Build A World - på KickStarter

User avatar
Chrono
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 144
Joined: 08 Mar 2008, 21:06
Location: Aalborg
Contact:

Re: Build A World - på KickStarter

Unread post by Chrono » 22 Mar 2013, 08:53

Jeg tror I skal gøre et større nummer ud af videoen - gøre den mere personlig. Det er ikke dumt at fortælle hvad man har lavet før - især ikke når det er legendarisk stuff som Sword of Sodan :-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Build A World - på KickStarter

Unread post by Jesper Kondrup » 22 Mar 2013, 10:25

Hey, jeg synes projektet er super fedt og jeg kunne også godt se jer komme langt med det, men den video skærer lidt i mine øjne som salgsmateriale. I vores Youtube generation skal der ske lidt mere :)

Der går 15 sekunder før det sker noget reelt på skærmen og det første man ser er en gut der render rundt med en lommelygte -ikke særligt spændende.
Jeg tror også mange kunne fristes til at tænke minecraft-kopi, så måske kunne det være en idé at starte med at vise nogle korte klip med de fedeste ting -især de ting der gør at jeres er anderledes fra f.eks. minecraft.

Synes projektet ser rigtig spændende ud og har lige givet lidt reklame for det til mine elever. Kunne se at nogle allerede var i gang med at dele linket på FB.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Build A World - på KickStarter

Unread post by jonaz.dk » 22 Mar 2013, 11:12

Meget højt mål kombineret med en meget inside nørdet video.
Det giver mig ikke den bedste mavefornemmelse.

Manualen for hvordan man laver en succesfuld kickstarter video ligger lige her! Have a look-see!
http://www.kickstarter.com/discover/cat ... -funded#p1

All in or nothing

Og gode tips fra Kondup og Chrono

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Build A World - på KickStarter

Unread post by Scurvy Lobster » 22 Mar 2013, 12:17

Jeg kan også være lidt bekymret for beløbet I søger. Medianen for succesfulde Kickstarter indsamlinger var sidste år 29.000$ - altså væsentligt under de 50.000£ I er på jagt efter.

Kilde: http://www.gamasutra.com/view/news/1788 ... _facts.php

Jeg har også svært ved at læse mig frem til hvad pengene faktisk skal gå til i forhold til spillet. Det er for ukonkret for mig med følgende:
We want to bring more resources into the team, so more developers, more designers and start letting you explore and try the worlds. This will require environments, support staff, caffeine drips and maybe some pets to keep us awake (for in the game!).
Jeg kan ikke lade være med at tænke hvordan spillet allerede ser ret klart ud i billeder og video, og derfor savner jeg en bedre begrundelse.

Mener i øvrigt jeg engang så en undersøgelse, som viste, at platformspil med klare farver (tænk Mario) i den første bane solgte klart bedre end dem med dystre farver. Det jeg vil frem til er at I kunne hive noget mere pang og kulør frem i starten af jeres video (eksempelvis den meget fede eksplosion ca. 1 minut inde).

Nå, det var bare lidt tanker fra mig :)
Uddannelseschef, HTX Ringsted

Christen
Level 13 - Portal opener
Posts: 138
Joined: 02 May 2008, 13:44
Location: København

Re: Build A World - på KickStarter

Unread post by Christen » 22 Mar 2013, 14:02

Synes det er fedt med flotte billeder og video. Lækker kvalitet, men jeg fik lidt det samme indtryk som de andre på mig, lidt ala. TLDR. Langsom start og lidt for meget af det samme.

Jeg googlede lige hvordan man laver en pitch med video og til kickstarter, måske er der nogle fifs der I kan bruge til at lave det bedre.
http://www.fastcompany.com/3003858/how- ... rter-video
http://blog.indiegogo.com/2010/12/6-tip ... video.html

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Build A World - på KickStarter

Unread post by jonaz.dk » 24 Mar 2013, 10:34

17 backers.. noooooo.. :(

Den nye UK kickstarter ting ser også ud til at være en fælde.

£??? Amerikanere tænker.. Hvad er det for et tegn.. det forstår jeg ikke. Det må være fake.. det findes ikke. Ahhh.. Deutchmark.. der var den! Men det var de der russere der skød på os i Vietnam. De skal ikke have mine penge. ;)

Årsagssammenhængen er naturligvis mere kompleks end som så. Men UK.. hmmm..

