Build A World - BETA progress

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by sodandk » 10 Nov 2014, 14:54

g1ytI1-3p5w

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by sodandk » 12 Nov 2014, 13:06

kæft, det er skæg at lave togbaner og køre med i toget.
Nogle af testbanerne har vi lavet så lange, at det tager 10 min. at køre
rundt i landskabet. Man kan sætte default styring på skinner, men også styre det manuelt inde fra toget,
eller via. styre ledninger, lave et kontrolcenter og styre alle skiftespor, toge osv. derfra.

her er en metro-station under opføring ...

qkYLA4oAtRk

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 2304
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by jonaz.dk » 12 Nov 2014, 17:38

Smid flere maskiner ind.. traktorer, lastbiler, kraner, gravkøer og du vil eje Ungarn for evigt. Muligvis blevet båret rundt i kongestol skulle du sætte foden over grænsen. :)

Jævnfør global interesse research
http://www.google.com/trends/explore#q= ... tor&cmpt=q

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by sodandk » 12 Nov 2014, 17:46

haha! yes, der er biler, fly, både mv. på vej ...

nårh ja, der kommer snart freeform raketter, med rigtig fysik og styring:

(husk at se til slutningen)


Laser Designator (works with Satellite)
(popup to set target on map)
Directional block
Heatseeker A2A
Movement sensor (looks down on ground) A2G
Satellit (Computer + Camera + Battery + SolarPanels) (heat sensor)
Fireworks blocks + Detonator
TNT + Detonator
C4 + Detonator
Nuclear + Timer
Rocket Fuel (Gun Powder, Rocket Fuel)
1 rocket fuel will burn for 10 seconds
Rocket Engine (Signal Block)

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by sodandk » 18 Nov 2014, 19:26

Easy import in BAW of 3D models. Many formats supported.
Autocoloring coming up (according to texture).

More pics here: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 875&type=3

Image

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by sodandk » 19 Nov 2014, 22:39

Implementeret på 2 dage. Og sjovt!

Image

Image

Image

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by sodandk » 20 Nov 2014, 03:00

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by sodandk » 20 Nov 2014, 18:19

vi arbejder bla. på våben og avatarer, skal nok blive sjovt i PVP mode.

på den tekniske side er næste version af tyngdekraft og vand snart klar.

tog og raketter, efter jul.

og så er vi ved at kridte skoene til denne VXGI, Voxel Global Illumination http://www.youtube.com/watch?v=fAsg_xNzhcQ
special designet til BAW...

og så har vi et undervisnings-hold igang med en BAW EDU.

User avatar
Pegepinden
Level 16 - Hellghast
Posts: 167
Joined: 17 Jul 2013, 22:51

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by Pegepinden » 20 Nov 2014, 19:20

Det er virkelig fascinerende!

Men hvad er planen? Virker som om i bare tilføjer uendelig features hehe. Har i et tidsplan eller har i en voldsom stærk økonomi bag projektet der tillader en lang development periode?
I code stuff, it is true!

Zee
Level 22 - Imp
Posts: 229
Joined: 10 Mar 2008, 10:40

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by Zee » 21 Nov 2014, 16:12

Næste skridt må være en solcelledrone med en LIDAR der overflyver hele verden, og så får i importeret alle dataene til spillet og så har man egentlig opnået spillets mål (Build a World) uden at gøre noget som spiller. Så kan I skifte navnet til "Destroy a World" og have konkurrencer I hvem der hurtigst kan smadre en europæisk hovedstad. Det bliver sikkert et populært spil i terroristkredse ;)

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by sodandk » 21 Nov 2014, 18:47

Facinerende ja, det er godt. Rykke nogle grænser ...

Build A World er Lego i den moderne verden. Stedet man går hen for at afprøve, modellere og lege med oplevelser fra den virkelige verden.
Vi udvikler Build A World til at blive en realistisk, flot, sjov og social spille-platform til folk der ønsker at få oplevelser og lege med og i den moderne verden.

Build A World har ikke drager, bamser og monstre, men fokuserer istedet på realisme og genkendelighed fra hverdagen og verden omkring os.

