Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by Instawin » 10 Jun 2016, 09:57

jonaz.dk wrote:Alt det den der 'procreation' snak... get a room! ;)
:oops:
:like:
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 2297
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by jonaz.dk » 13 Jun 2016, 09:56

Nå men vi tager lige en weekend hyggeupdate til. Bare sig til hvis det er for uinteressant.

Fik lavet en røvfuld tiles til hyggeprojektet (med super hurtige snydetricks). De ser ikke optimale ud hvis der ikke er mere sidegeometri defineret. Så der skal lige pilles lidt videre.


Roder med lidt ideer omkring story-framework. Har et par ideer. Hvis nogen der ude har input lytter jeg gerne.

1.
Du spiller en helt ordinær farmer Joe der bare går og passer sig selv og sit landbrug. Indtil den dag at den lokale borgherre tager hans ko Matilda. Det er farmer Joe mildt talt ikke særligt glad for. Og begiver sig ud på en quest for at få sin ko tilbage.
Farmor Joe har også en familie at se til. Hans kone er lidt en rappenskralde og to unger der hyler. Hun er bla. quest giver. Og afkræver penge af Joe for overlevelse og til familien. Hun har dog tendens til at sløse dem væk på pyntegenstande og kjoler. Mellem linjerne hører man også at der ikke er super meget action i dobbeltsengen mere. Og farmer Joe har udviklet et 'meget nært' forhold til din ko, Matilda.

2.
Man spiller en ond troldmand som kan overtage en direkte kontrol tilfældige beboere i forskellige landsbyer. Hver beboer repræsenterer et liv i spillet. Landsbybeboerne snakker tit om en 'ond magt' der overtager dem og får dem til at gå i døden og andre slemme ting. Meget fokus på meta humor i NPC-Spiller forholdet. Det er de ikke særligt glade for. Besatte beboerne brokker sig da også højlydt over de farer de bliver udsat for.
Man kan også overtage forskellige heroes med forskellige egenskaber.
Det overordnede gameplay går ud på at ikke overspendere landsbybeboernes liv i dungeon raids (puzzle platformer segment). Hvert dungeon raid man laver med en karakter tjener "wizpoints". Og troldmanden kan overtage flere landsbyer i sin jagt på magt og kontrol.
Der skal lige arbejdes lidt videre med det koncept. Den er lidt tungere i antal ingame characters. Men har på fornemmelsen det kunne bliver ret interessant.

Var inde og se Warcraft i Empire Bio 4. (2D). Er ikke glad for 3D briller generelt.
Det var mere sådan en.. nu er jeg i nærheden og har tid ting. Burde nok have valgt en biograf med lidt bedre forhold. Jeg kunne se screendoor/subpixels fra projektoren. Det var irriterende. Lydforholdende er ok men ikke topklasse. Ikke så tit jeg er i biograften. Sidst Star Wars: The Force Awakens i Imperial. Det var nice! Lyd osv.
Nå pyt. Filmen var faktisk helt ok! Specielt set relativt til game->movie konvertering. Stor CG porn fest. Virkelig crazy produktion en af mine tidligere kollegaer også har arbejdet på. Og man skal lige tage ja-hatten på til man er ok med super gamey-drenget-fantasiunivers. Når man er med på den, er man ganske fint underholdt.
Jeg er ikke meget inde i loren omkring Warcraft universet. Så skal ikke kunne kommentere på hvordan det hænger sammen på den front.

Fik gennemført seneste level update på Goblin Sword. Meget hyggelig lille platformer. Egenligt inspirationskilden til jeg fik lyst til at lave min egen puzzle platformer. Det kan jo gøres SÅ meget bedre. Men meget hygsomt lille spil hvis man har tid.
https://itunes.apple.com/us/app/goblin- ... d905488045

Fik også skrevet nogle meget konkrete tanker om et hiend koncept. Samlet visuelle refs osv. Det bliver nice!

Og sent søndag aften blev det lige til en omgang EA E3 live stream.

