Kursus i DirectX. Hvor?

sunstar
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 12 Mar 2008, 07:01
Contact:

Kursus i DirectX. Hvor?

Unread post by sunstar » 04 Dec 2014, 15:17

Hey ...

Jeg kan allerede OpenGL (på rimeligt højt neavo, uden at være super haj) og jeg har da også lejet lidt med forskellige Shaders (NVidia Cg, og HLSL) ... Men sagen er den at jeg skal til at arbejde med DirectX 11. Så derfor skal jeg "omskoles" lidt 8-)

Derfor vil jeg høre jer alle:
"Kender nogle af jer til kurser (I DK), hvor man lære, og eller bruger, DirectX?"


Det mest optimale ville selvfølgeligt være hvis der var et "Mooving from OpenGL to DirectX" kursus, eller "something something ... DirectX ...". Men også kurser hvor fokus er på noget andet, men hvor DirectX indgår som del af det alla "Game Development" hvor man skal bruge DirectX til løsninger...

Eller sagt på en mere simpel måde: "Alle kurser hvor DirectX indgår på en eller anden måde"...


Og for lige at komme jer lidt i forkøbet: Ja jeg har købt en god DirectX 11 bog, og er i gang med selvstudiet ;) Så hvis der ikke kommer nogle gode bud, så må jeg jo bare klø på og lære det selv ...

Kursus længde & pris er underordnet (med mindre det koster op imod en million)...

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Kursus i DirectX. Hvor?

Unread post by ZeroHero » 04 Dec 2014, 17:39

Jeg har lavet en grafik klasse som kan koere OpenGL og DirectX i C++.
Klassen vil derfor indeholde samme funktioner fra begge grafik API'er.
Siden du allerede kender OpenGL vil det maaske vaere let for dig at finde ud af DirectX ved at kigge igennem koden.
Der er dog en masse ting som OpenGL kan som ikke er indbygget i DirectX.
Eksempelvis er der ingen select buffer i DirectX, du kan ikke bruge edge flags, line/polygon stipple og andre specifikke funktioner.
Det er maaske ikke saa overraskende da DirectX er designet til spil og OpenGL er en mere general grafik API som bruges af mange forskellige grafik applikationer.
Klassen vil derfor kun indeholde funktioner som er understoettet af DirectX.
Du kan endda skifte mellem OpenGL og DirectX i real time.
Hvis det er noget du tror du kan bruge saa sig til og jeg vil sende klassen til dig.

Med venlig hilsen
Soren

Post Reply