Chronology (Osao Games) nu på Steam Greenlight

Stoj Snak
Level 0 - Null
Posts: 7
Joined: 17 Jan 2014, 12:01

Chronology (Osao Games) nu på Steam Greenlight

Unread post by Stoj Snak » 17 Jan 2014, 12:15

Goddaw,

Vi er fem gutter fra Aalborg, som i løbet af 2013 har udviklet vores første store egenproduktion, Chronology, som nu er ved at være klar til pøblens dømmende blik.
Spillet ligger pt på Steam Greenlight, hvor der også er en trailer: http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... =205091899

Her har vi også lavet en developer blog, hvor vi smider behind the scenes posts osv.
Indtil videre har vi bl.a. skrevet om vores to hovedkarakterer og udgivet hele soundtracket, så I kan få en smag på spillets lydside og stemning.

Hvis I kan lide, hvad I ser, så skal I selv sagt være meget velkomne til at smide en upvote og hjælpe os på vej.

Enjoy!

UPDATE: VI er netop blevet Greenlit, og spillet er sat til at komme til Windows, Mac og Linux den 4. april!



Fred og kærlighed,
Niels // Game Director og Music Composer
Osao Games


Too Danish; didn't understand (td;du): Blah, blah, blah and check out our game on Steam Greenlight to read our dev blog ang give us an upvote...


Ps. Her er et par screenshots for good meassure:

Image

Image

Image
Last edited by Stoj Snak on 29 Jan 2014, 14:15, edited 1 time in total.

User avatar
EKnudsen
Level 7 - Spellcaster
Posts: 77
Joined: 04 Nov 2008, 19:29
Location: Copenhagen

Re: Chronology (Osao Games) nu på Steam Greenlight

Unread post by EKnudsen » 17 Jan 2014, 14:01

Upvote smidt jeres vej - held og lykke med projektet som ser lækkert ud.

Jesper Kondrup
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 09 Nov 2009, 13:37
Location: Cph
Contact:

Re: Chronology (Osao Games) nu på Steam Greenlight

Unread post by Jesper Kondrup » 17 Jan 2014, 14:06

Har skrevet det før og skriver det gerne igen - Det ser saftsuseme lækkert ud, håber i kommer langt med det!

blaavogn
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 26 Jul 2013, 00:20
Contact:

Re: Chronology (Osao Games) nu på Steam Greenlight

Unread post by blaavogn » 17 Jan 2014, 16:17

Ja, det ser virkeligt godt ud, i får også en stemme herfra.

Jeg er lidt nysgerrig med hensyn til, hvordan man laver en god greenlight-kampagne.
Jeg går ud fra, at det er bevidst, at i begynder en greenlight-kampagne inden i er færdige med spillet. Hvorfor mener i, at det er smart?

DonSonz
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 119
Joined: 25 Aug 2013, 11:39
Location: Denmark, Copenhagen

Re: Chronology (Osao Games) nu på Steam Greenlight

Unread post by DonSonz » 18 Jan 2014, 13:25

Ser sgu rigtig flot og professionelt ud.

Efter min smag god grafisk og sammenhængende stil.
Trailer er perfekt!

Held og lykke med det herfra.

Stoj Snak
Level 0 - Null
Posts: 7
Joined: 17 Jan 2014, 12:01

Re: Chronology (Osao Games) nu på Steam Greenlight

Unread post by Stoj Snak » 20 Jan 2014, 10:36

Fedt mand - tak skal I have. Dejligt at høre, at I kan lide, hvad I ser...

