilnærmelsesvist har tjent deres investering ind igen på Android med Unity spil. Og ja - der er flere som har prøvet og fejlet.

Hvad pokker er der tåbeligt i det?

Hvis du kender nogen, så hører jeg som sagt super gerne om det. Også fra dig hvis vi kan tale pænt til hinanden.

/Thomas
Full Control
Makers of Smack Boxing, Smack Hockey, Monster Ball, Electrocute, Touch Wars, Tactical Soldier, Frontline Tactics, Space Hulk, Jagged Alliance Flashback, Space Hulk Ascension

oliverdb
Level 9 - Conjurer
Posts: 91
Joined: 11 Mar 2008, 18:46

Re: Tactical Soldier - Undead Rising

Unread post by oliverdb » 19 Mar 2011, 10:28

Hmm med fare for at hijacke tråden men unitys android licens er da kun et par måneder gammel? Så der findes vel ikke det store grundlag. Er der nogen der ved hvordan android markedet er i forhold til iphone, der burde være flere telefoner?

ThomasLund
Level 23 - Spider demon
Posts: 230
Joined: 16 Mar 2011, 18:28
Contact:

Re: Tactical Soldier - Undead Rising

Unread post by ThomasLund » 19 Mar 2011, 12:48

Det er måske et glimrende indlæg til en ny tråd. Dele erfaringer på Android delen - jeg sidder i hvertefald i venteposition indtil markedet (og måske hardwaren?) er klar til 3d spil på Android.

De 4-5 firmaer jeg kender som har prøvet sig ud i Unity på Android har ikke haft success. De rapporterer om en indtjening der ligger på 1/20 til 1/10 af iOS på samme titel. Det drejer sig om både gratis med reklame + payware titler.

Steambirds (som ikke engang er 3d og dermed kan køre på de fleste Android telefoner) har for nylig postet den her: http://www.andymoore.ca/2011/03/steambi ... e-numbers/

"I don’t have a fancy graph of Android sales, but I know the performance was approximately 20% of the iOS counterpart in terms of gross revenue"

Der er en god slat info i den artikel derudover.

/Thomas
Full Control
Makers of Smack Boxing, Smack Hockey, Monster Ball, Electrocute, Touch Wars, Tactical Soldier, Frontline Tactics, Space Hulk, Jagged Alliance Flashback, Space Hulk Ascension

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Tactical Soldier - Undead Rising

Unread post by simonmoeller » 19 Mar 2011, 14:10

Pocket Legends' udviklere tjener penge på Android. Men det er ikke nogen rar platform at udvikle til med fragmentation både på device niveau og på app store niveau.

sunstar
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 12 Mar 2008, 07:01
Contact:

Re: Tactical Soldier - Undead Rising

Unread post by sunstar » 21 Mar 2011, 12:51

Det ser mega fedt ud !!! .. Jeg har dog lige et spørgsmål...
Senere følger PC/Mac og ...
Grafikken ser lidt "skrapet" ud. (Klart når det er målrettet telefon platform) Men når det "engang" kommer til PC, kan man så forvente højere LOD og detaljeret textures ??? Eller bliver det direkte portering ??

ThomasLund
Level 23 - Spider demon
Posts: 230
Joined: 16 Mar 2011, 18:28
Contact:

Re: Tactical Soldier - Undead Rising

Unread post by ThomasLund » 21 Mar 2011, 13:10

Takker takker - og ja. Grafikken er barberet ned til noget som kan køre på telefonen. Vi formåede dog ikke at få memory forbruget ned så det kunne køre på 1.+2. generation og tvivler på vi kommer til det også. De håndtegnede comic panels fylder simpelthen for meget i full screen når de skal se lækre ud.

På PC/Mac og evt konsol, så planlægger vi at give den et lag PC/Mac polish med højere polygon modeller og nogle shader effekter. Skal lige have fundet en god måde at gøre det i samme build struktur så vi ikke duplikerer det hele :-D

En ide ville være at bruge forskellige prefabs per platform, så man kunne loade hires vs. lowres unit model dynamisk. Men det bliver så lige udfordringen at løse.

/Thomas
Full Control
Makers of Smack Boxing, Smack Hockey, Monster Ball, Electrocute, Touch Wars, Tactical Soldier, Frontline Tactics, Space Hulk, Jagged Alliance Flashback, Space Hulk Ascension

sunstar
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 12 Mar 2008, 07:01
Contact:

Re: Tactical Soldier - Undead Rising

Unread post by sunstar » 23 Mar 2011, 13:13

Altså nu er jeg desværre ikke super meget inde i Unity. Så hvordan det best gøres kan jeg ikke lige udtale mig om. Men at bruge forskellige prefabs lyder som en udemærket løsning ... Men noget du / i måske os lige skal have med inde over tanken er at have forskellige LOD's neavoer på samme platform... Så ledes at mig med min "KICK ASS" PC får sparket en ordentlig røvfuld tekstures og verts igennem, samtidigt med at gamere med lidt mindre specs kan køre med en mindre settings neavo ...

