Pong Double til iPhone og stor konkurrence

enora
Level 2 - Grain of sand
Posts: 22
Joined: 12 Oct 2009, 21:47

Pong Double til iPhone og stor konkurrence

Unread post by enora » 31 Oct 2009, 01:11

Hejsa

Så fik vi udgivet Pong Double som er bygget over det klassiske spil pong, men vi har tilføjet en række spilmodes og online scoreboard der gør spillet meget sjovere. Med vores online scoreboard kan du konkurrere med resten af verden om at være bedst eller bare mod hele Danmark. Det er muligt at spille single eller double kampe mod enten computeren eller en ven.

Spillet kan købes i iTunes store (http://itunes.com/apps/PongDouble) eller hvis du vil se mere om spillet så tjek http://www.enora.dk/pongdouble.asp ud.

Vi har valgt at lave en konkurrence i forbindelse med spillet og den kan i se meget mere om på http://www.enora.dk/pongdouble.asp
Dansk iPhone udvikler, se mere på www.enora.dk

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Pong Double til iPhone og stor konkurrence

Unread post by Scurvy Lobster » 31 Oct 2009, 12:44

Tillykke med udgivelsen!

Nu kommer jeg dog til at lyde meget mavesur, men jeg forstår ikke hvorfor spillets grafik skal være så underudviklet. Jeg kan lave et omtrent tilsvarende Pong spil til pc på 15-20 minutter i Game Maker 7 (dog minus online scoreliste), og mine HTX elever i 2.G plejer at kunne klare opgaven på omkring en time. Der burde være overskud til at kigge på noget fed grafik + effekter i sådan et spil.

Hvorfor ikke kigge på nogle af de seje Pong spil der er lavet gennem tiden. Eksempelvis http://en.wikipedia.org/wiki/Plasma_Pong. En Google søgning burde kunne give flere downloadlinks.

Jeg kan selvfølgelig tage fejl af hvad markedet vil have, men mit indtryk er, at en poleret titel med fed grafik skaber mere buzz end en uden.

Pong er i øvrigt et registreret Atari varemærke, så overvej om navnet ikke skal skiftes, før spillet bliver fjernet af deres advokater.
Uddannelseschef, HTX Ringsted

enora
Level 2 - Grain of sand
Posts: 22
Joined: 12 Oct 2009, 21:47

Re: Pong Double til iPhone og stor konkurrence

Unread post by enora » 31 Oct 2009, 13:14

Hej Scurvy

Det store problem er nok altid at få lavet noget grafik der kan sælge et spil, vi har fokuseret på at lave et spil der er sjovt at spille og med nogle sjove gamemodes. Men om vi burde have kigget mere på grafikken for at gøre den lækker kan du sikkert have ret i. Vi håber dog at folk stadig vil være interesseret i spillet.

Jeg tror umidlbart ikke vi får et problem med titlen, men skulle det vise sig må vi selvfølgelig gøre noget ved det.

Men super med feedback, vi er rimelig nye inden for faget og lærer hele tiden.
Dansk iPhone udvikler, se mere på www.enora.dk

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Pong Double til iPhone og stor konkurrence

Unread post by Scurvy Lobster » 31 Oct 2009, 15:38

Håber det går godt med spillet. I kan måske kalde det Pung i stedet for :D
Uddannelseschef, HTX Ringsted

enora
Level 2 - Grain of sand
Posts: 22
Joined: 12 Oct 2009, 21:47

Re: Pong Double til iPhone og stor konkurrence

Unread post by enora » 31 Oct 2009, 18:19

hehe, ikke sikkert det vil hjælpe salget i DK :)
Dansk iPhone udvikler, se mere på www.enora.dk

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Pong Double til iPhone og stor konkurrence

Unread post by vonknut » 31 Oct 2009, 20:23

Og for jer der ikke har Iphones, kan i downloade et gratis pong-spil fra os - PortaPong
-send teksten "pp" i en sms til nummeret "1231" og vælg "PortaPong".

Image

Vi har også valgt at lave det med old-school grafik, som jeg egentligt synes passer meget godt til spillet. Der er lidt "homage" over at lade det se retro ud. -så jeg er ikke nødvendigvist enig i, at det skal laves "dullet".
Men det er da rigtigt at Iphone lidt lægger op til at tingene ser "flashy'e" ud, grundet dens design ift. fysisk udformning og brugerflade.



P.s. i kan også tjecke vores nyeste mobilspil for Egmont, 39 Clues.
-send teksten "39clues" i en sms til nummeret "1225".
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

enora
Level 2 - Grain of sand
Posts: 22
Joined: 12 Oct 2009, 21:47

Re: Pong Double til iPhone og stor konkurrence

Unread post by enora » 04 Nov 2009, 23:46

Så er den første anmeldelse komme for vores spil Pong double.

Det er siden www.appstruck.com som har anmeldt det. Anmeldelsen kan ses på http://appstruck.com/2009/11/iPhone-App ... ng-double/
Dansk iPhone udvikler, se mere på www.enora.dk

enora
Level 2 - Grain of sand
Posts: 22
Joined: 12 Oct 2009, 21:47

Re: Pong Double til iPhone og stor konkurrence

Unread post by enora » 12 Nov 2009, 22:11

Vi har lige fået lite udgaven af Pong Double online. Så hvis i vil prøve spillet så hente det på itms://itunes.apple.com/au/app/pong-double-lite/id338234868?mt=8
Dansk iPhone udvikler, se mere på www.enora.dk

enora
Level 2 - Grain of sand
Posts: 22
Joined: 12 Oct 2009, 21:47

Re: Pong Double til iPhone og stor konkurrence

Unread post by enora » 16 Nov 2009, 20:55

buymeaniphone.com har anmeldt Pong Double. De gav spillet 8 ud af 10.

"Fun, entertaining and a great time killer" - http://www.buymeaniphone.com/2009/11/16 ... ng-double/
Dansk iPhone udvikler, se mere på www.enora.dk

enora
Level 2 - Grain of sand
Posts: 22
Joined: 12 Oct 2009, 21:47

Re: Pong Double til iPhone og stor konkurrence

Unread post by enora » 20 Feb 2010, 09:42

Vi har fået vores første app store review af Pong Double

*****
Sleb22 wrote
Old School Fun 4 of 5 stars

This is a very good version of pong. The first to 5 wins. The app has single pong and double pong, 1 player and 2 player. The touch controls work very well. I played the single pong first and it was just like pong should be. Then I played the double pong, as I slid control of the back paddle the forward paddle goes the opposite direction. Once I started to get used to it I found that it was a great new way to play pong. A great quick pick up and play game.
*****
Dansk iPhone udvikler, se mere på www.enora.dk

Post Reply