Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by jonaz.dk » 15 May 2016, 14:22

Hej! Det er utrooooligt lidt der sker i weekenderne her på sitet. Det er lidt trist syntes jeg! ;)

Hvad med lidt gaming/dev hygge snak?

Hvad arbejder i på af små projekter når den ikke står på arbejde, studie eller andet.

Og/eller hvad spiller i?

Her står den faktisk på nææsten rent arbejde i weekenden.
Men før det stod den på en hurtigt kig på ugens iOS releases. Battlesouls fra Pixeleap fik jeg kigget MEGET kort på. Virker ok!
Ellers bliver det mest til hvad lillemanden har lyst til at spille. ;)
Mest Skylanders Superchargers på hans Xbox One. Han er heelt væk i det.
Super flot produktion. I min optik syntes jeg der ærligt talt er liiidt kedeligt. Men målgruppen knuselsker det. :)

Har har også fået arbejdet lidt på mit eget hyggeprojekt på hjemmefronten. I Gamemaker. En 2D retro puzzle platformer. Det bliver super godt! Og er vildt hyggeligt at rode med. Ingen andre mennesker involveret i produktionen pt. Kun mig. :)

Har opdaget at det er meget gavnligt for sideprojekter hvis man arbejder i et HELT andet udviklingsmiljø end det man sidder med til dagligt. Man går kold i Unity der hjemme og Unity på arbejde. Fx. Vil anbefale at man holde de 2 ting separat.

Jeg nåede også forbi til lidt house warming i fredags hos Lucus/Step in Books/Runtales og drak HELE deres punch bowle. ;) Tak for suuuper hygsom aften! :)

christa
Level 6 - Apprentice
Posts: 62
Joined: 08 Jan 2010, 11:52
Location: Copenhagen

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by christa » 15 May 2016, 15:54

Ud over at have brugt pinsen på at være syg og ligge i sengen, kan jeg nu endelig hygge mig lidt foran computeren, hvor jeg lige for tiden spiller lidt CS:GO. Har ikke spillet FPS spil i 12 år, så nu var det på tide at tweake cfg'en og finde aimet frem igen :)

kjempff
Level 0 - Null
Posts: 4
Joined: 20 Nov 2013, 17:02

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by kjempff » 15 May 2016, 16:02

I hverdagene er jeg med-koder på Mechanic Miner sammen med Finn Nielsen og Tore Poulsen. Mød os i Malmø på Fredag og spil en early alpha smagsprøve. (https://forums.tigsource.com/index.php? ... msg1229076).

Denne weekend fik jeg prøvet Battlesouls, det spiller ok og det med at switche characters er et interessant koncept. Det er dog lidt svært at give en fair vurdering efter lige at have spillet Overwatch som er fantastisk.

Ellers bruger jeg weekenden til at kode på en af mine egne projecter, et simpelt realtime 2(multi)-player strategy game.. Implementerer nogle (one time use) abilities/cards som man kan bruge taktisk, derefter en bot så folk kan prøve det single player, og så drøner jeg det ud til public alpha test som en html5 app.

Cheers.
/Janus

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by jonaz.dk » 15 May 2016, 16:04

Aawww Christa.. syg sux!

Men lyder som en fin reentry på FPS banen. :)
Må indrømme jeg heller ikke har rørt kompetitivt FPS MP i en del år efterhånden. Sidst var vidst på Massive hvor vi spillede den første COD4: Modern Warfare på LAN. Før det Battlefield 1942 moddet Desert Combat på 3BGamez. DET var en fest på LAN. Laaaaang tid siden.
For mig personligt virker den slags spil bare bedst lokalt.

Ellers nogen der kigger forbi Nordic Game conference i næste uge?

Og god bedring på vej frem mod max health!! ;) Hils Caspar! :)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by jonaz.dk » 15 May 2016, 16:10

Og fedt Janus! :)

Hils Finn! Gammel kollega fra Deadline Games. Han sad også på mit hjemmekontor lidt tid.
Mechanic Miner ser cool ud! Glæder mig til at se mere!