Vand: vand flyder rigtigt og kan pumpes. Nogle klodser kan blive 'fugtige', altså indeholde vand, og så kan der gro vegetation på dem.
Tyngdekraft: rigtig tyngdekraft der gør at bygninger mv. styrter til jorden hvis de ødelægges.
Brændværdi: dele af verdenen kan brænde alt efter brændværdien.
Elektricitet: strømforbrugende maskiner, lamper osv. kræver at brugerne producerer elektricitet. Dette kan gøres med vindenergi, solenergi, atomkraft eller fossilt brændsel. Automatisk statistik over produktion og forbrug og co2 udledning på et givent el-net.
Naturfænomener: vulkaner, jordskælv, jordskred, regnskyl, oversvømmelser, årstider mv. gør at naturen forandres undervejs.
Model-bibliotek: har en brugeren lavet en bygning, bro osv. kan den gemmes i online model-biblioteket og let deles med andre brugere. Bygninger der findes i model-bibliotektet kan automatisk indsættes i autogenererede
verdener, f.eks. i byer.
Transport: biler, fly, både, tog som alle kræver brændstof eller elektricitet med forbrug som i virkeligheden.
Biomer og dyr: stor variation med dyr og planter. Dyr kan fodres og avles og planter der kan sås og vokse, men kræver sol og vand.

Det er et ambitiøst projekt, som ligger langt fra endless runner og guldmønter :-D

Vi er iøjeblikket igang med at snakke med rådgivende ingeniør-firmar der vil bruge BAW til visualisering og specielt simulering, f.eks. oversvømmelse,
eller trafik på nye omfartsveje og en masse andre ting.

EDU holdet arbejer på at sætte forskellige undervisningsforløb sammen, med lektioner, så det kan bruges i skolen.

Så projektet har 3 ben, 1) spil 2) EDU 3) professional

-

Vores fokus er spillet, dvs. at få spillet i et stadie, med et minimum af features som kan smides på Steam, PlayStation, XBox, Tablets, mv.,
men det tager tid. Vi er kommet langt, og der ligger et stor bunke ideer og udfordringer som vil være utroligt at få ind, bla.
er vi igang med at kigge på Bullet Physics, som kan ses her: http://www.youtube.com/watch?v=J9HaT23b-xc
Den film er IKKE realtime, men vi kan opdele store mængder klodser, i bunker, og lade bunkerne falde rigtigt, og dele dem
op i mindre bunker osv. osv., så der hele tiden er max 500 'bunker'. Det burde kunne lade sig gi' sig. Og alt muligt andet.

Samtidigt kører de 2 andre ben seperat.

Vi er self-funded, og det er ikke let, men tror det er ved at løse sig.

LIDAR, tja. Vi burde snart kunne importere fra Google Maps og andre GIS systemer.

Sidder tit og bygger og spiller BAW med min mindste søn, som er 5 år. Han kan ikke læse og slet ikke engelsk,
men han bruger det alligevel. Han forstår fint hvad vindmøller, solceller og strøm er, og kan sætte ledninger
til kontakterne mv. Han presser mig til at smide biler, og dyr ind ... NU! far NU! ;-)

-sg

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by sodandk » 21 Nov 2014, 23:58

great fun !

Image

Image

Image

Image

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by sodandk » 13 Dec 2014, 01:21

Auto-import of large cities (now we need to add people and cars :-)

Full gallery: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 875&type=1

Image


and a roman city

Image

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 875&type=3

Full Throttle !!

s_u_m_s_a_r
Level 9 - Conjurer
Posts: 95
Joined: 10 Mar 2008, 15:00
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by s_u_m_s_a_r » 13 Dec 2014, 09:47

:superlike:

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by sodandk » 13 Dec 2014, 23:57

Now we need 2km viewdistance. In the spring/summer of 2015, BAW will have 2-4 KM (4000-8000 blocks) viewdistance.
(yes, we are working on it ...)

Full set: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 875&type=3

Castle has 50 rooms, corridors and some secret passways ...