Så overall blev det til lidt for mange overspringshandliger. ;) Fordi jeg faktisk burde søge et konkret job da mit projektansættelse hos LogicArtists udløber i slut Juli.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 2297
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by jonaz.dk » 13 Jun 2016, 11:39

Nå ja.. og så er det jo mandag! :D
https://www.youtube.com/watch?v=1HGqlpq5eJ0

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by Instawin » 13 Jun 2016, 12:51

Hvorfor fik jeg pludselige kraftige associationer til "Golden Axe" og "Double Dragon" ... ha ha

Ikke meget spil den stod på for mit vedkommende, men var lige inde og runde "X-wing open systems"-turneringen på Nationalmuseet, sammen med familien :)
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

User avatar
AngryAnt
Level 1 - Speck of dust
Posts: 16
Joined: 05 Apr 2008, 13:38
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by AngryAnt » 14 Jun 2016, 23:35

Weekendens spil: Lidt Homeworld Remastered og Homeworld Deserts of Kharak.
Weekendens roderi: Pillede lidt ved min omskrivning af Behaves remote debugger og anden udmugning af gammel kode.
Emil "AngryAnt" Johansen
Game Developer, AI Specialist, Unity Expert
framebunker.com
AngryAnt.com
eej.dk

W01ff
Level 2 - Grain of sand
Posts: 20
Joined: 30 Jul 2014, 14:27
Location: Aarhus

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by W01ff » 18 Jun 2016, 08:26

Hvis der er nogen der har brug for lidt weekend hygge, kan man stoppe forbi Danish Airshow denne weekend. På Terma's stand kan man se en af de Augmented Reality apps jeg har lavet, der viser hvordan vores DIRCM (directed infra red counter measure) pod er opbygget, samt hvordan en DIRCM laser virker imod indkommende missiler.

Min egen weekend kommer til at gå med diverse familie sysler, og forhåbentlig lidt tid om aftenen på mit lille puzzle spil (åh jo, det lever skam endnu - har bare ikke haft meget tid og energi til at gøre det færdigt)

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 2297
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by jonaz.dk » 20 Jun 2016, 10:56

@AngryAnt
Uhh.. har mange fine minder fra den oprindelige Homeworld. Øj, det der en del år siden efterhånden. Remastered ser fin ud!

Stadig lidt ramt af kæreste breakup. Så det var lidt svært at koncentrere sig om noget konstruktivt og produktivt. :/
Jeg tror mine forhold for fremtiden må blive med chatbots der adder mig på Skype. De forstår mig!

Så er det vildt godt at man kan flygte ind i verden af gaming! Hvor frustrationerne har en helt anden karakter.
Så har fået speed gamet en masse gamle spil. Vildt bagefter.
Også flere end jeg lige skriver om her.

Som så heldigvis rationelt kan behandles som konstruktiv research gaming og dannelse. Der er man i en heldig position som spiludvikler. Gaming time is never wasted time. Både gode og dårlige spil er almen designdannelse.

Max: The Curse of Brotherhood demoen.
Faktisk rigtigt nice! :) Har helt klart lyst til at spille det fulde spil. RIP PressPlay :_/
Ok.. ved ikke lige hvorfor man skal se den der 'hive tentakkel-øjet op' animation >hver eneste gang<?

140
Kommet til sidste level dot nu. Work to be done.

The static speaks my name
kort, interessant lille titel. I like. Man skal nok ikke sige for meget om det.

Trine Enhanced Edition + Trine 2 demo.
Faktisk ikke helt vild med Trine. De er ok. Men ja.. har svært ved at sætte fingeren på hvad det er der gør at de ikke lige rammer min personlige smag.
Måske noget med gameflow træghed møder et overbroderet visuelt udtryk. Som nok har sine æstetiske kvaliteter. Men bliver også meget rodet at se på.

Demo af Blackhole
Hmm.. var ikke lige mig. Selvom jeg nu er glad for platformere med kreative twists.

Emily is Away
90'er chat spil. Faktisk ret fint og interessant.