Kan man se nogle steder på sin Kickstarter konto hvad conversion rate er?
Image

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Build A World - på KickStarter

Unread post by Code » 24 Mar 2013, 13:16

Det virker desværre ikke til at det er særlig interessante ting man får ud af at backe spillet. At kunne få lov til at give feedback på spillet kan vel være ligegyldigt, der er ingen der siger I skal høre på det og at kunne stemme på et dyr virker heller ikke interessant. Jeg kan heller ikke se vigtigheden i at kunne navngive veje, hvad hvis der kommer en million veje når spillet launcher, er det så ikke ligegyldigt igen? Jonaz.dk@ du har helt ret i at det ser underligt ud med pund istedet for dollars, skræmmer helt klart nogle amerikanere væk ;)
Spillet virker interessant ved at i vil have en masse virkelige ting med, men stilen holder altså ikke. Det går ikke at lave low-poly og så high-res textures, jeg synes det ser underligt ud.
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Build A World - på KickStarter

Unread post by Code » 24 Mar 2013, 14:01

sodandk wrote:interessant er det dog også, at en del har skrevet til os, at de vil købe spillet når det udkommer, men ikke købe det via Kickstarter... det er måske for underligt for dem... ?
Hm, måske det er fordi de vil være sikre på at spillet er klar før de vil bruge penge på det? :P
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

jackpotdk
Level 4 - Newbie
Posts: 45
Joined: 17 Mar 2008, 19:00

Re: Build A World - på KickStarter

Unread post by jackpotdk » 24 Mar 2013, 17:06

Jeg skal være ærlig og indrømme, at det tog mig en rum tid før jeg fattede om Kickstarter projektet var en hoax eller ej. Jeg vidste ikke om jeg kiggede på en slightly modded Minecraft (jeg er ikke fanboy, så undskyld uvidenheden :)) eller et nyt projekt. Og i fald et nyt projekt, hvorfor så et totalt rip-off af Minecraft.

..Og lige før man får lukket browseren får man så øje på afsenderen. Herfra er der ikke andet end ultimativ respekt for manden der i høj grad satte Danmark på spil-verdenskortet og kunne lave internationale hits (du har vist også tidligere fået fanpost, Søren ;)) - Så ændrer ens perspektiv sig unægteligt.

Men jeg er helt enig med drengene. Fedt projekt, masser af potentiale, men det skal positioneres unikt hvis ikke Mojang skal løbe med alle pengene.

Søren, ned med Kickstarter kampagnen nu. Det bliver langt sværere for jeg at komme igen med en failed kampagne, og hvis i tager konsekvensen nu kan I garantere vende det PR-mæssigt til masser af kærlighed (ie, "vi var fucking awesome for 20 år siden - som i kan se er vi stadig, men det der backer-halløj tog fusen på os. Vi kommer SNART tilbage, hold øje med os!"). Det er ingen skam at blive klogere.

Mht pengene, så skal jeg ikke spille klog omkring jeres financiering, for i har sikkert tænkt jeres.. Men Kickstarter er ikke for alle. Hvis i har det rigtigt godt med at bruge mange ressourcer på at manage fans, og på at tage dem seriøst, så er det lige det i skal. Hvis i er hardcore og godt selv ved hvordan man laver fede ting, så skal i måske hellere finde andre penge til at nå launch. Ingen penge er gratis, heller ikke Kickstarter penge.
Jeg kan varmt anbefale at tage en snak med Allan fra CatScience som er landets mest aktive investor i øjeblikket, og giver (ligesom flere herinde) gerne tips til hvordan man håndterer den slags..

Knock 'em dead!

/Thomas @ Progressive

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Build A World - på KickStarter

Unread post by Scurvy Lobster » 25 Mar 2013, 14:08

Det lyder sgu fedt, hvis I får det til at lykkes! Keep us posted :)
Uddannelseschef, HTX Ringsted

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Build A World - på KickStarter

Unread post by Scurvy Lobster » 25 Mar 2013, 18:18

stor autogenereret by med huse, veje, skyskrabere, kanaler og så 2 hold... der skal kæmpe i byen med 'grenade-launchers'... bare løbe rundt og smadre byen totalt! skal nok blive morsomt og meget rodet med alle de huller og blokke alle steder... og modsat andre lign. spil, så falder ting sammen i BAW ikke noget med træer og huse der bliver hængende i luften. Stay tuned !
Når den slags lykkes :)
Uddannelseschef, HTX Ringsted

Post Reply