Siger helt sikkert hej på Nordic!

fehaar
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 141
Joined: 13 Mar 2008, 23:59

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by fehaar » 15 May 2016, 17:10

Jeg får ikke spillet ret meget for tiden, eller hyggekodet for den sags skyld. Spiller en smule The Division og Rocket League, men det bliver ikke til meget. Skal lige vænne mig til at være begyndt at arbejde igen. :)

Kommer næste uge på Nordic!

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by jonaz.dk » 15 May 2016, 17:12

Cool fehaar! Vi seeees! Som altid bliver det en fest! :)

Hvor landede du efter PressPlay? Nysgerrig!

User avatar
BubbleWrapBoy
Level 8 - Summoner
Posts: 81
Joined: 26 Nov 2010, 12:44

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by BubbleWrapBoy » 16 May 2016, 01:13

Spiller Civilization 5 igen. Blev dybt skuffet over grafikken i det netop annoncerede Civ 6. Det ligner Ipad- L**t.!!! Nå, er ved at smadre Frankrig, så jeg må tilbage....

User avatar
DennisJensen
Level 9 - Conjurer
Posts: 95
Joined: 19 Mar 2013, 16:31

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by DennisJensen » 16 May 2016, 13:03

Vi har arbejdet hårdt på vores eget spil Jazon and the Dead. Jeg har siddet med vores Hover Bike der langsomt tager form. Vi skal vise det i Amsterdam til Unite, så vi har også lige fået voice acting ind hvilket er fedt!

Her er en gif fra hover biken.

Image

Her er nogle effekter jeg sad med til den:
https://www.instagram.com/p/BFJ1kinAr-H/

Af spil har vi selvfølgelig spillet BattleSouls siden vi var med på det i starten til at lave grafik. Derudover spillede jeg lidt Broken Age med min kæreste i weekenden, og sidste weekend stod den på Overwatch, det spil er jo crazy godt, jeg er lige i målgruppen :)
Dennis Jensen - Co-Founder, Technical Director at 2nd Studio
2nd Studio - Game Art Outsourcing & Indie games
Dennis@2ndstudio.com

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by jonaz.dk » 16 May 2016, 13:48

Fed hoverbike. Den skal nok blive god! :)

Er de elektriske udladninger noget kodestyret geometriværk?
Kan se der er en del procedural lyn assets på AssetStoren. Eller måske jeres eget tech?

Og tillykke med release på noget i har arbejdet på. Der er kommet en sjat downloads pt. ifølge Steamspy med de usikkerheder der nu følger med på de tal. Der måtte godt komme lidt flere! Krydser fingre. :)

Og ingen der har kastet sig over Unchartered 4?

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by Code » 16 May 2016, 15:36

Er blevet gift i weekenden og nu sidder jeg igen og roder med Unanchored:
http://67.media.tumblr.com/f640f499da3f ... 1_1280.png

Et evigshedsprojekt jeg så gerne vil have færdig, men går i fælden med at få nye idéer og ændre det hele undervejs (Gamedesign dokument er godt, men det virkede ikke for mig).
Lige nu arbejder jeg på at finde en god arbejdsprocess som kan få det hele til at fungerer med fuldtid, familie mm.
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by Niels Jørgensen » 16 May 2016, 15:38

Roder med arbejde i weekenden - nok en fejl disposition, men sådan er det at være selvstændig ;)

Hexadome2 har jeg opgivet selvom det var meget tæt på at være færdigt - Virkede som om jeg var den eneste i verden der kunne se noget i det koncept og et multiplayer spil kan man ikke spille med sig selv :). Mit næste hygge projekt er en 2/3 D platformer som jeg er startet lidt på. Det kan jeg sgudda heldigvis spille selv hvis det skal være på den måde ;) ...

Ellers spiller jeg Diablo III med sønnike - er glad for at have fået ham lokket ud af kløerne på SkyLanders, for damn... Jeg vil slet ikke tænke på hvad der er lagt af penge i det, og ja spillet er super poleret, men de der tutorials? HELE F*CKING TIDEN! Kun afbrudt af cut-scenes man ikke kan skippe... Aarghh! Er i samme ånd en af dem der er rigtigt glade for at Disney har trukket stikket på Infinity, inden det nåede at blive familiens nye money pit (never mind at det er et af de mest røvsyge spil jeg har prøvet i nyere tid - hvordan kan Disney have så mange penge og så mange højt elskede IP'er til rådighed og så fucke det så meget op?).