You have to win the game
Faktisk super god old school CGA, PC Speaker style platformer. Max backtracking. Det er lidt af konceptet. Det holder.
Gennemført 93% på 2t20m ca. Det var svært at lægge fra sig.

Næste alle nye featured iOS releases. I klassisk stil med install, quick play, uninstall.

Bla. Dawnbringer som der røg en del timer på. Fra Copenhagen Creators/Kiloo. Virker klart bedre end Stormblades på Kiloo release-skalaen. Grindy/ free to play.
Game flowet kan et eller andet. Man skal liiiige spille lidt videre. Selvom det egenligt er lidt grundlæggende super repetitivt og lidt kedeligt.
Monetization ser jeg også teoretisk kunne virke ok. Singleplayer spil uden metagame taget i betragtning. IAP virker måske lidt højt prissat?
Jeg havde en plan med at jeg gerne ville spille frem til næste level område for at se mappet. Men måtte opgive det projekt. Efter det umiddelbart så ud til ikke at unlockke efter første skelet dude er samlet. Aner ikke hvornår det så sker. Man får indtrykket af at det er alle skeletdudes i salen der skal samles før det sker?
Ved ikke om de justerer texture opløsninger og detaljer relativt til devicen?? Her ligner det 64*64 textures eller noget i den retning. Også Markant draw-in og en andre issues.
Tegner lidt på en udfordrende udviklingsprocess. Som jeg kan forstå har været et langt og sejt træk.
Kan meget godt lide de 'Darksiders' (ikke WOW) ;) inspirerede creature og environment designs. Og rigtigt godt character lowpoly artwork!
Men her lider, specielt environments under, måske, nogle tekniske constraints der arbejder imod spillets grafiske indtryk som helhed. Det er lidt en skam.

Bonecrusher virker ret godt. Super simpelt 2-button game. Ikke langtidsholdbart men for the price of free er det klart 60 sekunders spiltid værd.

Triennale Game Collection
En samling af mindre artsy fartsy interaktive projekter (måske lidt spil?). Det første der ligger der er faktisk super nice. I like!

Klare vindere i weekenden:
You have to win the game
Max: The Curse of Brotherhood


Jeg lavede også et 'Couch gaming breakthrough' til FPS spil. Det er HELT genialt. Der kommer lige en opdatering senere.

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by Instawin » 21 Jun 2016, 09:18

@Jonaz ... jeps, eftertiden i et opbrud er jo altid plaget af elementer, der påvirker én.
Men du når da en del sjove ting i weekenden så, når ikke der er "distraherende elementer" ... he he.

Her er den desværre ikke stået på så meget gaming. Men Sønnike (på 5) og jeg fik tegnet lidt. Knægten fortalte hvordan det ene øre på Batmans maske var mindre end det andet, fordi han drejede hovedet. Far var stolt over, at sønnike allerede demonstrerede tegn på forståelse af perspektiv, uden at vide det var det han kunne forklare det med.
Det blev dog lidt for avanceret, da jeg forsøgte at sige til ham, at hvis Batman drejede hovedet på den måde, så ville øjnene jo ikke skulle tegnes midt i ansigtet, fordi de jo fulgte med rundt ... han kiggede åndsfraværende på mig og fortsatte så bare med at udfylde alle de store sorte områder, som skulle være Batmans krop ... ha ha

Far resignerede herefter ... ;)

Spiller p.t. lidt Star Wars Commander, fordi en ven spiller det, og overtalte mig til at give mig i kast med det. Egentlig synes jeg det er langttrukkent og småkedeligt. Og det faktum, at det er sociale relationer og teamånd, der har fået lokket mig med, så understøtter spillet netop det aspekt ganske forfærdeligt! Men det siger mig dog lidt om, hvor stærk en driver den sociale interaktion med venner er, når man taler om retention - i hvert fald i mobiltitler.
Meeeeen, jeg er bange for det ikke varer længe før det "ryger på hylden".