Nå nok om detaljerne ... det finder i jo nok ud af ...

Men:
1: Hvornår kan det forventes til PC (eta ?)... Skal jo lige høre om jeg (vi) skal køre Jagged alliance, xcom serien, og Alien shooter etc igennem 4 gange mere, eller om vi kan forvente en 2011 release ??

2: Hvem er I ?? syntes ikke jeg har hørt om jer før og det undre mig sko lidt da jeg ellers følger ret meget med i branchen....

3+: Man behøver ikke være 30+ for at huske "Jagged alliance" & "X-Com" serien jeg er 83'er og har gamet det fra jeg var 11-12 stykker (Dog på det seneste via emulatore)... Og jeg skulle mene at der er en stor fancsare af XCom som er 25- da der jo er releases helt op i 2000+ ... Så jeg bliver ikke overrasket hvis det kunne gå hen og blive et stort hit ...

User avatar
JeppeKM
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 28 May 2008, 09:46
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Tactical Soldier - Undead Rising

Unread post by JeppeKM » 23 Mar 2011, 14:31

3+: Man behøver ikke være 30+ for at huske "Jagged alliance" & "X-Com" serien jeg er 83'er og har gamet det fra jeg var 11-12 stykker (Dog på det seneste via emulatore)... Og jeg skulle mene at der er en stor fancsare af XCom som er 25- da der jo er releases helt op i 2000+ ... Så jeg bliver ikke overrasket hvis det kunne gå hen og blive et stort hit ...
Ja, hvis det er den målgruppe der er på iOS, som gerne vil have RTS.
Det bliver spændende at se, hvordan et 'snævert spil' som dette, vil gøre sig på en mainstream platform.

Best of luck!

ps. husk marketing :geek:
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter

ThomasLund
Level 23 - Spider demon
Posts: 230
Joined: 16 Mar 2011, 18:28
Contact:

Re: Tactical Soldier - Undead Rising

Unread post by ThomasLund » 24 Mar 2011, 10:39

@sunstar

Yeah - vi finder en løsning. Unity har også en quality setting som man kunne misbruge - LOD eller loading af andre prefabs også mulighed. Skal nok fuske det :-D

1)
Det er klart forventet en 2011 release på PC/Mac og forhåbentlig konsol hvis alt går vel. Præcis plan er ikke fastlagt. Lige nu tager vi campaign 2 først som DLC. Burde være klar tidlig sommer.

2)
Yeah - vi har ikke været særlig aktive eller synlige på den danske scene. Kort historie er, at vi er et lille kollektiv af konsulenter som for 3-4 år siden besluttede at gå sammen om at lave vores egne spil istedet for andres + forfaldent serious gaming kontrakter. Så vi funder vores udvikling for egne penge betalt via konsulent-gigs. Har vel samlet set arbejdet på 30-35 releasede spil, hvoraf de 6 er vores egne. Vi trækker så på et netværk af folk vi kender rundt om på kloden og kører rent decentralt. Jeg er desuden blandt andet officiel udvikler af Unity+Java/Android API til SmartFoxServer, har lavet machinima versioner af Torque game engine brugt i bl.a. Audi TV reklamer i USA og sidder på et multiplayer serious gaming kontrakt for amerikansk militær. Så spænder bredt.

Men vores helt helt store problem er netop at vi er skide gode til at lave spil og lignende - men sutter enormt til marketing af os selv og det vi laver :(

3)
:-D
Bare cool at der er andre end os med påbegyndende grå hår som syntes det er fedt at tænke for man handler. Hehe.