Regner med at kigge forbi Nordic Game på Fredag - har ihvertfald købt et indie pass, så hvis ikke jeg bliver fuldstændigt stuck med arbejde ...

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by jonaz.dk » 16 May 2016, 16:48

@Code
Tillykke med bryllup! :D

Min generelle holdning til udførlige gamedesign dokumenter på meget små projekter. Bare lad vær!
Er det kun dig på projektet. Lad vær og bare gå igang! Spiludvikling er sådan er sjov størrelse der designer sig selv når man begynder at arbejde på det. Og alle ens store forkromede planer ryger tit i vasken alligevel. Så har man spildt kostbar tid på det.
Naturligvis altid godt med et dokument til at skrive et par linjer om div. features osv. for overblikket. But don't over do it.
Desuden der er næsten ingen der læser store design wiki/dokumenter er eller andet af egen fri vilje. Det bliver meget hurtigt et designbeslutnings arkiv der samler støv. Mest for specifikke game designere.

I større hold hvor design og kode rollerne er stærkt opdelt er det naturligvis en rigtig god idé at have et større overblik på designsiden og hvad der specifikt skal kommunikeres til programmørene. 'Programming the programmers' so to say. ;)
Det kan/bør også gøres gennem et task styringssystem fortrinsvist.

Og alt er naturligvis relativt til produktionen. The right tools for the right job!

Kan godt se det er en udfordring med familien og egne produktioner. Med helt små unger i huset er det praktisk talt umuligt. Med mindre der er meget adskilte rum. Og endnu mere tolerant samleverske. Det må blive noget med kontor andetsteds, er anbefalingen.

Hvor meget playable stuff har du? Tager gerne et gik på det.

@Niels
Ja helt klart enkeltmands udviklet multiplayer spil er en stor udfordring. Bare local multiplayer er noget bøf at arbejde med. Hvis man ikke konstant kan test med andre spillere hurtigt og nemt. Gamejams er super godt til den slags små local multiplayer projekter.

Puhha.. godt jeg slap for Infinity! Lillemanden var OVERHOVEDET ikke interesseret i det heldigvis. Deres figures er nu meget fede! Gik lige og kiggede rundt i BR butikkerne for at se om der var nogen jeg liiige måtte eje. Men jeg kom til at købe en Pikachu Amiibo. Bare fordi den var fed. Ikke fordi jeg har en WiiU. ;) PIKA! PIKA!

Og fyr et build afsted når du har noget nyt på projektet.

Ses i det svenske! :)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by jonaz.dk » 16 May 2016, 16:56

BubbleWrapBoy wrote:Spiller Civilization 5 igen. Blev dybt skuffet over grafikken i det netop annoncerede Civ 6. Det ligner Ipad- L**t.!!! Nå, er ved at smadre Frankrig, så jeg må tilbage....
Har aldrig rigtigt spillet Civ. Måske på Amiga engang en lille smule. Mange år siden.
Men ja helt klart. Kan se din pointe. CIV 6 er blevet MEGET casual at se på.
Det undergraver klart den seriøse tone i spillet.

Det er velfriseret, pænt og clean. Men det virker lidt skævt taget IP'et i betragtning.

User avatar
DoomCaek
Level 1 - Speck of dust
Posts: 17
Joined: 18 Mar 2014, 17:54

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by DoomCaek » 16 May 2016, 21:26

Jeg spiller Doom :D

Niels Jørgensen
Level 22 - Imp
Posts: 225
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by Niels Jørgensen » 16 May 2016, 21:49

Haha, ja, that Doom...

Doom var årsagen til at jeg i 1994 brugte alle mine sparepenge på et monster af en 90Mhz Pentium, og dermed gav slip på min kære Amiga 4000, gik over til den mørke side, og fik min første Windows PC.