Udover det spiller jeg Spellbinders. Et spil, der har overrasket mig lidt i forhold til, hvor hyggeligt jeg egentlig synes det er. Evnede at hive en sølvpokal for ugens lokale liga hjem, og ranke op som nummer 67 i DK.
Og pludselig blev jeg dermed grebet af det kompetitive element i spillet - hvilket normalt ikke ligger til mig.
Så det er røget i notesbogen med designerfaring, hvor stærk en motivator det er, når man tydeligt kan se, hvordan man placerer sig, og at man konkurrerer i forskellige niveauer med synlige gevinster.
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 2297
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by jonaz.dk » 05 Jul 2016, 12:10

Det nåede lige at blive et par weekender og lidt til. :)

Det blev til næsten alle ugens gratis iOS releases fra sidste uge var det vidst.
Der var ikke det helt store at nævne.
Minescape - Ok nodebaseret Minesweeper koncept
Soccer Hit - Nu er jeg ikke til fodbold og halløj generelt. Men syntes det virker ret godt. Platform taget i betragtning.

Gik lidt amok i Steam sale. Syntes også virkelig jeg er bagefter. Og lidt på GOG også.

Fik også rent faktisk arbejdet med noget fornuftigt gamedesign! YAY!!! \o/ Har næsten færdigdefineret de relativt komplekse relationer i themes, metapuzzles, items, quests, bosses, maps, weapons og upgrades designet. Problemet er at mit hoved konstant generer nye ideer når jeg arbejder med noget. Så det bliver lidt en udfordring at holde det begrænset. Og ikke sidetrackke for vildt. :)

Og yderligere fikset lidt joypad issues. Nu med DPad controls. Man kan ikke lave en platformer uden! Et interlace/subpixel eksperiement. Ikke ingame. Bare et mockup.
Sådan lidt mere rigtig interlace hvor hveranden linie opdaterer på skift. Også med lidt fake RGB subpixels. Som måske er macro pixels. Mega snyd.
Og fik implementeret lydeffekter her i går aftes. Meget 8 bit sound. Vildt fedt at få lidt lyd på. :D

Image


Weekend+ gaming diæten.
Jeg er mest gået efter prisbillige platformere. Research gaming.

Adventures of Pip - Hmm.. ved jeg sgu ikke rigtigt. Syntes ikke det holder helt.
BattleBlock Theater - Hm hm hmmm.. Ikke helt på det ved første indtryk.
BEEP - Sød lille physics platformer med en lille robot ting.
Bleed - Meget shooty shooty action platformer. Does it sort of well. Men den er ikke helt i skabet.
Dark Souls: Prepare to Die Edition - Mit første skridt ind i Dark Souls universet. Believe it or not! Tænkte jeg ville starte fra starten. Og at min 5 år gamle laptop være med. Desværre ikke heeelt god frame rate. Hvilket kan være lidt kritisk. Nogle lidt stupide design/kontrol shortcomings. Bla. at man ikke kan bevæge sig automatisk op af en 30-40cm forhindring i gulvhøjde hopper kæden af. Ellers er jeg interesseret i DarkSouls konceptet. Det er lige hvornår jeg får tid til det.
Forventer at købe ny laptop når seneste GPU generation rammer laptop segmentet. Ellers kører den faktsik overraskende godt efter 5 år. SSD og RAM upgrade har holdt den fint i live. Monitorhængslet er godt nok gået i stykker i højre siden efter for mange togture til Sverige.

Magter ikke lige at kommentere på det hele.

