Xbox Indie (XNA) i Danmark

Sumez
Level 1 - Speck of dust
Posts: 11
Joined: 06 May 2010, 10:29

Xbox Indie (XNA) i Danmark

Unread post by Sumez » 06 May 2010, 15:23

Kan ikke lige finde et emne om dette, men det har sikkert været oppe og vende før.

Når man spørger på de officielle XNA fora, får man altid samme svar, og den officielle FAQ er ligeså hemmelighedsfuld.
"Der er ingen der kan sige noget om hvornår Xbox Live Indie Games bliver tilgængeligt i Land X, før det bliver annonceret at nu er det det", og så gerne en opfordring til at følge med i den ugentlige XNA-blog for updates om dette (et emne som de dog aldrig berører)

Jeg nægter dog at acceptere at ingen ved noget. Der må da være nogen der arbejder på at få det indført i Danmark!? De har det i Sverige for fanden. Er der nogen herinde, der har hørt noget som helst? Jeg synes det er dybt åndssvagt at de ikke engang kan give en nogenlunde tidshorisont eller i det mindste afsløre om der overhovedet er planer om det...

Xbox Live Indie Games er en fantastisk idé, og virkelig et beundringsværdigt tiltag fra Microsoft, men at de ikke gør mere for at inkludere flere lande, jaeh....

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Xbox Indie (XNA) i Danmark

Unread post by Scurvy Lobster » 06 May 2010, 23:12

Har undret mig over det samme flere gange, men har nok bare givet op der... :cry:

Ville være fantastisk at få adgang til alle de XNA spil.
Uddannelseschef, HTX Ringsted

Sumez
Level 1 - Speck of dust
Posts: 11
Joined: 06 May 2010, 10:29

Re: Xbox Indie (XNA) i Danmark

Unread post by Sumez » 07 May 2010, 08:50

Og endnu mere fantastisk, hvis man laver et Xbox-spil, at ens venner og bekendte så rent faktisk kan prøve det. :\

Hvis de havde "givet" op, burde de da også kunne komme med en officiel udmelding of sorts. Så svært kan det vel heller ikke være...

Anders Højsted
Level 19 - Wario
Posts: 195
Joined: 12 Mar 2008, 17:52

Re: Xbox Indie (XNA) i Danmark

Unread post by Anders Højsted » 07 May 2010, 12:41

Sumez wrote: Der må da være nogen der arbejder på at få det indført i Danmark!? De har det i Sverige for fanden. Er der nogen herinde, der har hørt noget som helst? Jeg synes det er dybt åndssvagt at de ikke engang kan give en nogenlunde tidshorisont eller i det mindste afsløre om der overhovedet er planer om det...
Jeg har ikke hørt om nogen som arbejdede på at få det gennemført.

Er der nogen danske spiludviklere som er på (eventuelt under svensk nationalitet)?

A.

Sumez
Level 1 - Speck of dust
Posts: 11
Joined: 06 May 2010, 10:29

Re: Xbox Indie (XNA) i Danmark

Unread post by Sumez » 07 May 2010, 13:08

Udviklere er intet problem. Du kan sagtens udgive spil på servicen med dansk nationalitet, jeg arbejder selv på et.
Problemet ligger i at muligheden for at købe spillene ikke er tilgængeligt. Jeg har en japansk konto, jeg kan hente demoerne via, men ikke købe de fulde spil.

Jeg -går ud fra- at den eneste problematik ligger i at sikre sig at salg og distributionen foregår lovligt, men det burde vel være afklaret, når vi godt kan lægge spillene ud på servicen?

Anders Højsted
Level 19 - Wario
Posts: 195
Joined: 12 Mar 2008, 17:52

Re: Xbox Indie (XNA) i Danmark

Unread post by Anders Højsted » 07 May 2010, 13:29

Sumez wrote:Jeg -går ud fra- at den eneste problematik ligger i at sikre sig at salg og distributionen foregår lovligt, men det burde vel være afklaret, når vi godt kan lægge spillene ud på servicen?
Ikke nødvendigvis. Det er en digital vare på en international platform som er udviklet i DK og (muligvis) solgt til en dansk køber.

Hvordan fungerer moms'en, skat & afgifter så? (det er den slags spørgsmål som MS skal have afklaret for hvert enkelt land før de kan åbne op for platformen).

Der er 5 millioner personer i DK; det er et lille marked for MS. Hvor mange Xbox360 er der og hvor mange af dem er online?

Mvh.,
A.

Sumez
Level 1 - Speck of dust
Posts: 11
Joined: 06 May 2010, 10:29

Re: Xbox Indie (XNA) i Danmark

Unread post by Sumez » 07 May 2010, 13:52

True that, men netop mht. moms og afgifter må de jo allerede have afklaret en masse i og med at de tillader danskere at sælge deres spil via servicen, derfor er de tydeligvis ikke helt ligeglade med vores land.
Og de sælger jo også spil her, Arcade er tilgængelig, og her til sommer kommer det første danskudviklede spil endda på den. :)

User avatar
JeppeKM
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 28 May 2008, 09:46
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Xbox Indie (XNA) i Danmark

Unread post by JeppeKM » 07 May 2010, 23:00

Ja, de har jo fået en-eller-anden-form for hul igennem systemet og lavet deres beregninger.
Man kan jo allerede købe andre spil på LIVE - og jeg har da også lejet min første film (hvilket jeg ikke kan anbefale - ringe kvalitet: Star Trek blev set sort-i-sort med mono lyd og uden undertekster)

Jeg vil ha' hul igennem til XNA! (udtales med Ama'rikansk accent)
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Xbox Indie (XNA) i Danmark

Unread post by Scurvy Lobster » 07 May 2010, 23:05

Star Trek blev set sort-i-sort med mono lyd og uden undertekster
Manglen på undertekster kan jeg genkende, men ellers har jeg kun set fortrinlig streaming kvalitet af deres HD film. Ikke langt under Blu-ray kvalitet i mine øjne. Manglen på undertekster er dog nok til at diskvalificere i mine øjne.
Uddannelseschef, HTX Ringsted

Post Reply