For 3 år siden fik jeg så nok af Windows syge performance og årlige gen-installeringer og skiftede til OsX, og har ikke fortrudt det et sekund. Min macbook er uden sammenligning den mest solide, og mindst problematiske, udviklings maskine jeg nogensinde har haft, men VR... og DOOM ... er desværre mere end den kan være med til og Apple har såvidt jeg ved ikke en GTX1080 baseret macbook på vej ;).

Så det lader til at Doom endnu engang skal være årsag til at jeg køber en windows maskine. Damn You, id!

fehaar
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 141
Joined: 13 Mar 2008, 23:59

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by fehaar » 17 May 2016, 09:05

@Jonaz: Jeg er hos Knap Nok nu. Meget interessant projekt. :)

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by Code » 17 May 2016, 11:30

jonaz.dk wrote:@Code
Tillykke med bryllup! :D

Min generelle holdning til udførlige gamedesign dokumenter på meget små projekter. Bare lad vær!
Er det kun dig på projektet. Lad vær og bare gå igang! Spiludvikling er sådan er sjov størrelse der designer sig selv når man begynder at arbejde på det. Og alle ens store forkromede planer ryger tit i vasken alligevel. Så har man spildt kostbar tid på det.
Naturligvis altid godt med et dokument til at skrive et par linjer om div. features osv. for overblikket. But don't over do it.
Desuden der er næsten ingen der læser store design wiki/dokumenter er eller andet af egen fri vilje. Det bliver meget hurtigt et designbeslutnings arkiv der samler støv. Mest for specifikke game designere.

I større hold hvor design og kode rollerne er stærkt opdelt er det naturligvis en rigtig god idé at have et større overblik på designsiden og hvad der specifikt skal kommunikeres til programmørene. 'Programming the programmers' so to say. ;)
Det kan/bør også gøres gennem et task styringssystem fortrinsvist.

Og alt er naturligvis relativt til produktionen. The right tools for the right job!

Kan godt se det er en udfordring med familien og egne produktioner. Med helt små unger i huset er det praktisk talt umuligt. Med mindre der er meget adskilte rum. Og endnu mere tolerant samleverske. Det må blive noget med kontor andetsteds, er anbefalingen.

Hvor meget playable stuff har du? Tager gerne et gik på det.

@Niels
Ja helt klart enkeltmands udviklet multiplayer spil er en stor udfordring. Bare local multiplayer er noget bøf at arbejde med. Hvis man ikke konstant kan test med andre spillere hurtigt og nemt. Gamejams er super godt til den slags små local multiplayer projekter.

Puhha.. godt jeg slap for Infinity! Lillemanden var OVERHOVEDET ikke interesseret i det heldigvis. Deres figures er nu meget fede! Gik lige og kiggede rundt i BR butikkerne for at se om der var nogen jeg liiige måtte eje. Men jeg kom til at købe en Pikachu Amiibo. Bare fordi den var fed. Ikke fordi jeg har en WiiU. ;) PIKA! PIKA!

Og fyr et build afsted når du har noget nyt på projektet.

Ses i det svenske! :)
Tak tak :)

Ikke så meget playable siden at jeg har brugt det meste af tiden på grafik og animationer... men det kan forhåbenlig ændre sig nu. Nu vil jeg bare kan komme hen til release. Den er baseret på en gammel prototype der var rigtig sjov ( synes testerne ;) )
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

User avatar
DennisJensen
Level 9 - Conjurer
Posts: 95
Joined: 19 Mar 2013, 16:31

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by DennisJensen » 17 May 2016, 13:14

jonaz.dk wrote:Fed hoverbike. Den skal nok blive god! :)

Er de elektriske udladninger noget kodestyret geometriværk?
Kan se der er en del procedural lyn assets på AssetStoren. Eller måske jeres eget tech?
Tak. Vi fandt en asset der hedder "Particle Lines". Den er ret sej, vi bruger den også til vores blod.

