Spiludviklings-linje på sjællandsk gymnasium fra august!

GameDesign
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 16 Dec 2014, 12:42

Spiludviklings-linje på sjællandsk gymnasium fra august!

Unread post by GameDesign » 16 Dec 2014, 12:48

Hej alle spil-interesserede!
Jeg vil lige gøre opmærksom på en spændende mulighed for unge, der interesserer sig for spil. I august 2015 åbner Teknisk Gymnasium ZBC i Ringsted nemlig en studieretning med fokus på spiludvikling. Studieretningen Game Design er den første af sin slags på Sjælland og giver gode chancer for at blive en af fremtidens spildesignere, spiludviklere eller it-ingeniører.

På Game Design kommer gymnasieeleverne blandt andet til at arbejde med at designe og udvikle spil, apps og medieoplevelser. Digitale grafiske udtryk og programmering er også en del af uddannelsen. Game Design’erne bliver også klædt godt på i kommunikation, engelsk og design så basiskundskaberne er i orden. Vi glæder os til at åbne dørene for Game Design i Ringsted! Der vil være mulighed for at bo på gymnasiet for dem, der kommer langvejs fra.

Og så kunne det være rigtig fedt, hvis nogle af jer ville bruge to minutter på feedback til vores nye linje. Find os her: www.zbc.dk/gamedesign.aspx eller på FB: www.facebook.com/ZBCgamedesign (Giv gerne et like!)

Student i spil – og det er ikke engang løgn. :like:

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Spiludviklings-linje på sjællandsk gymnasium fra august!

Unread post by vonknut » 16 Dec 2014, 14:14

Filmen ville jeg nok også have flere klip med "lave spil" end "spille spil".
Man kunne godt foranledes til at tro det var en uddannelse indenfor e-sport og "multicultural people having generic fun" (thank you stock-video....).
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Spiludviklings-linje på sjællandsk gymnasium fra august!

Unread post by Code » 16 Dec 2014, 14:21

vonknut wrote:Filmen ville jeg nok også have flere klip med "lave spil" end "spille spil".
Man kunne godt foranledes til at tro det var en uddannelse indenfor e-sport og "multicultural people having generic fun" (thank you stock-video....).
MULTICULTURAL PEOPLE HAVING FUN - Det er da de bedste slags klips ;)

Jeg giver dig ret i at der er lidt for langt tids fokus på e-sports videoen. Det fanger sikkert nogen som har interesse indenfor den slags spil, men det kan være de ender med en masse der spiller spillene i stedet for at lave dem ;)
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

GameDesign
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 16 Dec 2014, 12:42

Re: Spiludviklings-linje på sjællandsk gymnasium fra august!

Unread post by GameDesign » 16 Dec 2014, 15:57

Tak for jeres feedback.

Spiludvikling bliver en integreret og vigtig del af Game Design studieretningen. Men kan da godt være enige med jer i, at vi burde have vist et par sekvenser i Unity 3D eller anden spiludviklingssoftware. ;)

Post Reply