Nyt spil projekt under udvikling

ZeroHero
Level 27 - Drooling zombie

Re: Nyt spil projekt under udvikling

Unread post by ZeroHero » 10 May 2020, 23:41

Hej Christoffer,

Du har fuldstaendig ret i at det ser lidt generisk ud, jeg har fundet clipart fra nettet og hurtigt sat det sammen.

Jeg burde nok havde naevnt at det var et mock up og ikke et faerdigt ide.

Ideen var at faa layoutet til at ligne en festival plakat saa det generiske design er nok ikke helt ved siden af. Jeg vil dog give dig ret i at graesset ikke er sat sammen ret godt.

Jeg havde ogsaa overvejet at bruge in-game grafik men jeg syntes det vil blive for meget at bruge det i start menuen.

Tak for dit feedback, din kritik er noteret.

Her er en lille update.
Attachments
festival_menu6.jpg

ZeroHero

Unread post by ZeroHero » 03 Jun 2020, 13:06

Saa er der en ny update af mit festival spil.

Den har taget lidt mere form som et rigtigt spil.

Videoen viser starten af foerste kampagne.

Ris/Ros eller blot en kommentar er altid velkommen.

jonaz.dk
Site Admin

Unread post by jonaz.dk » 03 Jun 2020, 22:35

Cool med update!

Er der lang tid til der kommer bands på scenen?

Syntes der er et eller andet disconnect med musikken. Den er sådan lidt elevator muzak/tv-shop i stemningen. I et festivalspil clasher det lidt med konceptet.

Ellers godt at se der sker en masse! :)

ZeroHero

Unread post by ZeroHero » 03 Jun 2020, 23:01

Jonaz, underligt nok er du den foerste der har spurgt om det, men ja, jeg har laenge gerne ville faa nogle bands paa scenen.
Det er faktisk det naeste der staar paa min to-do liste.
Imorges implementerede jeg en musikband navne generator for forskellige musik genre.

Det naeste skridt bliver at lave en band generator og saa lave en sektion der vil fungere paa samme maade som naar man bestiller forsygninger til depotet. Dertil vil jeg ogsaa snart gaa i gang med scene effekter saa som scene lys (om natten) roeg-maskiner samt fyrrende ild for de mere aggressive bands. Men jeg skal selvfoelgelig ogsaa lave musik instrumenter og stage crews der hjaelper med at goere scenen klar for musikerne, samt VIP omraade for musikerne saa de ikke keder sig osv.

Der er ogsaa en masse smaa detaljer der snart skal paa plads saa som mere liv i folk. Der skal vaere folk danser og klapper og har det sjovt, fulde folk der svinger fra side til side, samt folk der kaster op, tankeloese mennesker der smider skrald rund omkring. Folk der spiser af deres burger, is, hotdogs osv. (pt. er der ingen der gaar rundt med mad).

Jeg valgte baggrundsmusikken netop fordi den havde lidt af en rolig elevator musik. Jeg taenkte at spilleren gerne ville lytte til den slags musik mand han/hun er fokuseret paa at bygger sin festival. Naar spilleren trykker paa play-knappen er det meningen at man hoere lyden fra festivalen, saa hvis et rock band spillede ville man kunne hoere det. Men jeg vil tage det til efteretning og maaske lave forskellige valg af baggrunds musik.

Der vil derudover ogsaa blive mulighed for at mute baggrundsmuikken, hvis man oensker det.

ZeroHero

Unread post by ZeroHero » 11 Jun 2020, 22:52

Jeg har brugt de sidste par dage paa at lave nogle guitar som jeg vil bruge i mit spil. Har du en favorit? eller nogle kommentar saa sig endelig frem :)
Attachments
Guitars.jpg

Post Reply