Spillet er generelt bygget op på middleware som vi selv har lavet til TBS og board games. Så vi håber salget går godt nok til at vi kan branche ud i andre tematiske genrer - fra moderne krig til "space hulk" og fantasy / dungeon crawl
Full Control
Makers of Smack Boxing, Smack Hockey, Monster Ball, Electrocute, Touch Wars, Tactical Soldier, Frontline Tactics, Space Hulk, Jagged Alliance Flashback, Space Hulk Ascension

ThomasLund
Level 23 - Spider demon
Posts: 230
Joined: 16 Mar 2011, 18:28
Contact:

Re: Tactical Soldier - Undead Rising

Unread post by ThomasLund » 28 Mar 2011, 09:27

Yay - første par reviews dukker op nu

iPad review:
http://www.ipadngravy.com/tactical-sold ... ipad/5320/

iPhone review:
http://www.digitallydownloaded.net/2011 ... ising.html

/Thomas
Full Control
Makers of Smack Boxing, Smack Hockey, Monster Ball, Electrocute, Touch Wars, Tactical Soldier, Frontline Tactics, Space Hulk, Jagged Alliance Flashback, Space Hulk Ascension

Barlowe
Level 1 - Speck of dust
Posts: 15
Joined: 09 Dec 2010, 21:49
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Tactical Soldier - Undead Rising

Unread post by Barlowe » 30 Mar 2011, 10:09

Bah. Jeg kan godt se at jeg bliver nødt til at punge ud for en iPhone på et tidspunkt, ville gerne prøve det her :p

Min HTC Hero kan bare ikke køre alt det her :p

ThomasLund
Level 23 - Spider demon
Posts: 230
Joined: 16 Mar 2011, 18:28
Contact:

Re: Tactical Soldier - Undead Rising

Unread post by ThomasLund » 04 May 2011, 10:30

Yay

TouchArcade game of the month 5 stars :-)

http://toucharca.de/iu7qU5

Har i øvrigt fået handlet Android Pro licens (i anden sammenhæng - sponsoreret af en klient). Så lad se om det dukker op i et market place sometime.

Skal bare have fundet en Android test device nu - suk. Sikke et gedemarkede bare at finde en telefon/tablet man gider eje

/T
Full Control
Makers of Smack Boxing, Smack Hockey, Monster Ball, Electrocute, Touch Wars, Tactical Soldier, Frontline Tactics, Space Hulk, Jagged Alliance Flashback, Space Hulk Ascension

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Tactical Soldier - Undead Rising

Unread post by simonmoeller » 05 May 2011, 14:23

Det synes jeg bare er pisseflot! Go go go :)

fehaar
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 141
Joined: 13 Mar 2008, 23:59

Re: Tactical Soldier - Undead Rising

Unread post by fehaar » 05 May 2011, 14:57

Skide godt gået!

krolldk
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 13 Oct 2008, 11:57

Re: Tactical Soldier - Undead Rising

Unread post by krolldk » 06 May 2011, 08:37

Der kan man sgu bare se. Jeg købte spillet, og har spillet og nydt det, uden at ane at det var jer der lavede det :-)

Det er et dejligt lille spil, og jeg synes det er godt set at den niche er uudnyttet, mens alle flokkes om talking carl og angry birds kloner.
Jeg håber virkeligt i får solgt en røvfuld enheder og tjener en masse penge, for det synes jeg ærligt talt tacsol fortjener.

Hvordan går salget, hvis I er klar til at dele info ? Vi sidder selv med overvejelser om at rykke ind på iOS med et spil, så jeg er ret nysgerrig efter at høre om konkrete erfaringer på salgs/marketing siden.

User avatar
JeppeKM
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 28 May 2008, 09:46
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Tactical Soldier - Undead Rising

Unread post by JeppeKM » 06 May 2011, 09:36

Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter

ThomasLund
Level 23 - Spider demon
Posts: 230
Joined: 16 Mar 2011, 18:28
Contact:

Re: Tactical Soldier - Undead Rising

Unread post by ThomasLund » 06 May 2011, 09:55

Tak alle sammen - vi har generelt fået ekstrem positiv feedback næsten hele vejen rundt - det varmer dejligt i ens game designer/producer hjerte :D

Kommercielt set - skal lige have en snak med min partner om vi vil frigive info til generel internet. Men hvis i fanger mig på Nordic i næste uge, så deler jeg gerne tal ud.

Lidt generelt sniksnak indtil da:

Vi har ikke haft en eneste klage over den "høje" $5 pris. Så prismæssigt ligger vi rigtigt/på den for billige side (når nu ingen har klaget).

Salgvolumen har dog ikke været super duper fantastisk - men første måneds salg ligger allerede nu laaaangt over average lifetime revenue på et iOS spil. Som Trip Hawkins har regnet på og Apple selv har talt om, så er gennemsnittet et eller andet sted mellem $4000 og $5000 per app.

Så vi kører long tail og prøver at føde DLC ind i spillet for at pumpe det op på listerne (lad se hvordan det går - vores første forsøg på den slags).

Vi ser generelt feedback og salget som en verifikation af at der findes en niche her. Man bliver ikke rig, men hvis man kan lave flere spil af samme kaliber hurtigt - og samtidig køre spillet ud på flere platforme, så kan man endda leve af det. Krydser fingre.

