Hex-grid math puzzler

W01ff
Level 2 - Grain of sand
Posts: 20
Joined: 30 Jul 2014, 14:27
Location: Aarhus

Hex-grid math puzzler

Unread post by W01ff » 23 Nov 2014, 22:25

Hej,

Jeg har i min sparsomme fritid arbejdet lidt på en lille puzzler. Jeg har med vilje virkelig prøvet at holde det simpelt, så jeg rent faktisk kan nå i mål med det, og få udgivet mit første spil!

Image

Når man trykker på en hex, vil alle naboer få lagt én til / trukket én fra, afhængigt af hvad man har valgt på de firkantede knapper. Jeg har lavet spillet så alle levels bliver auto-genereret ud fra to tal: et seed til random, samt et tal der fortæller antal actions der skal foretages for at klare banen. Jeg har lavet 35 levels, men kan nemt udvide dette - tager 10 sekunder at tilføje en ny level.

I starten er levels MEGET nemme, men det bliver lidt svære senere - så jeg håber I vil tager jer tiden til at spille alle baner igennem - burde ikke tage så lang tid (http://dl.dropboxusercontent.com/u/8225 ... hGrid.html).

Jeg ved der mangler lyd - og "art" har jeg selv stået for - typisk programmør prototype ;o) En lille mini-tutorial i de første levels er nok også en god idé.

Planen er at udgive det på Wooglie, for at få input fra flere spillere, men ellers er det lavet med touch-input for øje - så iOS er nok næste target.

Alt input er meget velkommen! Jeg har tænkt lidt frem og tilbage omkring monetization, uden at finde en idé der virkelig giver mening - så input/idéer her er også meget velkommen!

Takker - Sune.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3932
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Hex-grid math puzzler

Unread post by jonaz.dk » 25 Nov 2014, 13:22

Hey Sune!
Faktisk ret cool lille math puzzler. Well done!

Sikker på der er nogle math OCD autister der vil elske det.
Naturligvis ikke kønt. Og lyd mangler ja. All fixable. :)

Tænkte på at du burde flytte + og - knapper ned i bunden af skærmen og lade dem fylde det hele dernede. Bare sådan rent protrait touchmæssigt ville det virke bedre.
Og til telefoner ville jeg nok overveje at lave spillearealet en tak eller 2 mindre. Så spillet starter endnu nemmere. Størrelsen på arealet kan naturligvis stige med hver level pack.

Random idé til controls.. ved ikke om det spiller.. Men tap to add. Hold to subtract??? måske.. don't know. prøv det.

Men det er super svært at sige hvad potentialet er.. nogle utroligt få spil af den slags går ballistic! Og så er der en uendelig mængde af puzzlers man aldrig ser.
Så om det overhovedet kan tjene Apple developer licensen hjem til at starte med ved man ikke engang. Det er skide svært. Selv med et godt spil.
En Apple featuring med det rigtige ikon hjælper naturligvis en del. Men er ikke noget man kan regne med.
Syntes det virker godt og den lige skal have skruet op på max for lækkerheden for at det kan fange et bredere publikum.

Monetization.. det mest åbenlyse er at lade spilleren købe forskellige level packs. Eller måske de sidste 10 baner i hver pack koster at unlockke?
Man kunne også lavet noget kreativt med at folk kan få nogle hints eller special 0 reset tryk i områder der er fucked. Mod at se nogle video ads.

cheers!

W01ff
Level 2 - Grain of sand
Posts: 20
Joined: 30 Jul 2014, 14:27
Location: Aarhus

Re: Hex-grid math puzzler

Unread post by W01ff » 25 Nov 2014, 22:49

Tak for input Jonas - sætter jeg stor pris på! Math OCD autist - det beskriver egentlig mig meget godt ;)

Du skriver at spillet ikke er kønt, hvilket jeg til dels vil give dig ret i. Har du (eller andre) forslag til hvad der kunne pynte? Jeg har valgt at give de forskellige værdier forskellige farver, så spilleren nemmere kan overskue spillet. Selve hex'en er greyscale, så jeg bare kan ændre farven ved at vædre Color værdien på spriten. Skal jeg gå efter et simplere design på den grayscale, så det giver et roligere/renere indtryk? (Eksempel: http://0hh1.com/).

Giv gerne konkrete eksempler på hvad der kan gøres bedre :)

God idé at flytte knapperne ned, så de ligger mere tilgængeligt i portrait-mode. Også en god idé med de alternative kontrols - skal afprøves...

Mht. potentiale, har jeg heller ikke de store forhåbninger. Spillet er mest lavet for min egen skyld, men det ville da være rart at kunne tjene developer licensen (for ikke at snakke om Unity licens) ind. Tilkøb af levels er oplagt som du skriver. Derudover har jeg andre idéer, som alle vil tage en del tid at implementere - så det bliver kun relevant hvis der er en vis interesse på Wooglie.

/Sune

Kristian Hedeholm
Level 9 - Conjurer
Posts: 93
Joined: 26 Sep 2011, 19:32

Re: Hex-grid math puzzler

Unread post by Kristian Hedeholm » 26 Nov 2014, 15:40

Hey Sune

Uden at have spillet spillet, kunne jeg forstille mig, at det Jonas refererer til er at det skal være mere Juicy.
Se evt. denne fantastiske talk om emnet: https://www.youtube.com/watch?v=Fy0aCDmgnxg
Kristian Hedeholm
Game Programmer at Tripledesign
Twitter: @KristianHede
LinkedIn: Kristian Hedeholm

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3932
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Hex-grid math puzzler

Unread post by jonaz.dk » 26 Nov 2014, 16:09

Juciness er aldrig at kimse af.

Tænker specifikt på minimalistisk UI design.. stuff like that.
https://www.behance.net/gallery/2041144 ... teractions

Post Reply