Her er en video
https://www.youtube.com/watch?v=_hCXUCehWIo
Dennis Jensen - Co-Founder, Technical Director at 2nd Studio
2nd Studio - Game Art Outsourcing & Indie games
Dennis@2ndstudio.com

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by Instawin » 17 May 2016, 14:34

God idé med sådan en tråd her :)

Hos mig var weekenden helliget familien. Spiludvikling fylder en god del af fritiden, når man stadig er i færd med at prøve og stable sin første produktion på benene. Så denne gang var der "givet hånd" på, at der ikke skulle være noget med spil - og det var egentlig også tiltrængt.

Om end der alligevel blev arbejdet lidt, da fruen og børnene var faldet i søvn ;)

Knokler p.t. på monetization strategi på F2P-spil. Hvis der er nogen, der har nogle værktøjer, erfaringer og/eller data omkring hvor man skal lægge sine estimater, og hvorfor - Så er jeg helt klart "i markedet" for gode input.

Har fundet en del inspiration og vejledning hos gamesbrief og mobiledevmemo ... Men mangler stadig noget indsigt i, hvor meget man kan, må, tør og bør regne med, når man starter op?!
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

tastygraph
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 10 Oct 2012, 17:59
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by tastygraph » 19 May 2016, 09:47

Jeg er lige kommet hjem fra en forlænget weekend/studietur til Finland hvor formålet var at besøge finske skoler for at se hvordan de underviser og hvordan de indretter deres skoler :)

Og ellers er jeg igang med at implementere et mere solidt item system til mit spil (har lavet selve inventory koden og item editor i unity, nu skal det bare være mere synligt i spillet) og et mere overskueligt user interface (der begynder at være en del knapper efterhånden...

Har været igang med projektet i cirka 5 uger nu solo.


User avatar
Pegepinden
Level 16 - Hellghast
Posts: 164
Joined: 17 Jul 2013, 22:51

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by Pegepinden » 20 May 2016, 16:30

Fed tråd. Lad os holde gang i den!

Arbejde: arbejder på to forskellige demoer for nogle firmaer i London.

Hobby projekt: Har startet et hygge hobby projekt som er et top down arena spil, for 8-12 spillere, baseret på mit eget take af Ultima Onlines PvP system. Er et ret nyt projekt, så ikke kommet vildt langt endnu. Mest brugt tid på netværkskode, og så leger jeg lidt med grafikken ved brug af ProCore's ProBuilder Advanced i Unity.

Gamer: bruger klart mest af min tid på League of Legends da jeg spiller det med en stor gruppe venner, så bliver ikke rigtigt kedeligt.
I code stuff, it is true!

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3905
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by jonaz.dk » 22 May 2016, 22:41

Ja sgu! lad os holde den kørende! super fedt at høre lidt om hvad folk går og roder med.

@Dennis
Particles Lines ser cool. Kan helt sikkert bruges til noget fornuftigt med lidt finesse.

@fehaar
Sweet! Tillykke! Ser frem til hvad knapperne finder på.

Nå sidste uge, for at tage det med.
Nordic Game i Malmø. Det var en fed tur som sædvaneligt.
Minuspoint! til DSB fredag morgen! Syntes altid der går noget galt når der er Nordic. Også sidste år ved hjemtur efter festen. Heldivis var super heldige at Jakob fra GamePlus gav en taxi til Kbh.

Ellers tog jeg alle tre dage.
Onsdag
Tim Sweeney. Epic Games. The Future of Graphics & And game development & And everything else. Fed inspirationel talk med fokus på hvordan VR. Specielt AR kommer potentielt til at ændre vores samfund i fremtiden. Alle bliver content creators. Og om hvordan gamedevs spiller en central rolle i den transformation.

Tom Giardino. Valve. Tips for Successful Steam Release
Meget praktisk gennemgang af hvad man lige skal tænke på med Steam releases. Fx. at din trailers pointe ikke er gemt væk i latterlige publisher/developer logoer de første minut.
Hav en marketings plan!

