Interstellar Marines i Politiken

Pelding
Level 13 - Portal opener
Posts: 137
Joined: 23 May 2008, 09:55

Interstellar Marines i Politiken

Unread post by Pelding » 30 Apr 2010, 20:49


User avatar
Gryphon
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 124
Joined: 31 Jul 2008, 12:07
Contact:

Re: Interstellar Marines i Politiken

Unread post by Gryphon » 30 Apr 2010, 21:08

Den var meget sjov den her:
Med al respekt for de andre danske udviklere, så er det ’Festen’, de laver. Vi er i gang med at lave ’Lord of The Rings’ eller ’Star Wars’, så det er en helt anden liga«, forklarer idemanden bag spillet og firmaets direktør, Kim Haar Jørgensen, med reference til filmverdenens blockbustere.
8-)
Christian Damm,
Sr. Concept Art Director
The LEGO Group

http://www.ConceptArtist.dk - http://www.LinkedIn.com/in/ChristianDamm - http://www.LEGO.com

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Interstellar Marines i Politiken

Unread post by vonknut » 30 Apr 2010, 22:36

Gryphon wrote:Den var meget sjov den her:
Med al respekt for de andre danske udviklere, så er det ’Festen’, de laver. Vi er i gang med at lave ’Lord of The Rings’ eller ’Star Wars’, så det er en helt anden liga«, forklarer idemanden bag spillet og firmaets direktør, Kim Haar Jørgensen, med reference til filmverdenens blockbustere.
8-)

Ja, han burde vist have sagt:

med al respekt, så er det "Festen", de laver. Vi var i gang med at lave "Lord of the rings"...

-så ville man jo give ham fuldstændigt ret.
Men at pege fingre af folk der rent faktisk realiserer noget, fordi man selv har urealiserede planer, der er større...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: Interstellar Marines i Politiken

Unread post by petervesti » 30 Apr 2010, 23:20

:lol:

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Interstellar Marines i Politiken

Unread post by simonmoeller » 01 May 2010, 20:05

Det er en voldsom overdramatisering. Men han har trods alt lidt ret når man ser lidt på målgrupper.

Tag "Limbo" til eksempel, det er et relativt smalt spil. At sammenligne det med "Festen" er i min bog en ret stor kompliment, og formentlig ikke helt ved siden af. Modsat det er der måske ikke ret meget der er bredere end et FPS. Om man kan tale om at kvaliteten er på de niveauer han taler om kommer an på en ret alvorlig prøve :)

egenfeldt
Level 20 - Link
Posts: 203
Joined: 10 Mar 2008, 09:13

Re: Interstellar Marines i Politiken

Unread post by egenfeldt » 02 May 2010, 09:30

Jeg synes det er temmelig skævt... men ved godt hvad de mener. Jeg tænker det er målgruppen de referer til = mainstream. Men det er jo bimmelim at sige de går mainstream når de går digital distributionsvej/dedicated community - selv hos etablerede udgivere er de nødt til at bruge retail som store motor til mainstream marked for at få fat i brede grupper.

Dermed ikke sagt at projektet er godt, men den konstante hype får altså mig til at tænke lidt på kejserens nye klæder. Hvad er det de har som er så banebrydende i det spil.

Som jeg ser det er LoTR og SW er kendetegnet ved
* Klassiske forretningsmodel
* Etableret udvikler
* Stærk eksisterende IP
* Garanteret udgivelse gennem publisher
* Klar appel til mainstream

Jeg ser flere lighedstegn mellem andre danske udviklere og Zero end med ovenstående. Den klassiske kombi er:
* Larger than life - går før de kan kravle
* Investering fra kreds uden store spilviden
* Unity-tech ;-)
* Niche approach som har usikkert kommercielt perspektiv (har selv været der :-)



Men på et tidspunkt lykkedes det vel med de vilde sving herhjemme, og nogle rammer noget :-).
Simon Egenfeldt-Nielsen
Ph.d, Cand. Psych.
CEO Serious Games Interactive
http://www.egenfeldt.eu/blog
http://www.seriousgames.net

fredborg
Level 6 - Apprentice
Posts: 68
Joined: 16 Dec 2008, 14:37

Re: Interstellar Marines i Politiken

Unread post by fredborg » 03 May 2010, 00:32

Med hensyn til SW og LOTR vil jeg tro at han mere mener i skala, end hvad de brands er nu om dage. Da de blev skabt var de heller ikke andet end idéer. Det svage punkt i sammenligningen er nok at da de stadig var idéer var de nye, og ikke set før, der er jeg mere lunken på om den holder. Jeg synes ikke det jeg har set fra Interstellar Marines tyder på den 'store nye idé' men det er muligt at den er der. Man har da lov at håbe.

Det bliver spændende at se hvad der lykkes og hvad der ikke gør. Hvad der bliver "Star Wars" og hvad der bliver "Plan 9 From Outer Space". Hvad der bliver "Festen" og hvad der bliver "Op På Fars Hat".