Image

Image

User avatar
Code
Level 38 - Roger Wilco
Posts: 385
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by Code » 14 Dec 2014, 11:35

Det bliver flottere og flottere :)
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by sodandk » 14 Dec 2014, 13:39

Tak. En af de store tekniske ting vi nu har sat igang, er VXGI implementering.
http://www.youtube.com/watch?v=_E1oVl2d01Q
Sammen med et par andre fif i ærmet, så der bliver følgende forbedringer overordnet set:
1) VXGI lys
2) Rigtige skygger
3) Skyer der blokerer for sollys
4) God Rays
5) 2-4 km view distance (4000-8000 blokke, mod nuværende max. 512 i alle retninger).
6) en del af arbejdet lægges over på GPU, så cpu skal lave en del mindre
7) 50% mindre memory forbrug på GPU'en

Arbejdet er meget ambitiøst og fejler det, kan I finde os i garagen, i hjørnet, med en kasse øl ...

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 2304
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by jonaz.dk » 14 Dec 2014, 14:58

Håber ikke jeres overlevelse som virksomhed er bundet op på en implementation af en given lysmodel. I den nære fremtid? :)

That would be bad.

Fokus på fx. en Steam Early Access release. Any kind of release som kan skalere fornuftigt, ville jeg mene burde tage prioritet. Hvis i ikke har en masse penge ventende lige om hjørnet på anden vis?

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by sodandk » 14 Dec 2014, 16:08

jonaz.dk wrote:Håber ikke jeres overlevelse som virksomhed er bundet op på en implementation af en given lysmodel. I den nære fremtid? :)

That would be bad.

Fokus på fx. en Steam Early Access release. Any kind of release som kan skalere fornuftigt, ville jeg mene burde tage prioritet. Hvis i ikke har en masse penge ventende lige om hjørnet på anden vis?
Vi har lagt en god plan for spillet som spil, EDU delen og simulations-delen, altså de 3 ben vi har at gå på.
Det er lavet prioritering, fokus mv., så det er godt.

Lidt ved siden af, kommer der noget teknisk pynt, som det ovennævnte,
og det laves af en udvikler, som ikke er blandet ind i 'selve spillet', men som næsten
udelukkende laver 'teknik', derfor kan det laves 'on the side', uden at flytte fokus.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 2304
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by jonaz.dk » 14 Dec 2014, 17:51

ok godt godt håber i har styr på det. :) udtalelsen 'Arbejdet er meget ambitiøst og fejler det, kan I finde os i garagen, i hjørnet, med en kasse øl ...' lød lidt dramatisk. ;)

Under alle omstændigheder er Early access en god idé til at møde den virkelig verden med. Specielt for jeres type projekt. Samtidigt med at i kommer til at generere noget indtægt.

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 813
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by vonknut » 14 Dec 2014, 23:22

Har været noget i dialog med projektet af forskellige årsager og kan sige at det ikke virker "ugennemtænkt" :)

Men ja, det har helt sikker Steam potentiale og kunne også sagtens køre en succesfull kickstarter eller early access.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 2304
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by jonaz.dk » 15 Dec 2014, 01:21

Altså en rebootet Build a World Kickstarter kampange mener du?

Det var ikke frygeligt meget traction hos Kickstartermiljøet i første omgang. Tror generelt at KS er blevet mere af en udfordring i mellemtiden. Selvom projektet også har rykket sig.

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by sodandk » 17 Dec 2014, 01:39

Experimental GIS Import of Holbæk 1x1 km

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 875&type=1

Image

User avatar
Code
Level 38 - Roger Wilco
Posts: 385
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by Code » 17 Dec 2014, 09:21

sodandk wrote:Experimental GIS Import of Holbæk 1x1 km

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 875&type=1

Image
Det der er helt vildt fedt. Nu ved vi jo at man har fået Danmark ind i Minecraft, men her oppefra ser det her jo lidt mere realistisk ud (med farver etc) :)

og kunne det ikke være herligt at have hele Danmark online I et spil som er danskproduceret ? ;)
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

User avatar
sodandk
Level 28 - Kraken
Posts: 284
Joined: 29 Feb 2012, 15:01
Location: Denmark
Contact:

Re: Build A World - BETA progress

Unread post by sodandk » 17 Dec 2014, 11:17

Soon ....

Post Reply