Path to Pelantas

Skyforger
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 26 Jul 2009, 17:28

Path to Pelantas

Unread post by Skyforger » 26 Jul 2009, 17:36

Hej

Vi er en lille gruppe på 5 venner, som nu har brugt over 4 år på at udvikle et fantasy game udformet som et manager spil. Lyder det underligt? Ja, ideen er lidt speciel, men jeg føler faktisk at det fungerer rigtigt godt. Hvis i har lyst til at se hvad vi har lavet, så kan i besøge os på http://www.pelantas.com, og måske komme med noget konstruktiv kritik.

På forhånd tak.

McKnight

User avatar
Menace
Level 6 - Apprentice
Posts: 69
Joined: 08 Mar 2008, 19:36
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Path to Pelantas

Unread post by Menace » 26 Jul 2009, 18:59

Hvad med nogen screenshots eller en lille film?

Jeg er doven - og har ikke for meget tid - og jeg gider ikke signe up til noget jeg ikke helt ved hvad er, medmindre det ligefrem er varmt anbefalet af venner eller bekendte. Hvis der er screenshots er jeg måske bare blind - jeg kan ihvertfald ikke finde nogen! Sorry, håber ikke det er for negativt - det er vel ment kritik fra min side! ;)
Dennis Hansen
Graphic Artist/Game Designer

Skyforger
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 26 Jul 2009, 17:28

Re: Path to Pelantas

Unread post by Skyforger » 07 Aug 2009, 12:28

Du skal slet ikke undskylde :-)
Vi er faktisk i gang med at designe en helt ny forside, som blandt andet også kommer til at indeholde screenshots. Vi pønser også på at lave en film en dag, men det er ikke det nemmeste...

Hvis du vil se content fra spillet findes der denne her gruppe på facebook: http://www.facebook.com/pages/Path-to-P ... 8808825850

Pelding
Level 13 - Portal opener
Posts: 137
Joined: 23 May 2008, 09:55

Re: Path to Pelantas

Unread post by Pelding » 07 Aug 2009, 15:24

Hej Skyforger,

Jeg har lidt feedback til dig - og tillykke med projektet btw, altid spændende at prøve nye koncepter.

Helt grundlæggende skal i have fat i en person med noget usability erfaring der kan servere produktet bedre, for som spillet er lige nu får det EVE-online til at virke lettilgængeligt.
En helt grundlæggende ting som f.eks en letlæselig font i et så tekst-tungt spil er pinedød vigtigt at have på plads hvis man ikke vil skræmme folk langt væk. (sort tekst på guld baggrund med skygge er ikke læsevenligt! :))

Der bliver nød til at være en stille og roligt introduktion til de forskellige elementer lidt af gangen, for det er meget overvældende som det er nu.
Prøv også at overveje om det virkeligt er nødvendigt med så mange stats på alting, måske er 3 stats på en Hero rigeligt og hvad med at nøjes med 1 Hero til at starte med? - Hvis man både har 100 helte med hver et hav af options, bliver det meget uoverskueligt.

Skær alt det overflødige fedt væk, medmindre det virkeligt betyder noget for det grundlæggende spildesign. Man kan altid udvide spillet senere hvis det er gavnligt.
Lad f.eks spilleren starte med 1 helt, et våben og en quest, og så tag det derfra med langsomt at udbygge systemet.

Prøv også at få skåret ned på alle de tekst-blokke man skal gnave sig igennem, få noget mere grafik ind, nogle ikoner og visuelle eksempler i stedet. Hvis man skal læse 20-30 siders brugsanvisning før man kan kaste sig ud i det, er de fleste stået af - det er simpelthen for kedeligt. Fra spilleren logger på, til han første gang "smager" på a piece of the action, skal der ikke gå ret lang tid.
Server evt. de lidt komplicerede ting senere i processen, hvis det virkeligt er nødvendigt, så folk når at få det grundlæggende ind under huden først.
Husk på at i som developers måske vil kede jer med færre options i spillet fordi i har spillet det 100 gange før, men en ny spiller kan sagtens hygge sig med få sjove options i et godt stykke tid til at starte med.

Jeg stoppede ret hurtigt fordi jeg blev frustreret over de ovennævnte ting, MEN jeg synes absolut konceptet virker spændende og jeg vil meget gerne give det en chance senere, hvis det bliver mere tilgængeligt.
Mit feedback her er jo blot min egen personlige holdning og jeg hører til den type spillere der ikke gider bruge mere end 1 min på en tutorial, før end jeg vil være underholdt, ellers er jeg allerede surfet videre (og vi er den store majoritet blandt gamers, like it or not :)).

Håber du ikke tager feedback'en som meget negativ, den er udelukkende ment konstruktivt og efter i gutter har siddet 4 år i kælderen er det megasundt for projektet at få noget respons udefra for i har garanteret stirret jer blind på en masse småting der burde ændres (der er en grund til at de bedste spilfirmaer er dem der bruger længst tid på beta)

Held og Lykke!


NB: Brug aldrig (ALDRIG) Times New Roman til noget som helst ;)
Last edited by Pelding on 07 Aug 2009, 15:43, edited 1 time in total.

Pelding
Level 13 - Portal opener
Posts: 137
Joined: 23 May 2008, 09:55

Re: Path to Pelantas

Unread post by Pelding » 07 Aug 2009, 15:37

...prøv evt det her spil http://www.popcap.com/games/pvz/ (gratis trial) - det er et fremragende eksempel på hvordan et koncept med relativt mange options (tower-defence spil med ca. 70-80 forskellige towers og enemies) kan serveres så ALLE kan kaste sig ud i det med et absolut minimum af downtime.

Fraps f.eks når i spiller og embed tekst i filmen til at forklare hvad der sker, det kunne være en ide til en let lavet og lettilgængelig turorial.

Post Reply