Smash Champs annonceret

JeppeB
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 04 Feb 2009, 18:16

Smash Champs annonceret

Unread post by JeppeB » 22 Sep 2014, 09:21

Hej alle sammen,

Hos Kiloo har vi længe arbejdet på vores nye projekt, Smash Champs, som blev annonceret i fredags med følgende trailer:

sBsIdbjuRyw
Jeppe Bisbjerg
Director of Publishing

JeppeB
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 04 Feb 2009, 18:16

Re: Smash Champs annonceret

Unread post by JeppeB » 22 Sep 2014, 09:23

Jeg vil også gerne lige gøre opmærksom på, at vi i øjeblikket søger folk både til vores afdeling i Aarhus og i København. Tag et kig på vores hjemmeside for mere info: http://kiloo.com/

Vi tager også imod uopfordrede ansøgninger, så hvis du synes, du passer ind, så send endelig en ansøgning alligevel!
Jeppe Bisbjerg
Director of Publishing

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3931
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Smash Champs annonceret

Unread post by jonaz.dk » 22 Sep 2014, 19:54

Nice! Glæder mig til at unlocke en tyk panda. :D
Er teaser traileren inhouse produceret?

Der var også et lille tease på Twitter fra KILOO. Spørgsmålet er om det er underholdning der vil gøre sig over sundet?
Image

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Smash Champs annonceret

Unread post by simonmoeller » 23 Sep 2014, 08:39

Massive har ikke noget med spil at gøre.

JeppeB
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 04 Feb 2009, 18:16

Re: Smash Champs annonceret

Unread post by JeppeB » 23 Sep 2014, 08:52

jonaz.dk wrote:Nice! Glæder mig til at unlocke en tyk panda. :D
Er teaser traileren inhouse produceret?
Yes, det er primært vores eget team, der har arbejdet på den, men med lidt hjælp udefra til post-effects, specifikke animationer og musik/speak.
Jeppe Bisbjerg
Director of Publishing

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3931
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Smash Champs annonceret

Unread post by jonaz.dk » 23 Sep 2014, 10:34

@simon
Haha tak for opklaringen. Ligger ellers helt perfekt på tungen som en mmo like Racing titel. :)
Speaking of racing genren på mobile. Har ikke fulgt den intenst, men. Asphalt8. Damn der er godt nok kommet høje krav til production values hvis man vil være med på den gallej.

@jeppeb
Cool cool.. Spændende at se hvilket spil der kommer ud af det. For tidligt at fortælle lidt om gameplayet?
Et gæt ligger på at vi er over i noget Infinity Blade agtigt?

JeppeB
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 04 Feb 2009, 18:16

Re: Smash Champs annonceret

Unread post by JeppeB » 23 Sep 2014, 13:10

jonaz.dk wrote:@jeppeb
Cool cool.. Spændende at se hvilket spil der kommer ud af det. For tidligt at fortælle lidt om gameplayet?
Et gæt ligger på at vi er over i noget Infinity Blade agtigt?
Ja, lige tidligt nok for nu!

Men casual, arcade, fighting og så har jeg ellers ikke sagt for meget :)
Jeppe Bisbjerg
Director of Publishing

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Smash Champs annonceret

Unread post by simonmoeller » 24 Sep 2014, 07:07

Jonas, raceteam :)

JeppeB
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 04 Feb 2009, 18:16

Re: Smash Champs annonceret

Unread post by JeppeB » 31 Oct 2014, 12:38

Hey, vi havde fornøjelsen af at launche Smash Champs i App Storen og på Google Play Store i går - hvis I har lyst til at give det et skud, så er her links og vores launch trailer. Smash Champs er et casual, asynkront kampspil i stil med MyBrute etc. Enjoy!

https://play.google.com/store/apps/deta ... mashchamps

https://itunes.apple.com/dk/app/smash-c ... 85263?mt=8

g7mgdsiE328
Jeppe Bisbjerg
Director of Publishing

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3931
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Smash Champs annonceret

Unread post by jonaz.dk » 31 Oct 2014, 13:38

Tillykke med release!
Har spillet det lidt med forskellige Kiloo folk. Bla. Simon Og hans over powered gorilla. ;)

Meget interessant kombi. KungFu Panda lignende IP + Fruit Ninja meets Sten,saks,papir gameplay i asynkron multiplayer.... din't see that coming! ;)
Tydligt i har haft fokus på at tage proven concepts og sætte dem sammen.
Syntes faktisk det virker ganske godt. Om end der er en sjov form for disconnect mellem det at træne og så føle at man spiller en kamp.
Men anyways.. it's works og man bliver grebet meget godt af det.
Kan godt lide jeres FB connection uden approval.. noteret.

