Spilbranchen (Samarbejde med udvikler)

Gamebranding
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 21 Oct 2013, 15:20

Spilbranchen (Samarbejde med udvikler)

Unread post by Gamebranding » 21 Oct 2013, 15:40

Hej,

Først og fremmest, jeg er helt ny inden for spilbranchen og derfor har jeg et par spørgsmål, som jeg håber på at kunne få besvaret her.

Jeg har selv ingen erfaring med at udvikle spil, men har altid været utrolig interesseret i det. Jeg har ingen planer om at begynde at udvikle, men søger et samarbejde med en (eller flere), som har evnerne.

Mit spørgsmål lyder på, om det overhovedet er realistisk at få en samarbejdspartner som har disse evner? Eller er jeg nødsaget til at ansætte?
Jeg ønsker ikke kun at være "pengemand", men at være en del af processen. Det behøver ikke nødvendigvis at være et projekt, som jeg er med i fra start.

Jeg har kompetencer inden for branding og markedsføring. Udover dette driver jeg i forvejen virksomhed. Det er "alt det andet", end at programmere og animere spillet som jeg kan tilbyde.
En normal arbejdsuge, rammer nemt 70-80 timer og jeg er villig til at ofre meget for dette.

Jeg håber ikke at jeg har spildt jeres tid, ved at læse dette indlæg.
På forhånd tak for jeres hjælp.

User avatar
timgarbos
Level 23 - Spider demon
Posts: 239
Joined: 27 Feb 2009, 03:07
Location: Copenhagen

Re: Spilbranchen (Samarbejde med udvikler)

Unread post by timgarbos » 21 Oct 2013, 16:19

Det lyder spændende, men hvad vil du gerne opnå med det? Vil du bare starte en spilvirksomhed eller har du et konkret spil eller marked i tankerne?

Gamebranding
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 21 Oct 2013, 15:20

Re: Spilbranchen (Samarbejde med udvikler)

Unread post by Gamebranding » 21 Oct 2013, 18:03

Hej Timgarbos,

Tak for dit svar.

Jeg har intet konkret spil eller marked i tankerne. I første omgang vil det være et spørgsmål om at spare med en udvikler som kunne være interesseret. Kan vi holde hinanden ud og lide hinandens idéer, er det klart at det næste skridt vil være at oprette en virksomhed.

Jeg håber at jeg har besvaret dit spørgsmål.

De bedste hilsner

projectolle
Level 3 - Infant
Posts: 36
Joined: 03 Sep 2013, 12:51
Location: Denmark
Contact:

Re: Spilbranchen (Samarbejde med udvikler)

Unread post by projectolle » 21 Oct 2013, 19:13

Du kan evt. skrive til mig, jeg har en halv aftale i hus med AAU-cph allerede - Det som mangler er penge, og at skaffe penge :)

Spilidéen er simple - Jeg blev provokeret i en venlig debat om hvorvidt man kunne græde af et spil, det mener jeg godt man kan, så nu jeg på jagt for at lave et hvor målet er at lavet et såkaldt "tudespil" som du har tudefilm osv. Det stadig meget på tanke stadiet, og jeg kan ikke sige for meget om det endnu da der stadig arbejdes på koncept osv. Men hvis det er noget som fanger din interesse kan du jo evt. smide mig en mail.
Freelance game developer for hire:
http://dannylanghoffnielsen.blogspot.dk/
dk.linkedin.com/in/dannyln/

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Spilbranchen (Samarbejde med udvikler)

Unread post by Code » 27 Oct 2013, 09:15

projectolle wrote:Du kan evt. skrive til mig, jeg har en halv aftale i hus med AAU-cph allerede - Det som mangler er penge, og at skaffe penge :)

Spilidéen er simple - Jeg blev provokeret i en venlig debat om hvorvidt man kunne græde af et spil, det mener jeg godt man kan, så nu jeg på jagt for at lave et hvor målet er at lavet et såkaldt "tudespil" som du har tudefilm osv. Det stadig meget på tanke stadiet, og jeg kan ikke sige for meget om det endnu da der stadig arbejdes på koncept osv. Men hvis det er noget som fanger din interesse kan du jo evt. smide mig en mail.
Lyder svært! Glæder mig til at prøve det ;)
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

projectolle
Level 3 - Infant
Posts: 36
Joined: 03 Sep 2013, 12:51
Location: Denmark
Contact:

Re: Spilbranchen (Samarbejde med udvikler)

Unread post by projectolle » 27 Oct 2013, 11:14

Det er svært xD

Der kommer nok til at gå et godt stykke tid for der kommer noget officielt om det, men her er et meget tidlig concept art billede ;)

Image
Freelance game developer for hire:
http://dannylanghoffnielsen.blogspot.dk/
dk.linkedin.com/in/dannyln/

Post Reply