Jeg er lidt nysgerrig med hensyn til, hvordan man laver en god greenlight-kampagne.
Jeg kan ikke rigtigt give dig et verificeret svar her, eftersom Chronology ikke er Greenlit endnu, men det går helt okay med kampagnen.
Jeg vil mene, at folk er ret gode til at gennemskue, hvad der udgør et godt spil, når de ser det - så et godt spil er en god start. Når det er sagt, er det helt klart traileren, der skal sælge spillet, da jeg vil mene, at det er det, 95% af dem, der kommer forbi, kigger på - så brug krudtet på at få præsenteret spillet på en god måde der. Folk kan ikke prøve spillet (med mindre man laver en playable demo eller noget andet hejs), så billede og lyd vil nok generelt blive vægtet lidt højere end game play, selvom jeg tror at gode mechanics og unikke idéer sagtens kan gøre det i sig selv - tænk på at det generelt vil være gamers med interesse i noget nyt, der befinder sig på Greenlight.
Derudover er det måske god idé at have en smule ekstra-materiale (så som behind the scenes stuff), så folk der har den slags lyster, vælger at følge spillet. Vi har forsøgt at gøre det men nok lidt for sent, da interessen peakede lige før og efter Steams Holiday Sale (i juleferien), hvor vi kun havde en enkelt annoncement - nu, hvor vi har lidt mere at byde på, er Chronology ved at være godt begravet i bunken af submissions.
Vi har lært, at det, når spillet er ved at være begravet, er en god idé at have andre måder at sprede ordet om spillet på for at få lidt ekstra upvotes - igennem blogs og fora (som dette), og hvad man nu ellers kan finde på.
Jeg går ud fra, at det er bevidst, at i begynder en greenlight-kampagne inden i er færdige med spillet. Hvorfor mener i, at det er smart?
Det er bevist, men vi er ikke så langt fra at være færdige. Vi vidste, at Greenlight-processen tager et stykke tid (især hvis kampagnen ikke går så godt), så vores plan var at smide spillet på Greenlight, så snart vi havde noget, der så færdigt ud og så bruge ventetiden på at lave spillet færdigt. På den måde skal vi ikke sidde og vente på Greenlight, efter vi er helt færdige.

Håber det giver mening og var svar nok.
Ellers bare spørg igen. Det er mandag morgen, så jeg garanterer ikke for det ovenstående er fuldt gennemtænkt og fejlfrit formuleret.


Stiv diller,
Niels // Osao Games

blaavogn
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 26 Jul 2013, 00:20
Contact:

Re: Chronology (Osao Games) nu på Steam Greenlight

Unread post by blaavogn » 20 Jan 2014, 13:43

Tak for svaret! Det er interessant selvom, der nok er et godt stykke tid til, at jeg selv skal bekymre mig om det.

Jeg tænkte, at pointen med at gå igang inden, at man er færdig, er, at man kan lave opdaterings posts.
Hvor den anden, mulighed som jeg ser det, er, at man har et færdigt produkt, som man kan vise frem med anmeldelser og evt. demo-versioner.

I har jo selvfølgelig stadigvæk muligheden for at lægge en demo op, og få anmeldelser når i bliver færdige :).

Stoj Snak
Level 0 - Null
Posts: 7
Joined: 17 Jan 2014, 12:01

Re: Chronology (Osao Games) nu på Steam Greenlight

Unread post by Stoj Snak » 20 Jan 2014, 14:29

Ja, man kan selvfølgelig takle det på forskellige måder, men efter at vi har lagt på Steam i godt en måned, kan jeg fortælle, at traction falder en del efter de første 14 dage (måske har vores periode været en smule atypisk pga. Steams Holiday Sale, hvor vores traction som nævnt faldt et par dage efter vi havde submitted), når man ryger et par sider ned på deres liste. Jeg vil stadig mene, at det er en fordel at få så mange stemmer som muligt til at starte med - dermed ikke sagt, at det ikke kan gøres med et mere ufærdigt projekt. Steam har en mega brugerskare, så du får en masse øjne på dit spil så snart det ryger på Greenlight.
Afhængig af hvor langt du er, kan Concepts på Steam måske være en mulighed - så kan du få det bedste fra begge verdener (I guess?).

/Niels

User avatar
Watson
Level 1 - Speck of dust
Posts: 17
Joined: 24 Jan 2014, 18:53
Location: 8751 Gedved
Contact:

Re: Chronology (Osao Games) nu på Steam Greenlight

Unread post by Watson » 24 Jan 2014, 19:05

Ser fedt ud :)

Stoj Snak
Level 0 - Null
Posts: 7
Joined: 17 Jan 2014, 12:01

Re: Chronology (Osao Games) nu på Steam Greenlight

Unread post by Stoj Snak » 29 Jan 2014, 14:14

Watson wrote:Ser fedt ud :)
Tak!

Vi er i øvrigt lige blevet Greenlit, så det er bomben!
Vi har sat en release date, der hedder 4. april, så stay tuned.

Hyg jer.
Niels // Osao Games

Post Reply