Windows Phone 7 - Need help

sunstar
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 12 Mar 2008, 07:01
Contact:

Windows Phone 7 - Need help

Unread post by sunstar » 01 May 2012, 10:06

Hej alle her inde. 8-)
Jeg er en [Ros Af Mig] programmør, der har lavet en Winndows Phone 7 [WP7] App, som jeg prøver at submitte til Marketplace. Jeg har testet i hoved og [Bib] på emulatoren, og har vist luset ud i de fleste fejl... Men men men... Når jeg submitter til Market og lader dem teste gennem, så er resultetet "Fail" og det fatter jeg jo ikke noget af? Specielt ikke når de siger at den "fails to launch on all devices" og "silently terminates at launch" se den fulde besked nedenfor....

Mit rigtigt store problem er at jeg ikke ejer en WP7 selv :? så jeg er sku ved at løbe lidt tør for ideer til hvordan i alverden jeg skal finde ud af hvad der er i vejen? Umidbart har jeg et par tanker:
1: Er der nogle der har en WP7 telefon (Helst Nokia Lumia 710, eller Nokia Lumia 800) og som kunne være fristet til at droppe forbi Vallensbæk en dag eller 2, og få en kop kaffe?
2: Er der nogle der har oplevet det samme med deres apps og kunne komme med input til hvad der kunne være galt, og hvordan jeg løser det?
3: Er der nogle udviklere der er meget inde i WP7's API som kunne sige hvordan jeg evt kan opsætte noget skærm output som med garangti vil kunne fortælle hvad der er gået galt? [Ps. Links til API metoder er fint.]

Det er lidt de 3 ideer jeg har til hvordan jeg kan komme videre. !Anny Idea is wellcome!

Microsoft App Submit result:
-------------
Comments: The application cannot be tested for compliance for Windows Phone 7 Application Certification Requirements because it fails to launch on all Windows Phone 7 devices. The application silently terminates at launch. Result: Fail
-------------

Min app: Hvis du er intresseret er det "bare" en lille Rollespils App, med nogle "simple" værktøjer. I første omgang til DnD 3.5, men så snart den submittes udvider jeg med, Bla. Dark Herresy.

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Windows Phone 7 - Need help

Unread post by vonknut » 02 May 2012, 10:36

sunstar wrote: Microsoft App Submit result:
-------------
Comments: The application cannot be tested for compliance for Windows Phone 7 Application Certification Requirements because it fails to launch on all Windows Phone 7 devices. The application silently terminates at launch. Result: Fail
-------------
Hvis jeg læser det rigtigt, så det er skriver er:

"Din app virker ikke på ALLE windows 7 telefoner i verden!"
-og til det kan man kun sige: velkommen i klubben :)

Så du skal nok ind og restricte de devices din app understøtter, så du kun "claimer" at virke på x devices (antager at man kan det på Marketplace nu om dage, men ved ikke lige hvor).
-f.eks. dem hvor du understøtter skærmstørrelsen e.l.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

sunstar
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 12 Mar 2008, 07:01
Contact:

Re: Windows Phone 7 - Need help

Unread post by sunstar » 02 May 2012, 13:56

Tak for input 8-)
Jeg er nu rimeligt sikker på at de mener "Virker ikke på alle (de 2) devices (vi har testet med) i verden" .. Men Ja formuleringen er vist ret åben :geek:

App storen har ikke nogle device selection (ikke endnu i hvert fald)... Så jeg er rimeligt sikker på at det ikke er her jeg skal finde fejlen ....

Men sjovt nok har dit reply bragt mig ind på noget af det rigtige alligevel 8-) så tusind tak for det :!: det keyword der fangede min opmærksomhed er "virker ikke på alle I VERDEN" og det er self der problemet ligger... Lokalicering af appen: Det jeg tror der måske ikke virker, er devices der køre med et af de sprog jeg ikke understøtter ...

Eg. Min app understøtter da-DK, og en-US... Men Inderen fra Microsoft [NEJ det er ikke rasisme MS test center ligger i Indien] har self testet med kn-IN (eller hvad de nu bruger) ....

Jeg tror nu nok at min egen fallback til en-US den virker fint... Men noget kunne tyde på at et af de biblioteker jeg bruger ikke har fail safe fallback ved cunture ændringer :geek:

Jeg takker ...
Ps. Men hvis andre har andre ting jeg kunne / bør kigge efter så sig endelig til .... så spare jeg sikkert et par ugers tid på at resubmitte ;)

fehaar
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 141
Joined: 13 Mar 2008, 23:59

Re: Windows Phone 7 - Need help

Unread post by fehaar » 02 May 2012, 22:35

Hep,

Vi har et par forskellige devices inde hos os (Lumia 800/Omnia 7), så send mig din XAP fil på en eller anden måde, så vil jeg med glæde prøve den af og se hvad der sker.

sunstar
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 12 Mar 2008, 07:01
Contact:

Re: Windows Phone 7 - Need help

Unread post by sunstar » 04 May 2012, 17:11

Hey fehaar.
Tusind tak for tilbudet :) Meget generøst :!:

Min mistanke om at det var en refference dll der ikke understyttede andre sprog var korrekt, og efter at have fjernet denne har jeg nu fået appen lidt videre i processen... Den der dog stadig ikke færdig submittet til marked endnu ....

Men hvis tilbudet stadig står ved, når jeg enddang har fået den submittet færdig, så vil jeg nok tage imod...

Indtil videre så tak for hjælpen...

Mvh Søren.

fehaar
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 141
Joined: 13 Mar 2008, 23:59

Re: Windows Phone 7 - Need help

Unread post by fehaar » 14 May 2012, 09:43

Naturligvis. Du siger bare til.

sunstar
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 12 Mar 2008, 07:01
Contact:

Re: Windows Phone 7 - Need help

Unread post by sunstar » 07 Jun 2012, 11:40

Så har jeg lige postet links til resultatet under "Showcase" ...

Så venligst hop ind og prøv den og kom med lidt feedback

Post Reply