Demo af guess game

Rfaering
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 20 Jan 2011, 18:53

Demo af guess game

Unread post by Rfaering » 20 May 2023, 19:18

Hey,

Hvis nogle har tid må i meget gerne gå ind på
http://guessgame20230513213738.azurewebsites.net/
Og prøvet spillet af. Det går i sin alt enkelthed ud på at gætte mad eller lande på tid, ud fra hints

Stadig tidlig Alpha, men kom meget gerne med feedback på hvad ser fungere og ikke fungere

LRasmussen
Level 0 - Null
Posts: 4
Joined: 10 Sep 2017, 14:17

Re: Demo af guess game

Unread post by LRasmussen » 21 May 2023, 09:49

Var lige inde og kigge. Jeg tog hastigheden på normal. Teksten er alt for lang. Jeg kan nærmest ikke nå at læse den før det næste billede hopper op.

Det samme land, "Brazil", hoppede op som både nummer et og nummer to spørgsmål, og i spørgsmålet som havde "Greece" som svar, havde du skrevet at Olympen er det største bjerg i Grækenland. Og jeg kan godt lide kaffe, men jeg er ikke sikker på at folk ved hvilket land der tilsyneladende er kendt for 'sin kaffe som ofte laves med condensed milk' samt igen, i sidste hint om Vietnam, skriver du at de nævnte steder i teksten er kendt for at give indblik i Vietnams kultur.

I stedet for at Skrive "This country is known for", og andre fylde sætninger, tænker jeg at det kunne være bedre at korte teksten ned til information alene, hvis tiden skal gå så hurtigt.

Alternativt, så kunne du prøve at printe teksterne ud på papir, og sætte folk der ikke har set/prøvet spillet før til at læse dem, og bruge et stopur til at se hvor lang tid de skal bruge på at læse det og tænke over besvarelsen.

Rfaering
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 20 Jan 2011, 18:53

Re: Demo af guess game

Unread post by Rfaering » 21 May 2023, 14:16

Tak rigtig god feedback

User avatar
Christoffer
Level 4 - Newbie
Posts: 43
Joined: 14 Feb 2017, 18:32
Location: Aarhus
Contact:

Re: Demo af guess game

Unread post by Christoffer » 25 May 2023, 16:59

Hej, jeg spillede det også lige en enkelt omgang.

Ligesom @LRasmussen, så vil jeg også sige at teksten kunne kortes ned, det er lidt en mundfuld at nå at læse og tage stilling til og meget af det virker som fyld ord.

Jeg valgte 5 runder, men jeg tror altså at jeg fik 6 spørgsmål. På sidste spørgsmål fik jeg dog en fejl, landet var "Denmark", den kunne jeg godt regne ud, dog kunne jeg ikke få lov til at svare. Den registrerede ikke mit input, medmindre jeg lavede en fejl og fx skrev "Denmarl" eller "Sweden". Så fik en timeout på den og så sad spillet fast. Et lille ekstra tip kunne også være at have en "go back" eller lukke knap hvis man vil starte forfra i en runde eller prøve en ny game mode.

Her er en lille gif af da jeg sad fast, man kan se den registrere mine forkerte svar med rød farve: https://imgur.com/a/9ChVq7w.

Det virker som en lille fejl, her er i øvrigt bug trace fra konsollen, måske den hjælper dig :)

Code: Select all

Uncaught (in promise) Error: There was an exception invoking 'HandleSubmitGuess'. For more details turn on detailed exceptions in 'CircuitOptions.DetailedErrors'
    at kt.endInvokeDotNetFromJS (blazor.server.js:1:3700)
    at blazor.server.js:1:72086
    at Array.forEach (<anonymous>)
    at kt._invokeClientMethod (blazor.server.js:1:72072)
    at kt._processIncomingData (blazor.server.js:1:70114)
    at connection.onreceive (blazor.server.js:1:64517)
    at o.onmessage (blazor.server.js:1:48851)
Prøvede faktisk lige igen spillet i samme runde og fik samme fejl med at jeg fik 5 rigtige lande og så kom Danmark bagefter som land nr 6 og blev stuck.
Game Designer @ Set Snail

twitter: @redguychris
website: www.setsnail.com
facebook: SetSnail

Post Reply