Build A World er nu så langt, at vi udkommer tirsdag d. 23 April i BETA version 0.5. Windows og Linux, og Mac i Maj.
Det har været hårdt arbejde at få alle ender til at mødes, og nu er den der sgu, og vi er stolte af hele setuppet.
Flot grafik, online servere til alle, real world simulation mv.
Det er version 0.5, altså halvfærdigt

En ting jeg vil fremhæve er, at vi er i en genre, som næsten kun består af eet andet spil. Havde vi lavet et first person shooter spil, som næsten alle andre gør, så havde vi nok ikke mødt den lidt finurlige kritik som er kommet. Kritikken deler sig i 2:
1) Næh hvor flot, godt osv.
2) Jeg forventer at kunne XXXXX alt muligt.
2'eren giver godt indblik i hvad spillerne ønsker sig, men samtidigt kan det give lidt skuffelse hos nogle at BAW ikke kan alt endnu.
Vi har en spildesigner som har alt skrevet ind i planlægningsystemet, så det er bare der udaf, med 0.6, 0.7... 1.0, 1.5 osv.
Og ja, det vil blive muligt at bygge en bil af blokke og køre rundt, og et fly, og en rumraket at flyve til stjernerne med... og ja, der bliver beskidt på gulvet når du går rundt, så du kan støvsuge og gøre rent, og ja, der kommer 10 forskellige våben, så du og dine venner kan smadre hele byer og hinanden, og ja der kommer små søde kaniner du kan fange og holde i bur og fodre, og 50 forskellige blokke der kan alt muligt, så du kan lave Storm P. setups.
Gisp.
Dette projektet er et af de sjoveste jeg har været med til at lave. Alt er faktisk muligt, vi tager ideerne mere eller mindre ud af hverdagen. (Så nej, der kommer IKKE orker og zombier og lign... kæft jeg er træt af orker, zombier, drager osv... dem må I finde i andre spil).
Vi ved godt at vi stadig er små og ukendte, men det må ændre sig henad vejen.
En af de features der kommer efter sommer, er en gratis undervisningsdel, som bla. kan bruges til Natur&Teknik i skolerne, og der er allerede en politiker fra folketinget der har set lyset, og vil give det til skolerne i et område som test. Vi skal nok lave en pauseknap til læreren, så der kan blive ro i klassen. Vi har et hold af lærere der laver lektionerne.
Flere har spurgt om funding og teamet.
Der er ingen bånd der binder os:
Vi er self-funded, og ejer selv projektet. Projektet er uden gæld. Det er meget tilfredsstillende at vi selv laver og beslutter alt.
Der har allerede været en stribe tilbud om investeringer og opkøb mv., men nej, så travlt har vi heller ikke. Det må tage den tid det skal tage (ligesom Klovborg

Teamet består af:
Søren - koder gameengine og er omdrejningspunkt i projektet
Niels - grafiker
Adrian - backend, online servere
Jonatan - game design
Mat - Shaders, effekter
Michael - gui, backend, og gameplay
Merv - musik og lydeffekter
Laust - website
Michael - journalist
Kun 2 arbejder fuldtid iøjeblikket, og resten på deltid. Men det ender tit med at deltidsfolkene arbejder om aftenen, og i weekenden, så det bliver faktisk til fuldtid for flere.
Vi kunne snildt bruge et par udviklere mere... men som sagt er det selffunded, så ingen løn.
Lidt teknik:
Spillet er skrevet i C++ med 3D biblioteket Irrlict oven på OpenGL. Vi har udvidet Irrlicht en del.
Gameserveren er også skrevet i C++ og backenden i Java... og så en masse custom Shaderkode der passer til en blokverden.
Kig ind og se version 0.5 og en gratis-trial. http://www.buildaworld.net
og lidt blandede film i en PlayList:
http://www.youtube.com/watch?v=CFr6CySh ... GgEqDFhn5G