Panel: The state of VR.
Ikke meget at blive klog på her. Snik snak. Ved ikke om jeg egentligt syntes at paneldiskussioner er så god en måde at videregive eksperters information på. Så hellere en fokuseret præsentation af et specifikt emne. Sjoveste takeaway var en irsk rødhåret pige der tog handicappede mennesker. manglende lemmer og rullestols brugere ind i deres overvejelser omkring accessibility af deres VR spil. Måske det dummeste eksempel på fokusering, på en målgruppe der udgører.. hvad? 0.00001% ;) af alle VR brugere. Ikke et ondt ord om handicappede. Naturligvis helt fint hvis det er specifik lavet til disse brugere at give dem særligt fokus i et separat produkt. Men det tror jeg ikke var en del af projektet. Virkede som overfokus der koster ressourcer på nærmest ikke-eksisterende marked.

Petter Sydow. Massive. Shipping Tom Clancy's: The Division. Structure = Creativity.
Meget Producer teknisk gennemgang af hvordan de har skabt den produktionsmæssige struktur omkring spillet. Når man arbejder med et team på 200+ mennesker lokalt. Always playable. Playtest playtest playtest var en del af deres mantra.
Og Snow Drop har ingen planer om at ramme udviklere ud over Ubisoft, ifølge Petter.

Så blev det til middag med nogle Simplygon folk og sådan. Og hjem relativt tidligt.

Torsdag
Hideo Kojima Q&A. Kojima Productions
Image
Spørgsmål blev stillet af en gammel demoscener. Thomas Puha.
Ok.. jeg var lidt træt Torsdag morgen. Koncentrationen fadede lidt ind og ud. Det hjalp ikke at oversætteren var sådan lidt bop bop.
Men der var lidt snak om at hans fokus ville med sandsynlighed ville være en stor produktion på næste spil. Der var også det postede teaser billede på storskærmen.
Han var desuden glad for Mads Mikkelsen.
Han har begræset tid til at game nye spil. Familie, arbejde osv.
Jeg ved desuden at han er rundt og kigge lidt i norden på team og engines. Bla. en studio tour på Massive. Og kigge på Snow Drop motoren. Som er ret vild. Har kun arbejdet en lille smule med den.

Dario Luis Sancho Pradel. Crytek. Scaling New Heights in VR: How Crytek created The Climb.
Gennemgang af udviklingen af Oculus Rift spillet, The Climb.
Fokuseret på at give spilleren fornemmelse af vertigo.
Blanding af modelerede assets og photogrammetry. Hi-def assets er Cryteks trademark.
De preloaded hele scenen med 12000 entities. Textures streames.
Teknisk gennemgang med performance. VR controls osv. Og hiligt på klassiske VR issues. Hvordan leder man spilleren opmærksomhed.

David Luong. Blizzad Entertainment. The Evolution of Matte Painting: Supporting the Story, Past
Denne her mand er crazy! Han har maler ALT hvad Blizzard nogensinde har lavet.. NÆSTEN! ;)
Lagde ud med en 5-10 minutters showreel af hans arbejde. 10år+ på Blizzard.
Og så ellers en historisk gennemgang af mattepaintings teknikker og deres rolle i både spil og flim produktion i dag.
http://www.davidluong.net/

Ste Curran. Double Tap.
Ste er som altid en super god speaker. Eller stage performer er vi nærmere over i.
Hans 6 og seneste talk fokuserede på. Eller stilte spørgsmålet om hvordan (specifikt) shooter games formede nutidens ungdom opfattelse af skyde våben og kynisme. Med et meget personligt og nærmeste moraliserede perspektiv.
Personligt hoppe jeg ikke helt med på den følelsesdrevene præmisse i talken. Men havde indtrykket af at han ramte noget i publikum generelt.

Ved award showet tog KnapNok prisen hjem for bedste Game Design! Woop woop!
Cities Skyline løb med hovedprisen.
Og så var der middag og fest! Super hygsomt!
Tog relativt tidligt hjem. Nogle dkfolk bliver og sover. Togene er lidt noget hø efter 00. Så er det hver time. Det burde man overveje hvis man bliver til fest osv.

Fredag
Mødte Stikbold drengene i (det MEGET forsinkede) tog.

Microsoft: The Future og Gaming on Windows & XBOX.
Meget rutineret amerikansk speaker/sælger. Hvordan Win10 / UWP platformen bliver og er det helt store.