Door Kickers - Jo! faktisk meget interessant lille taktisk top-down shooter. Har lidt nogle control issues med designet. Men kan meget godt lide det ellers.
Dreaming Sarah - Surrealistisk indie puzzle platformer. Meget sød lille ting. Fik spillet det en god sjat timer. Ikke noget ground breaking.
EDGE - Ret flot stilistisk rulle-kube isometrisk spil. Sådan ok! Skal lige få spillet det lidt mere for at evaluere yderligere.
Electronic Super Joy
The Misadventures of P.B. Winterbottom
Psychonauts
Ghost 1.0
Kalimba - Fik kort prøvet lidt single player. Mangler lige én at spille noget coop med.
Offspring Fling!
The Old Tree
Pink Heaven
Stealth Bastard Deluxe
A Story About My Uncle
Super House of Dead Ninjas
Super Meat Boy
Super Win the Game - CRT emulationen er super nice! I LIKE! Spilmæssigt er det meget over i NES oldschool platformer/adventure. Men desværre ikke helt så skarpt i designet som You have to win the game. Som var fantastisk.
Thomas Was Alone - Også en af de der meget omtale indie platformere der har gjort det godt. Der er nogle fede design ideer der virker! Absolut. Desværre har det tendes til at bliver SÅ DAMN trægt at fragte 3 player kasser rundt på skift mappet så det bliver faktisk lidt kedeligt.
Toki Tori
Toki Tori 2+
Void Invaders - Noget blab generic space shooter. Avoid!

Voldarr the Viking - 100% LORTESPIL!!!! Pisse svært. Men lidt svært at lægge fra sig når man lige er kommet igem. Virkelig hardcore action platformer. Har lidt nogle design/control/jump issues. VIRKELIG dårlig aircontrol. Når man kaster et spyd bevæger karakteren sig fremad. Det er en ommer! Ellers er jeg glad for brute hulemands, bloody platforming. Når nu Slain, som er pisse flot, var en stor skuffelse på gameplay siden.
Det er et mega irriterende spil med klare fejl! Men stadig godt på en eller anden måde!


Absolutte vindere!!
Brothers - A Tale of Two Sons - Det er SUPER NICE!!! Hvis man bliver grebet af universet gennem det audiovisuelle indtryk holder det helevejen. Virkeligt godt designet. Super nemt og lækkert flow der ikke hindrer en flydende spiloplevelse. Ser frem til at spille det coop på samme controller med lillemanden.

VVVVVV - Super fed old school platformer. Open world platform exploration. Det er damn good! Minder om You have to win the game i sin struktur.
Savner CRT emulation. Har nok skreget en del så naboerne har underet sig. På den gode måde.

Dex - Ikke perfekt. Men sidste weekend forsvandt fuldstændigt ud i cyberpunkspace (nyt ord!) da jeg først kom igang. Action, platforming adventure. Hacking gameplayet er lidt noget hø. Halvdårlig topdown shooter. Og AI'en skriver vi ikke om. Men helhedsindtrykket var jeg absolut underholdt af Dex. Rigtigt godt flow. Hvis man har en svaghed for et oldschool cyberpunk univers er det nice!

The Fall - Post apokalyptisk mørk scifi. Adventure, action platforming. Kan faktisk meget godt lide den formerl. Selvom det er en del at bide over i designet. Det lider lidt af de klassiske adventure game problemer. Med at man går i rutinen at prøve alt med alt kombinationer systematisk. Også dem der ikke giver mening. Hvis man sidder lidt fast. Der har jeg ikke tid til. Men gennemført blev det. Overall godt underholdt. Fedt univers!

Deadbolt
Rigtigt godt! Vildt svært! Minder lidt om Hotline Miami gameplayet med sideview.


Købt men ikke spillet nok endnu.
Tænker LEGO spil bliver mega nice med lillemanden til en regnvejrsdag. Vi skal også klart spille Brothers og Never Alone. :)

LEGO Jurassic World
LEGO The Lord of the Rings
LEGO Pirates of the Caribbean
Life is Strange - Fik prøvet noget af demoen! Var faktisk meget nice i den mere narrative/karakter drevet ende af spektret.
Max: The Curse of Brotherhood. Ja det må jeg lige få spillet! Har bare haft travlt.
Never Alone
Never Alone - Fox Adventures


Nå jeg vil vente lidt på INSIDE lander på Steam her på Torsdag. :D \o/

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 2297
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by jonaz.dk » 01 Aug 2016, 13:00

Nå men her på en stille mandag.