En ting der er lidt irriterende når man starter ud. Er at det fulde sten,saks,papir gameplay er låst og man skal spille en hulen masse kampe. Før det giver mening på et taktisk niveau.
Det er ikke helt fair når man starter spillet vælger en karakter uden at vide hvor meget det betyder.
Det giver et fint lag når man har låst dem alle type op klart.
Nu er det selvfølgelig lidt tidligt og det er en casual observation. Men det kan have en hvis drop off effekt hvis spillerne oplever at få mega tæsk ved hvert spil. Hvis man ved man har en stor chance for at få slag. Er folk tilbøjelige til ikke at spille næste runde i en kamp. Og spillet får derved at hulen masse uafsluttede kampe og ingen vinder den der stjerne unlock. Så de kan spille de andre karakterer som låser det fulde gameplay op. Det kan bide sig selv i halen. Player skill og level er naturligvis også en del af formlen. Hvis man er unskilled novice kan det nok blive lidt stram. Og missions skal grindes rimeligt hårdt til en start for at få medals.
Men det er noget i ved mere om hvordan virker på større skala.

Edit* Har fået låst næste champ op nu. Mit incitament er nu noget lavere til rent faktisk at spille med ham fordi jeg ved hvor meget han skal grindes fra scratch op før han kan bruges lige så effektivt som min første karakter. Det vil ske i endnu højere grad med næste champ. Der er helt sikkert folk der er max OCD det vile gøre det.
Men jeg syntes jeg kan fornemme en grundlæggende ubalance i sten,saks,papir gameplayet som konsekvens. Som nok kan modvirkes med lidt IAP. Det er nok der tanken ligger ;)

Jeres combat resolves virker også rigtigt fint. Tydeligt designet til at give spilleren fornemmelse af at han er liiiige ved at tabe. Og så vinde i sidste øjeblik. Works well! :)

Syntes allerede der mangler en hold to skip eller speed through knap i combat resolve.
Tænker man kunne lave et eller andet relevant gameplay i combat. Som ikke har indflydelse på selve kampens udfald. Men udløser en fx. coin bonus hvis man er god til det. Og kunne lave en bro over det der trænings disconnect jeg var inde på.

JeppeB
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 04 Feb 2009, 18:16

Re: Smash Champs annonceret

Unread post by JeppeB » 31 Oct 2014, 15:43

Tak for feedbacken, Jonas.

Ja, vi ville i virkeligheden gerne gøre noget nyt med noget kendt, så du rammer den ret perfekt. Disconnectet er noget, vi har arbejdet med fra starten - i spil er folk jo typisk vant til at se resultatet af deres handling med det samme, og det bryder Smash Champs grundlæggende med. Den er svær "at løse" så at sige, men jeg føler, man glemmer det efter et stykke tid, når først præmissen er købt.

Din feedback omkring sten-saks-papir mekanikken er helt sikkert noteret, vi vægtede progression højere end valgfriheden og taktikken, også på grund af spillets brede appel. Man er dog helt sikkert lidt låst i starten.

Cinematic og cinematic interaktion er inde i overvejelserne til updates, vi havde prototype på flere ideer, men har valgt at strække det ud over flere updates i stedet.
Jeppe Bisbjerg
Director of Publishing

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3931
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Smash Champs annonceret

Unread post by jonaz.dk » 31 Oct 2014, 20:20

Glad for i kan bruge mit feedback til noget. :)

Ja det spiller fint når musikken kører. Match 3 spil osv. virker også fint i et meta combat gameplay spil.
I princippet er Fruit Ninja gameplay mere sigende for fysisk aktivitet end så meget andet. Får lidt ideer til nogle gameplay typer. Med et lidt andet twist. Hmm..

Ellers... Har i soft launchet i nogle lande før fuld release?
Og hvor lang produktionstid og holdstørrelse er vi oppe i?

Og syntes jeg wiper noobs rimeligt hårdt her. Champ Level * Player skill * gear. Syntes ikke jeg får så meget modstand. ;)
(Bom @KaptajnVom)
Antager i laver noget match making behind the scenes. Men det er lidt for tidligt til at have spillere i relevante skill niveauer at matche.

..Ahhh efter lidt timer begynder det at hjælpe på det og man finder lidt flere på ca. samme niveau.

Kunne desuden være fedt at se sin egen win/loss ratio per karakter.

User avatar
EKnudsen
Level 7 - Spellcaster
Posts: 77
Joined: 04 Nov 2008, 19:29
Location: Copenhagen

Re: Smash Champs annonceret

Unread post by EKnudsen » 01 Nov 2014, 13:34

Så frem til at spillet kom ud efter at have set traileren.

Det ser super lækkert ud, kører smooth på en lidt ældre telefon og jeg har showcaset det til de andre på kontoret her i Jordan. Super lækkert look og feel.