Da vi samtidig har fået udviklet middleware til at lave den her type spil - og så endda har forbedret det nu til at producere endnu hurtigere - så forvent at vi kommer med flere lignende produkter :-)

/Thomas
Full Control
Makers of Smack Boxing, Smack Hockey, Monster Ball, Electrocute, Touch Wars, Tactical Soldier, Frontline Tactics, Space Hulk, Jagged Alliance Flashback, Space Hulk Ascension

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Tactical Soldier - Undead Rising

Unread post by simonmoeller » 07 May 2011, 07:58

Jeres prispunkt er fuldstændig rigtigt for en paid titel af høj involveringsgrad og som læner sig op ad et core segment.

Der er kun 3 prispunkter der rigtigt giver mening:

1) Free
2) $0.99
3) $4.99+

Alle andre er bastardprispunkter som ikke kommunikerer præcist.

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Tactical Soldier - Undead Rising

Unread post by vonknut » 01 Aug 2011, 11:41

Hejsa, så er spillet købt og gennemspillet fra min side og her er mine 25 øre:

Generelt synes jeg at det er et rigtigt fint spil i har fået skruet sammen.
Historien er ok, stemning er i øjet (resident evil style), kontrollen er god og level-up + kamp-systemet er som det skal være.

Der er dog også nogle negative ting, såsom:
-den korte længden (lidt for kort til 5$ imho) -hvornår kommer næste chapter :)
-low-poly figurer ser ret fjollede ud når man er i character screens.
-begrænsede loot-muligheder
-grafikken ser lidt skrabet ud
-tegne stilen tager lidt tid at vænne sig til (men når man tænker på de mange illustrationer, forstår jeg godt valget).

Hvis man skal konkludere, så leverer i rigtigt fint varen til prisen, men den korte kampagne (as-we-speak), er der nok nogle der vil blive utilfredse over.

Samtidigt kan man også sammenlige med en noget tilsvarende titel og ca. samme pricepoint:
Hunters - episode one
http://brutalgamer.com/2011/07/23/hunte ... os-review/
http://itunes.apple.com/us/app/hunters- ... 84093?mt=8

Hvis man skal lave en kynisk sammenligning, så kan man sige at:
TS-UR vinder på styring og kamp system
TS-UR vinder på historie (Hunters historie er ikke eksisterende)
Hunters vinder på grafik og indpakning inkl. lyd
Hunters vinder på levetid (selvom det selvfølgeligt bliver lidt repetativt)
Hunters vinder på loot-systemet
Uafgjort på level up systemet (i har skill-upgrades og de har talents, begge virker fint)


I mine øjne så vil i have en rigtig fin titel, hvis i beholdte hvad i havde, men fik lavet nogle flere baner (1-2 X spillets nuværende længde).
-så ville i være en straight up contester.

Før den er lavet, så vil spillet let kunne virke sub-par til Hunters, grundet den mindre dullede grafik og præsentation.
-og vi ved jo "desværre" at sådan noget kan være an afgørende faktor, når man browser på appstore....


Men hvorom alting er, det er tanker ift. "absolute excellence". Det til side, så synes jeg at jeres spil er en rigtig god Iphone-titel, til os der holder af turn-based squad-tactics. -og ønsker jer alt held og salgstal i fremtiden.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

ThomasLund
Level 23 - Spider demon
Posts: 230
Joined: 16 Mar 2011, 18:28
Contact:

Re: Tactical Soldier - Undead Rising

Unread post by ThomasLund » 01 Aug 2011, 16:48

Hans - 1000 tak for dine kommentarer og ikke mindst købet :-D

Campaign 2 er lige rundt om hjørnet (feature complete, men skal playtestes og balanceres). Så kommer der lige en 4-5 timer oven i er mit gæt.

Vi valgte fra starten at lave et single player campaign spil - på godt og ondt. Replayability er så knap så fantastisk - og i bagklogskabens halogenlys burde vi have smidt nogle random grinding maps ind i mellem levels for at forlænge gameplay tiden.

Så er det godt at "næste spil" har dette - hehe.

Vi har i hvertefald planer om både at udbygge TacSol med flere campaigns samt at benytte frameworket til at lave flere taktiske spil.

Mvh
Thomas
Full Control
Makers of Smack Boxing, Smack Hockey, Monster Ball, Electrocute, Touch Wars, Tactical Soldier, Frontline Tactics, Space Hulk, Jagged Alliance Flashback, Space Hulk Ascension

Post Reply