Det gik lige ferie i den osv. Som bla. gik med en del LEGO spil med lillemanden. ;)
Jurassic Park/World, Pirates of the Caribbean og i den dur.
Fine forældretip. De kører meget på den samme formel. Som virker fint.
De er ikke lokaliseret til Dansk desværre. Men local coop med kiddo virker bare. Og fordrer en del kommunikation og koordinering.
Deres splitscreen system kan være lidt irriterende. Visuelt er de slet ikke oppe på Skylanders niveau. Men klart de bedre spil af slagsen.

Og gav tilfældige individer fra familien-Danmark-Norge-Sverige-Tyskland-noget... MEGA røvfuld i Legolands fysiske brandslukning spil.
For tredie år i træk tror jeg. Sluttede vi på førstepladsen og var tilbage inden de andre havde slukket branden. Man skal køre en 'brandbil' ned og slukke en 'brand' med vandpumper og køre tilbage med sådan en manuel pumpe dræsine mekanik.
https://scontent.cdninstagram.com/hphot ... 3583_n.jpg


Duskers
Faldet også over Duskers. Det er fucking FAB gamedesign!!! Du sidder og fyrer keyboard kommandoer til dine lille robotflåde der udforsker forladte rumskibe for at dræne dem for ressourcer og items.
https://www.gog.com/game/duskers
Det ser ikke ud af så meget. Men det er mere mentalt spillet forgår. Sjældent jeg har været så meget på kanten af sofaen.
Ved ikke lige hvor meget content er langtidsholdbart. Kan muligvis blive lidt repetetivt. Har ikke spillet det vildt længe.
Men klar power anbefaling!

INSIDE
Det er PSYKO flot!! Æstetik og atmosfære er toppen. Virkelig fantastisk visuel syret rejse der stiller en del spørgsmål til hvordan det hele hænger sammen. Specielt slut-segmentet med 'den der karakter' (uden at sige for meget) er fabelagtigt flot. Hatten af for produktionen. Det er CRAZY vildt lækker tech, art og animation der mødes.
Fandet alle secrets også secret ending. Alle secret locations er også rigtigt fine. Nogle få indeholder lidt ekstra gameplay. Havde dog håbet på et rigtigt secret level som i Limbo. Som var ret cool. Ikke mindst hvordan det er integreret tilbage i spillet.
Dog er det generelle indtryk er at der er blevet ofret lidt på gameplayet til fordel for et meget smooth flow uden de store udfordringer. Så flest muligt spillere kommer frem til slutningen. Det giver helt klart en mening i det lys.
Spillede lige hurtigt første time af Limbo igennem til sammenligning. Det er bedre end det generelle gameplay i INSIDE. Som også virker fint. Men konceptet i Limbo hvor der ligger en dødsfælde lige om hjørnet. Og edderkoppen.. og brutale dødsfald. Det er fest i sig selv uden sammenligning. :)
Men giver en klar anbefaling af INSIDE. Det er virkeligt en ultra poleret og lækker spilrejse.


Havde også lige en uge alene med hyggeprojektet. Super nice at få rykket igennem. Det blev lavet world map. Poleret. Flere virkende lydeffekter. Og ikke mindst implementeret første spadestik på et Coop mode. Nu da jeg havde købt en ekstra controller måtte jeg lige trykke den af. :)
Local Coop konceptet er bygget op omkring en drop-in idé der ikke forstyrer designet i SP. Og ikke kræver særlige maps eller andet ballade.
Sig til hvis der er nogen der er friske på en tester!

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by Instawin » 02 Aug 2016, 11:27

Du er en dedikeret mand Jonaz ;)

Jeg synes det er svært at nå bare en tredjedel af de ting du får fra hånden ;)
Rasmus Ravnsbjerg Byriel
Game Director - GameMasterz

You miss 100% of the shots you don't take.

The difference between master and beginner - The master has failed more times than the beginner has even tried!

Niels Jørgensen
Level 20 - Link
Posts: 206
Joined: 24 Oct 2008, 09:31

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by Niels Jørgensen » 11 Aug 2016, 11:18

Jeg har spillet "Space Wolf" fra HeroCraft (http://www.spacewolfgame.com/#/) på iPad'en på det seneste. Det er klart et af de bedste spil i WarHammer genren, og kan klart anbefales (Inden SpaceWolf var Deathwatch mit foretrukne tidsfordriv, men jeg har klaret det på de to første sværhedsgrader, og orker ikke rigtigt den tredje :) ).

