Investor Event 25/9-2008

Anders Højsted
Level 19 - Wario
Posts: 195
Joined: 12 Mar 2008, 17:52

Investor Event 25/9-2008

Unread post by Anders Højsted » 02 Sep 2008, 23:53

(english below)
IGDA Iværksætter Event

Har du starter en spilvirksomhed, men mangler penge til at komme videre? Vil du gerne starte en spilvirksomhed, men står uden pengene til at få gang i firmaet?

IGDAs Iværksætter arrangement handler om investorer og hvordan de fungere i forhold til spilfirmaer.

Jakob Sand, CEO fra venture-capitalfirmaet Capital+ holder et oplæg om hvad investorer kigger efter i firmaet, når de overvejer at investerer og giver et billede fra den anden side af bordet, når investeringen skal forhandles. Capital + er en seed-investor i digital firmaer, herunder spilfirmaer. Capital+ fokuserer på at placere sig i mellem Business Angels & egne penge & mere traditional Venture Capital.

Der vil være mulighed for at stille spørgsmål bagefter og som altid slutter vi i Scrollbar med en øl eller tre.

(Der kommer muligvis være yderligere en anden taler til arrangmentet, som vil forklare om vedkommendes erfaring med investorer i en spilvirksomheder; vi skal lige have afklaret hvem det bliver).

Arrangementet foregår d.25/9-2008 kl. 19 på IT-Universitetet i København. Addressen er Rued Langgaardsvej 7, 2300 København S.

Lokalet vil blive slået op i receptionen i stueetageen ved Nord-Indgangen. Arrangementet er gratis og åbent for alle.

For spørgsmål, skriv herinde eller kontakt Anders Højsted på tlf. 50 53 15 38.

-------------

IGDA Entrepreneur Event

Have you startet a game company but need funding to take it to the next level? Do you want to start a game company but haven't got the funds to do so?

The IGDA Entrepreneur Event is about investors and how they function in relation to a game company.

Jakob Sand, CEO at Capital+ will give a presentation on what the investors are looking for, when they consider an investment and give a glimpse of the situation from the other side of the table. Capital + is a seed investor for digital companies, including games companies; they focus on filling in the gap between Business Angels & more traditional Venture Capital.

There be a Q&A-session after the presentation and we'll end the evening with a beer or two in Scrollbar.

(There may be one speaker more at the event, who'll talk about his experiences with investors. However we need confirmation on this. We'll keep you posted).

The event takes place on the 25th of september at 19:00 at the IT-University in Copenhagen. The specific room will be posted at the reception on the ground level in the building. The event is free and open to all.

For questions, ask in here or call Anders Højsted at 50 53 15 38.

Regards,
The Directors at the Danish IGDA

Anders Højsted
Level 19 - Wario
Posts: 195
Joined: 12 Mar 2008, 17:52

Re: Investor Event 25/9-2008

Unread post by Anders Højsted » 09 Sep 2008, 16:51

Lars Loppnau, former CEO from the 3rd Person Interactive (and now COO@Congin) have agreed to come and share his experiences with investors from 3rd Person Interactive.

A.

Anders Højsted
Level 19 - Wario
Posts: 195
Joined: 12 Mar 2008, 17:52

Re: Investor Event 25/9-2008

Unread post by Anders Højsted » 22 Sep 2008, 16:01

*bump*

Husk at Scrollbar er åben bagefter og IGDA sponsorerer øl :)

The event (not the beer-drinking) will be in room 2A14.

A.

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Investor Event 25/9-2008

Unread post by vonknut » 22 Sep 2008, 19:00

For dem af jer der er i tvivl, så kan jeg anbefale at komme og høre lidt på Jakob Sand, da han siger nogle ret fornuftige ting. Hørte ham på en DI konference, hvor alene hans PowerPoint slide ville have været hele dagen værd, hvis man endnu ikke havde prøvet "investor processen" før (han smed den til deltagerne bagefter).

Vi har været igennem møllen med PortaPlay, men ville havde været markant bedre rustet til det, hvis vi havde hørt hans oplæg først...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Anders Højsted
Level 19 - Wario
Posts: 195
Joined: 12 Mar 2008, 17:52

Re: Investor Event 25/9-2008

Unread post by Anders Højsted » 22 Sep 2008, 21:50

Jeg så ham til det samme arrangement; det er derfor jeg inviterede ham.

Hans slides fra Dansk Industri-arrangementet er her: Capital +

A.

User avatar
Jaycee
Level 13 - Portal opener
Posts: 131
Joined: 10 Mar 2008, 12:18

Re: Investor Event 25/9-2008

Unread post by Jaycee » 25 Sep 2008, 23:03

Damn ville gerne have været der iaften, men det var ikke muligt, nogen der har lyst til at lave et referat?

Anders Højsted
Level 19 - Wario
Posts: 195
Joined: 12 Mar 2008, 17:52

Re: Investor Event 25/9-2008

Unread post by Anders Højsted » 26 Sep 2008, 09:29

Jo da....det bliver rimeligt kort.

Jakob Sand dukkede op, men der kom ikke nogen tilhørere. Så vi gik i baren, hvor Jakob, jeg og en af mine venner brugte en times tid på at snakke om bestyrelser i opstartsfirmaer, min virksomhedside, spilbranchen generelt og MacBook Air.

Så det var ikke nogen stor succes...

A.

User avatar
Jaycee
Level 13 - Portal opener
Posts: 131
Joined: 10 Mar 2008, 12:18

Re: Investor Event 25/9-2008

Unread post by Jaycee » 26 Sep 2008, 09:59

ahh damn det er jeg sku ked af at høre, jeg synes ellers det var et super arrangement og et meget interessant og vigtigt emne også.

Jeg mødes gerne med dig og sand en dag, hvis i vil fortælle/snakke om jeres erfaringer osv :)

Hvad skete der med Lars Loppnau?

Post Reply