Christmas Jump - A Santa Claus Helix Jump game

THORGAMES
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 25 Nov 2018, 12:01

Christmas Jump - A Santa Claus Helix Jump game

Unread post by THORGAMES » 30 Nov 2018, 16:50

Jeg udvikler spil i min fritid og gør det mest fordi jeg synes det sjovt og udfordrende.

Jeg har for nyligt udgivet ”Christmas Jump - A Santa Claus Helix Jump game” til Android:
https://play.google.com/store/apps/deta ... istmasjump

Image

Er det muligt at nogle af jer gider at teste det og meget gerne melde tilbage på f.eks.:
  • Virker det på din enhed, samt hvilken enhed du tester på.
  • Er det sjovt, kedeligt, eller andet.
  • Forbedringsforslag
God jul :)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Christmas Jump - A Santa Claus Helix Jump game

Unread post by jonaz.dk » 30 Nov 2018, 20:38

Fint lille hyggeprojekt! Baseret på et par minutters spil.
Jups det virker på Galaxy S8.

Syntes det simple hypercasual gameplay virker ganske udemærket. På et grundlæggende plan.

De største udfordringer er at man har fingeren konstant på skærmen lige præcist i det område hvor det er naturligt at man visuelt skal observere hvor spilleren falder ned i et langt fald.
Så det er lidt uheldigt.
Naturligvis kan man flytte fingeren langt op eller langt ned på skærmen.
Men så bliver det lidt akavet at spille.

Du kunne eksperimentere med at rykke rundt på kameraet. Eller måske gyro controls eller usynlige side knapper som mulighed.

Sorry to say!! Men musikken er noget af det værste jeg nogensinde har hørt. Undskyld på forhånd til skaberen. ;)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Christmas Jump - A Santa Claus Helix Jump game

Unread post by jonaz.dk » 19 Dec 2018, 22:10

Forresten godt at se du har ændret vinklen! Helped a lot! :)

Måtte også lige kigge en tur på Helix Jump. Det var gået min næse forbi at det var det HELT store mobilhit.

Helix Jump har slået Subway Surfers i downloads i 2018! 8-O CRAZY!!! Det kommer nok aldrig til at have samme retention og community. Men flot gået af et så lille simpleton spil!
https://www.gamesindustry.biz/articles/ ... mbers-2018

Ligeledes i Helix Jump kommer bolden aldrig under den øverste halvdel af skærmen. For good reasons.
Det har også den styrke at deres levels virker en tand bedre layoutet. Og der ikke er kaskader af visuelt clutter.
Du burde overveje en lidt mere clean udgave efter jul. Hvis du kan lokke en dygtig grafiker til at stramme den visuelle side markant op. Og ikke mindst lydsiden bør også få en tur maskinen af kompetente hænder.

Tænker der muligvis er en lille chance for at skabe noget større hvis du giver det et visuelt tema der klinger med et bredt publikum. Fjollede katte eller hvad ved jeg?! Og får noget karakter ind i spillet. Eller måske bare det helt simple æstetiske neutrale look er nok.
Har ikke overblik over konkurrencen i Helix Jump feltet. Men antager der allerede er en del kopier der ude.

Og tillykke med 1000+ downloads på relativt kort tid med piggy back effekt på et fritidsprojekt! Well done! :)

Post Reply