Jeg er til gengæld stået af på game playet. Jeg har spillet til level 4 med min første champ (bare for at give en idé om hvor længe jeg har spillet - ret kort tid :) )

Mine 2 anker med spillet.
1) Jeg kan ikke se effekten af min training i kampen, generelt ser det ud til at jeg vinder/taber baseret på hvilken random modstander jeg har fået. Jeg føler basalt set ikke at mit input har særlig stor betydning.
2) Der er for lang tid mellem at jeg faktisk skal gøre noget - meget ventetid mens man ser på lækre animationer etc.

Det er til gengæld cool at i så hurtigt får gang i multiplayer delen, og det lækre look burde give jer nogle spillere.

Jeg er ligesom Jonaz også interesseret i at høre hvor lang tid der er postet i at få lavet så lækkert et produkt og hvor stort holdet var.

JeppeB
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 04 Feb 2009, 18:16

Re: Smash Champs annonceret

Unread post by JeppeB » 01 Nov 2014, 15:51

Fedt med al feedbacken, tak skal I ha'! Vi har store planer for de første par updates, så send endelig forslag efter mig :)

Med hensyn til produktionstiden så er den svær at definere præcist, da vi havde en længere pre-production med en del prototyping til at begynde med, som jeg ikke ville anskue som egentlig produktion. Vi har nok været i fuld produktion i et lille års tid, og der har været et 10-12 mands team, der har arbejdet på spillet fast, mens forskellige teams har hjulpet til med lyd, backend struktur, marketing etc. Da vi var flest, var der nok omkring 20 personer med i projektet.

@Jonas: Vi har ikke soft-launchet, men har kørt en lukket beta for et par uger siden.
Jeppe Bisbjerg
Director of Publishing

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3931
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Smash Champs annonceret

Unread post by jonaz.dk » 02 Nov 2014, 18:42

Uhh ouch!
Kiggede lige forbi ratings på US appstore. Den landede ikke så godt. :shock:

Har på fornemmelsen at den kritiske design fejl i sten-saks-papir der propagerer ud i hele systemet. Kombineret med ikke-optimal matchmaking bærer en stor del af ansvaret.
Folk virker heller ikke så glade for det omtale disconnect mellem træning og combat... den er så lidt svær at fikse. Uden et næsten komplet redesign.
Og nogle appcrashes og connection issues brokker de sig også osv.. har ikke oplevet noget her.
Andet end minor connection issues.

Syntes at spillet har grundlæggende potentiale til at være sjovt og velfungerende. Men den skal have en stor tur i balanceringsmaskinen for at få den op igen.
Outfits og Champ level skal nok også nerfes en tak ned i potens.

Tænkte også på man kunne meget nemt fuske lidt med nogle bots man spiller mod i starten. Så spillerne har en mere glidende overgang med nogle successoplevelser.
Eller lave en lidt længere singleplayer del.

Men det er virkelig også med til at illustrere hvor SINDSYGT svært det er at lande noget der bare går klokkeklart ind fra day 1. SELV MED et super dygtigt og erfaren team, et IP skruet sammen der give mening, massere af ressourcer og tid. En god og kreativ ide. Bygget på kendte og proven selvstændige komponenter. Og lækkert og velproduceret design og karakterer. ARGH!
Tror hverken holdet selv eller andre forventer den næste Subway Surfers success. Det er virkelig unikum at den slags sker.
Heldigvis nu om dage kan man iterere på projekter ret hurtigt og file lidt på kanterne. Så båden kan vendes i den rigtige retning. Og de har en stabil base at gøre det på må man nok sige.

JeppeB
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 04 Feb 2009, 18:16

Re: Smash Champs annonceret

Unread post by JeppeB » 03 Nov 2014, 11:00

Jeg tror ikke, vi havde forventet, at spillet ville få fuldstændig fejlfri anmeldelser. Der er ingen tvivl om, at den flotte præsentation koblet med det enklere gameplay kræver nogle ofre, specielt på grund af forventningsafstemningen i forhold til videosekvensen, men tallene har ellers været super solide, så vi er godt tilfredse! Der er masser at arbejde videre med herfra, og ja der er platformen jo bare perfekt i forhold til at blive ved med at levere indhold :)
Jeppe Bisbjerg
Director of Publishing

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3931
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Smash Champs annonceret

Unread post by jonaz.dk » 03 Nov 2014, 15:35

Numbers do the talking.

Ja lige hvis vi ser på Kiloos position..så skal i nærmest anstrænge jeg for IKKE at lave det til en success i en eller anden from.
9.5 millioner FB followers.. 514K Twitter followers. Fremtidig incentivised install i Subway Surfers (140Mil MAU)... alt sammen uden at hive en krone op af lommen til Ads. Den ligger ret godt som udgangspunkt til alt ;)

Post Reply