Om ikke andet glæder jeg mig til at spille både Limbo og Interstellar Marines når de bliver færdige/udkommer.

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Interstellar Marines i Politiken

Unread post by simonmoeller » 03 May 2010, 07:28

De tror på deres projekt. Det er nødvendigt for succes. Og så skader det ikke at blæse ballonen lidt op overfor pressen, de elsker den slags.

Jeg synes iøvrigt også efterhånden at Zero Point har fortjent lidt respekt istedet for hånlatter. De eksisterer stadig. De arbejder stadig med projektet efter at have overstået en stor krise.

Pelding
Level 13 - Portal opener
Posts: 137
Joined: 23 May 2008, 09:55

Re: Interstellar Marines i Politiken

Unread post by Pelding » 03 May 2010, 08:35

"Festen" var jo en stor kommerciel succes så sammenligningen er nok møntet på at de vil gå den dyre AAA-vej, frem for alle de små billige produktioner der er oppe i tiden herhjemme. Det interessante er at de stadig har det mål efter at været gået over til fan-baseret betaling, det må åbenbart være en rigtig god forretning.

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Interstellar Marines i Politiken

Unread post by simonmoeller » 03 May 2010, 09:17

Fanbaseret betaling er formentlig en rigtig dårlig forretning. Til gengæld er det en skidegod historie ;)

Anders Højsted
Level 19 - Wario
Posts: 195
Joined: 12 Mar 2008, 17:52

Re: Interstellar Marines i Politiken

Unread post by Anders Højsted » 03 May 2010, 10:33

simonmoeller wrote:De tror på deres projekt. Det er nødvendigt for succes. Og så skader det ikke at blæse ballonen lidt op overfor pressen, de elsker den slags.

Jeg synes iøvrigt også efterhånden at Zero Point har fortjent lidt respekt istedet for hånlatter. De eksisterer stadig. De arbejder stadig med projektet efter at have overstået en stor krise.
Enig. De er sindssygt dårlige til at give op. Og det er en god ting som iværksætter (forudsat at man er villig til at tage de tæsk som det giver at fortsætte).

A.

NecroSonic
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 03 May 2010, 18:54

Re: Interstellar Marines i Politiken

Unread post by NecroSonic » 03 May 2010, 18:59

Mig at se er det vidst kun et par filmskabere, som kan have noget at brokke sig over i forbindelse med den udtalelse.

User avatar
mikesk
Level 2 - Grain of sand
Posts: 21
Joined: 29 Apr 2010, 12:29
Location: Copenhagen S
Contact:

Re: Interstellar Marines i Politiken

Unread post by mikesk » 04 May 2010, 14:11

Lad os se hvad der sker. Håber det tegner godt for dem, da de så måske står og mangler flere level designere :)

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Interstellar Marines i Politiken

Unread post by vonknut » 04 May 2010, 14:55

fredborg wrote:Det bliver spændende at se hvad der lykkes og hvad der ikke gør. Hvad der bliver "Star Wars" og hvad der bliver "Plan 9 From Outer Space". Hvad der bliver "Festen" og hvad der bliver "Op På Fars Hat".
Hvis Limbo er festen, hvilket spil bliver så "op på fars hat"?
-jeg tror at Max and the magic marker er mere over i "Far til fire" eller "Olsenbanden" :)

Men så skal vi jo også huske på at op på fars hat solgte ca. 1 mio. billetter i dk, hvor Festen kun solgte ca. 400k (http://www.24.dk/article.jsp?articleId=8493
http://www.dr.dk/P1/Serier/Sommergaeste ... 105325.htm).

-såå...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: Interstellar Marines i Politiken

Unread post by petervesti » 05 May 2010, 02:19

Jeg gaar straks igang med computerspillets "Stjerner uden hjerner"...skal nok blive godt ;)

fredborg
Level 6 - Apprentice
Posts: 68
Joined: 16 Dec 2008, 14:37

Re: Interstellar Marines i Politiken

Unread post by fredborg » 05 May 2010, 10:35

Youropa = Op på fars hat

User avatar
JeppeKM
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 28 May 2008, 09:46
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Interstellar Marines i Politiken

Unread post by JeppeKM » 05 May 2010, 12:07

Youropa = Op på fars hat
Well Aiiin't THAT the truth!!

:D
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Interstellar Marines i Politiken

Unread post by vonknut » 05 May 2010, 12:10

petervesti wrote:Jeg gaar straks igang med computerspillets "Stjerner uden hjerner"...skal nok blive godt ;)
Jamen det er jo også oplagt til mobilen, det burde dig og Anders jo kunne trykke ud på nul tid, i jeres nystartede firma:
http://www.springfeed.com/about/?lang=da

:)
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

petervesti
Level 22 - Imp
Posts: 223
Joined: 07 Apr 2008, 18:53

Re: Interstellar Marines i Politiken

Unread post by petervesti » 05 May 2010, 13:40

Hahaha my own company! =)

Post Reply