Forretningudviklere til spilvirksomheder

Anders Højsted
Level 19 - Wario
Posts: 195
Joined: 12 Mar 2008, 17:52

Forretningudviklere til spilvirksomheder

Unread post by Anders Højsted » 08 Apr 2012, 12:53

Hejsa,

Mangler du en forretningsudvikler? (Hvis du ikke har en, gør du helt sikker).

Jeg er igang med at starte en spilvirksomhed op (Tryhart.com), men er ligesom mange andre spiliværksættere i DK ikke forretningsuddannet (humanist & designuddannet). Alligevel sad jeg med udviklingen af forretningsplaner, kontraktforhandlinger, IP-sikring & budgetter.

Jeg kunne godt se at kvaliteten af mine forretningsplaner/strategier etc. ikke var god nok og søgte derfor efter en person, der var uddannet indenfor virksomhedsstrategi & investorrelations, - dels fordi jeg leverede en middelmådig vare og dels fordi jeg hellere ville fokusere på produktionen af spillet.

Jeg kender primært "produktions"-folk (programmører, grafikere, designere etc) og har ikke særligt meget kontakt med folk, som er uddannet indenfor forretningsudvikling, så jeg kunne ikke rekruttere indenfor mit netværk.

Jeg lavede et opslag (http://www.foundable.dk/matchup/show/76) på et nystartet forum for iværksættere - Foundable.dk - og fik en fantastisk respons. Der er en stor interesse blandt folk fra Handelshøjskole-uddannede for spilbranchen og jeg blev meget overrasket over mængden af ansøgere og deres niveau. De er virkeligt, virkeligt interesserede i spilbranchen.

(Pt. jeg har 5 personer som gerne vil give gratis konsulentbistand og 3 personer, som bød ind på et reelt fuldtids partnerskab).

Jeg har fundet den rette person til firmaet og vi er i et meget konstruktiv & givende forløb. Hun stiller spørgsmål ved alle de ting, som jeg tager for givet og kan se en masse muligheder, som jeg har overset. Jeg har en tydelig opfattelse af hendes engagement øger sandsynligheden for at virksomheden lykkes markant.

Jeg vil foreslå at alle spil-iværksættere bruger Foundable eller lignende til at finde forretningsudviklere til jeres virksomheder. Det vil vise at I er interesserede i at bygge spilvirksomheder og ikke bare i at lave spil; at forretningsudviklingen bliver taget seriøst. Samtidigt slipper I for at lave noget som I ikke er uddannet til og får tid til at fokuserer på noget, som I er kvalificerede til.

Jeg vil gerne formidle kontakten til de personer, som har kontaktet mig; skriv til mig hvis det har interesse (andersh @ tryhart.com). Ellers: lav et opslag på Foundable.dk.

Mvh.,
Anders

ThomasLund
Level 23 - Spider demon
Posts: 230
Joined: 16 Mar 2011, 18:28
Contact:

Re: Forretningudviklere til spilvirksomheder

Unread post by ThomasLund » 08 Apr 2012, 18:46

Glimrende initiativ og tak for ideen :-)

Jeg ville selv gerne være mere skarp på de her dele, men søger ikke en partner som sådan. Mest en der kunne løfte kvaliteten af forrentingsplaner, investor pitches og lignende.

Primært issue jeg måske ville have, er at de fleste måske er lidt grønne og har en masse teori mere end faktisk erfaring (hvis de bare er studerende).

Så jeg skyder dig lige en mail

/T
Full Control
Makers of Smack Boxing, Smack Hockey, Monster Ball, Electrocute, Touch Wars, Tactical Soldier, Frontline Tactics, Space Hulk, Jagged Alliance Flashback, Space Hulk Ascension

Post Reply