Tilføj dansk oversættelse af phpBB

scootergrisen
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 08 Apr 2013, 02:42

Tilføj dansk oversættelse af phpBB

Unread post by scootergrisen » 19 Nov 2018, 23:34

phpBB er oversat til dansk som kan findes på https://www.phpbb.com/customise/db/translation/danish/
Jeg forslår at bruge oversættelsen og så fjerne det der har med google translate at gøre.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Tilføj dansk oversættelse af phpBB

Unread post by jonaz.dk » 20 Nov 2018, 00:53

Tak for forslaget! :)
Og det er dig der har lavet oversættelsen. Super cool! Thumbs up! Dejligt når folk bidrager til phpBB. :)

Vi snakker meget dansk herind. Det er også rigtigt hyggeligt! :)

Men Translate bliver. Det er meget specifikt til udlændinge der er her allerede eller søger job i den danske spilbranche.
Nu er det jo en ret international branche. Så udlændinge også har en lille chance for at følge med. Uden at jeg er striks og laver tvungen sprogpolitik af den ene eller anden slags. Det gider jeg ikke.
DK skulle helst kunne tiltrække skarpe hjerner og folk med relevante evner fra udlandet.

Jeg er lidt striks på kontoregistreringen. Som kræver at man har et å på sit keyboard. Meget effektivt! ;) Men det er kun af spam-hensyn. Som er heeelt sindsygt hvis man slår det fra. Det vælter ind med bot spam og fake kontoer i et væld.
Har ikke testet de nye CAPTCHA funktionaliteter. Kan også se der er andre sikkerheds løsninger der ude.

Umiddelbart antager jeg at de relativt få ord på boardet er ok med de fleste lokale? Har ikke stødt på nogle dk folk som ikke behersker engelsk nok til at kunne gøre sig her inde. Eller i branchen generelt.
Og det ville kun gøre det mere besværligt for de internationale at navigere rundt.

Har naturligvis ikke noget imod at smide det ind som en option.

scootergrisen
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 08 Apr 2013, 02:42

Re: Tilføj dansk oversættelse af phpBB

Unread post by scootergrisen » 20 Nov 2018, 02:49

Jeg har kommet med forslag til ændringer, fundet stavefejl osv. i phpBB-oversættelsen men det er ikke mig der har oversat det.
Ideen var at jeg skulle stå for oversættelsen fremover men det sker nok ikke alligevel.

Jeg er ikke glad for unødvendige elementer såsom fast google translate øverst, cookie-beskeder, pop op-tekster med tilmelding af nyhedsbrev, reklamer, osv. men det må folk jo selv om.

Hvis det skal være internationalt så skal tilmeldingsspørgsmålet nok ikke være på dansk og det med krav om ø-tast er da en rimelig sikker måde til at slippe for internationale brugere.
Du kan have tilmeldingsspørgsmålet på flere sprog og flere svar så det både kan være på dansk og engelsk.
Eventuelt kombiner ord og tal i svaret så det ikke er så let at gætte.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3906
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Tilføj dansk oversættelse af phpBB

Unread post by jonaz.dk » 20 Nov 2018, 11:38

Har ikke de heeelt store forventninger om at der kommer mange flere internationale >aktive< brugere på sitet på et lille niche .dk domæne. Selvom det selvfølgeligt ville være fint og velkomment! Har mødt flere i branchen der fandt deres job med en Google søgning her på sitet.
Så den del virker efter hensigten med hensyn til passive brugere.

Det kan helt sikkert lade sig gøre for dem der VIL, at oprette en konto. Har spottet flere der har knækket koden.
Manuelle spammere kan naturligvis gøre det samme. Men det er knap så udpræget.

Har modtaget 0 henvendelser fra folk der har oplevet problemer ved kontooprettelse. Så det virker ikke til at være det helt store issue. Men det er selvfølgelig ikke optimalt med så stramt et krav.. I know!

Naturligvis vil jeg hjælpe folk videre hvis de har et problem.

Yup tak for tip. Det kan jeg se om kan flaske sig.

scootergrisen
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 08 Apr 2013, 02:42

Re: Tilføj dansk oversættelse af phpBB

Unread post by scootergrisen » 21 Nov 2018, 21:44

Jeg har sørget for at de 8 officielle udvidelser til phpBB (https://www.phpbb.com/extensions/official-extensions/) er oversat til dansk så der findes også dansk oversættelse til f.eks. Media Embed PlugIn.

Det ser dog ikke ud til at de har indlejret oversættelsen i Media Embed PlugIn endnu men du kan findes den https://www.phpbb.com/customise/db/exte ... 71#p630271

Post Reply