Nordic Game 2016 Final Wrap-up.
Thomas 'Animated GIF' Vigild gav nogle humoristiske fortolkninger af de sessions han havde set.
Der blev efterfølgende givet "gratis" GearVR headset ud fra Oculus. Missede dem. Man skal så også lige have en ny fanzy Samsung Galaxy S6 for at være rigtigt med.
Men fin gesture fra Oculus.

Brugte det meste af dagen på at gå rundt og snakke og prøve indiedev spil. fx. Gearworks flyver adventure spil. Utopia 9. Fugl (bla. i VR). Svenske iPad Abe klappespil. Fransk Tower Defense Platformer.
Wartile havde jeg prøvet tidligere. Det er nice! Antegods.. et Hollandsk local multiplayer MOBA fra folkene bag ibb & obb.

Alpha Planet 31. Fin scifi puzzle platformer på vej.

Mechanic Miner! Steampunk bygge/survival spil.. spillet kræver i sin nuværende stund at Finn følger med for at man kan spille det. ;)
Ellers interessant projekt potentiale for en mindre målgruppe.

Fik også kigget lidt på nye projekt, Figment fra Bedtime. Ret nice! Havde ikke forventet det var combat/puzzle orienteret.

Og ikke mindst fik jeg prøvet en version af HUPSI GALUPSI!!!! Elsker Hupsi! <3 <3 :D
Ikke særligt meget spil. Meget ung målgruppe. Men mega nuser!

Fik spillet et nordic gamejam spil. Local multiplayer rumskibs halløj. Lav huller og fix huller fysik baseret. Meget interessant. Fik klø.

Jeg måtte tage afsted lidt tidligt. Min weekend med lillemanden. Så ingen indiefest her. :/
Var den god???
Massere af overraskelser skulle der have stået på programmet.. flere GearVR ting måske?

Og syntes jeg det er et SUPER godt indlæg fra Nordic Game at de har lavet IndieDay. Som er markant billigere end selve konferencen. 600SEK.
Wifi virkede fint hele konferencen. Jeg havde ingen probs!

Og tak til alle jeg mødte og gav sig tid til en lille snak. LOVE YOU GUYS AND GIRLS! Megahyggeren!

På vej hjem med tog/metro mødte jeg desuden en pige fra DR. Hun er nok mest vandt til mediebranchen. ;) Og var overrasket over hvor flinke og imødekommende folk er i spilbranchen. Det er sgu dejligt at høre! :D Er helt enig! Spilbranchen fucking ROCKS! Der er en overflod at piv flinke og dejlige mennesker. Glad for at være en del af den! :D

Søndag stod den på Gamemaker hygge med lillemanden. Og lidt iPad gaming. Vi hygger megamax med gamedev! Han kom selv og ville lave spil med Far. Awww!
Meget sjovt at se og spillet nogle af hans små skøre leveldesigns på mit projekt.

Nogle weekend updates der ude? Fyr løs!

spa
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 146
Joined: 11 Mar 2008, 23:56
Location: Glostrup
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by spa » 22 May 2016, 23:24

Fed gennemgang Jonaz! :)

Jeg har rodet lidt med DooM's snapmap. Interessant værktøj som er super tilgængeligt, men meget begrænset i funktionalitet. Man kan banke en bane sammen i no time. Savner bl.a. en måde at "samle" et bane modul på (mere granularitet) og mere kontrol over regler og setups. Underligt nok er det ret teknisk at få nok fjender da limit er 12 af gangen og det virker som en stor barriere for mange at lave workarounds til.

Hvis nogen vil checke min bane hedder den "Trenox E1M1" eller code: HBHF22DQ
(disclaimer: man kan kun have 2 våben af gangen i snapmap baner og den bruger en anden config så glory kills er muligvis på en anden knap.. dont ask)

Og så er DooM bare et fantastisk single player spil! årets overraskelse.
::Søren P Andersen
::Showcase

Lissner
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 06 Aug 2012, 17:03

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by Lissner » 23 May 2016, 01:13

Jeg er igang med at lave et lille RTS spil til mit portfolio
https://www.artstation.com/artist/jlissner


Image

Post Reply