Maze Flip - NYT SPIL

Sebastian Demant
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 31 Jan 2017, 11:49
Contact:

Maze Flip - NYT SPIL

Unread post by Sebastian Demant » 19 Jan 2019, 21:18

Hej.
Jeg vil lige dele lidt info omkring mit nye mobilspil, som jeg forventer er udgivet start februar.

Spillet handler om at gennemfører en række labyrinter ved hjælp af at huske farvekombinationerne i labyrinterne. Ved start skal man finde sin placering i labyrinten ved at flippe sine tiles og huske farverne, hvorefter man skal finde frem til det blinkende punkt.
Spillet indeholder 4 udfordrende spilmodes, hvor der er indbygget selvgenererede labyrinter i 2 af dem.
Der er integreret taktisk visning i hver labyrint, for at give et bedre indblik i hvordan man løser opgaven.

Jeg er pt. på udkig efter en udgiver / publisher, da jeg ikke føler at jeg kan løfte hele opgaven at få dette spil ordentlig udbredt til folket. Så jeg håber at i kan anbefale nogen publishers som måske kan være interesseret i opgaven?

--- REDIGERET 16-02-2019 ---

Image Image Image Image Image Image

https://www.youtube.com/watch?v=FcShEoH8jZw

http://playherb.com/maze-flip/

Tak for opmærksomheden.
Last edited by Sebastian Demant on 17 Feb 2019, 01:44, edited 2 times in total.

User avatar
Christoffer
Level 4 - Newbie
Posts: 43
Joined: 14 Feb 2017, 18:32
Location: Aarhus
Contact:

Re: Maze Flip - NYT SPIL

Unread post by Christoffer » 21 Jan 2019, 11:44

Hej Sebastian,

Tillykke med dit spil først og fremmest. Lige ud fra videoen alene er det lidt svært at vide hvad man skal i spillet og jeg bliver lidt forvirret over hvad det foregår.

Med hensyn til at finde en publisher så er det i hvert fald et godt tidspunkt, når du er i slutningen af udviklingen. Der er mange gode råd til at finde en publisher, men her er et par:
- test dit spil i beta så du kan give dem nogle KPIs (key performance indicators). De kigger her især på retention (hvor mange bruger der kommer tilbage efter et antal dage).
- lav en præsentation af spillet (et pitch-deck med beskrivelse, genre, hvor langt du er, dine oplysninger, gameplay video, link til spil og dine tidligere projekter)

Der er mange mobil publishers og hvis du googler noget lignende "list of mobile game publishers" så er jeg sikker på du kan finde en som passer. Jeg har ikke lige en konkret anbefaling selv :)

Held og lykke med udgivelsen!
Game Designer @ Set Snail

twitter: @redguychris
website: www.setsnail.com
facebook: SetSnail

Sebastian Demant
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 31 Jan 2017, 11:49
Contact:

Re: Maze Flip - NYT SPIL

Unread post by Sebastian Demant » 30 Jan 2019, 13:33

Hej Christoffer.

Tusind tak for dit svar og de gode input.
Jeg er godt i gang med at give spillet en grundig polering inden jeg kontakter udgivere.
Du har fuldkommen ret i at jeg må forbedre videoen så den viser mere hvordan gameplayet fungerer. Min plan er også at lave flere end én video.

Jeg har valgt at følge dine råd, og få udgivet mit spil i lukket beta på Google Play, hvor jeg vil finde en række spiltestere. Her er mit spørgsmål så om hvordan jeg får fat på KPI data? Er det en statistik som Google Play selv udregner via developer værktøjet, eller har du en funktion du vil anbefale?

Jeg vil opdatere min tråd her med nye screenshots, videoer og link til spillet når jeg er klar.

Igen, mange tak for din tid 🙂

User avatar
Christoffer
Level 4 - Newbie
Posts: 43
Joined: 14 Feb 2017, 18:32
Location: Aarhus
Contact:

Re: Maze Flip - NYT SPIL

Unread post by Christoffer » 30 Jan 2019, 13:52

Hej igen,

Fedt du vil i gang med at teste på spillet. Der findes nogle forskellige sider hvor man kan finde flere spiltestere (udover måske her på siden), såsom fx https://toucharcade.com. Det har vi tidligere brugt og der kom en masse god feedback. Jeg hjælper også gerne med at teste.
Sebastian Demant wrote: 30 Jan 2019, 13:33 Her er mit spørgsmål så om hvordan jeg får fat på KPI data? Er det en statistik som Google Play selv udregner via developer værktøjet, eller har du en funktion du vil anbefale?
Vi bruger https://gameanalytics.com/ til alle vores spil, som kan give al den statistik du skal bruge. Der er både de helt normale KPIs som den selv spytter ud og du kan samtidig få den til at samle data på ingame-events (såsom hvilke knapper folk bruger, hvor længe det tager dem / hvor mange forsøg, osv). Det er et super godt værktøj og gratis!
Game Designer @ Set Snail

twitter: @redguychris
website: www.setsnail.com
facebook: SetSnail

Sebastian Demant
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 31 Jan 2017, 11:49
Contact:

Re: Maze Flip - NYT SPIL

Unread post by Sebastian Demant » 16 Feb 2019, 17:15

Hej igen Christoffer.

Tak igen for din tid. Du er en stor hjælp, og tak for at du vil hjælpe mig med at teste spillet.
Jeg har nu givet spillet en ordentlig polering. Hvis du vil have lidt indsigt i det, så har jeg sat lidt nye screenshots og links i trådens begyndelse.

Jeg er nu klar til at åbne op for testere på android enheder.
Jeg har sat spillet i internt testspor. Er dette den bedste måde at lade testere teste spillet på, eller vil du anbefale at jeg åbner op for lukket spor alfa?

Hvis du, eller nogen anden vil teste spillet, så skriv, og jeg vil invitere jer over mail.

Jeg skal også lige få kigget på gameanalytics.com, det lyder interessant.

User avatar
Christoffer
Level 4 - Newbie
Posts: 43
Joined: 14 Feb 2017, 18:32
Location: Aarhus
Contact:

Re: Maze Flip - NYT SPIL

Unread post by Christoffer » 18 Feb 2019, 15:27

Hej igen,

Fedt du har arbejdet videre på spillet. Jeg vil meget gerne prøve at teste spillet og give lidt feedback på gameplay.

Jeg tror umiddelbart det er en fin måde at få testet spillet. Du kan altid starte med at få feedback fra nogle enkelte spillere, for at få en føling af hvordan de tager imod det. Dernæst kan du implementere GameAnalytics eller lign. og få data på hvordan folk opfører sig i spillet (såsom at se hvor længe det tager dem, hvor mange der klarer sig godt igennem nogle levels osv).

Du må gerne sende en invitation til mig på mail christoffer @ setsnail com
Game Designer @ Set Snail

twitter: @redguychris
website: www.setsnail.com
facebook: SetSnail

Post Reply