SpaceWolf lider desværre som alle andre F2P spil under et monetization system der påvirker gameplay - det er bare ødelæggende at man kan købe sig fra det som man burde optjene, og at man 50% inde i spillet når en sværhedsgrad der gør at det bliver super grindy eller helt umuligt. Jeg havde gerne betalt $20 eller $25 for spillet uden alt det pis, men jeg nægter at ødelægge oplevelsen ved at købe for $1 "smølfebær" - det føles bare som en fallit erklæring.

Jeg et par andre små gripes med forskellige aspekter af spil mekanikken, men der er også nogle rigtigt fede ting - f.eks. den måde turns fungerer på hvor man ikke bare skiftes men hvor alle enheder (dine og fjenden) er i et kø system og placeres efter hvor lang "tid" det sidste de har gjort tager. En stor del af strategien består i at spille sine kort så man får sin tur på det rigtige tidspunkt (ved ikke om det er nyt, men jeg kan ikke lige komme på andre spil der fungerer på den måde?).

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 2297
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by jonaz.dk » 14 Aug 2016, 21:02

Må lige lure på Space Wolf ved lejlighed.
Ja det er lidt sjovt det bliver til en sport IKKE at betale i F2P spil. ;)

Argh. har fået spillet lidt for mange spil til at kommentere på det hele.

Men der gik åbenbart! en 17,8 timer med Ghost 1.0. Det var lidt svært at slippe efter jeg først var kommet igang.
Sådan en hyggelig lille 'Metroidvania' type spil. Med lidt story. Massere af weapon og skill unlocks og nogle ret interessante systemer til at holde økonomien i spillet fornuftigt balanceret.
http://store.steampowered.com/app/463270/

Stadig ikke færdig med Max: The curse of brotherhood. Men det er super GODT! Really like it! :)
Konceptet omkring fysik puzzles som giver frirum til eksperimenter virker bare nice!
http://store.steampowered.com/app/255390/
Lidt svært at få tid til med lillemanden. Vi har nu ramt 40+ timers på LEGO spillene. Når der ikke er coop er det svært at sælge til ham i længere perioder.

En lille smule Snakebird på iOS. (Steam findes også)
Virkelig kvik og farvelig puzzler. Et frisk puzzle pust.
https://itunes.apple.com/us/app/snakebi ... 75743?mt=8

Planet of the Eyes
>kort< lille Limbo-esque fysik puzzle platformer. Meget cute. Ikke så skarpt som Limbo. Men har også nogle stærke momenter hvis man er lidt til genren i gameplay. Minus det dystopiske er det ok (på sale).
http://store.steampowered.com/app/350970/

Fik forresten også prøvet Oculus Touch controllerne. Hurtigt kig. Men de er SUPER NICE!!! ved første øjekast.
Små, lette virkelig god tracking. Prøvede med et 2 kamera setup. I et begrænset tracking område.
Jeg løb ikke rundt i Vive lignende roomscale. Men fedtede lidt med nogle virtuelle kasser.
Definitionen for mig på VR er at du har minimum tracked hand controllers. Det gør en verden til forskel. Og skal opleves inden man forkaster VR i hovmod og foragt. ;)

Nå ja.. fik også spillet lidt Pokemon Go tilbage i ferien. Det var lidt en blandet oplevelse. 1. Min telefon er ikke officielt supportet. Det var på uofficiel APK install.
2. Server issues. Halvdelen af tiden gik med nedetid på serversiden. Men det skulle vidst være bedre nu.
3. Lavbefolket område i Jylland. Og ikke så skide mange Pokemons og hejs at gå efter.
Men fik da fanget nogle stykker. Og nået level 3.
Det er SUPER godt til at få aktiveret det genetiske afkom til at komme ud af døren og gået en tur. Og selve fænomenter er SÅ CRAZY stort så det er over alt fatteevne.
Jeg kan ikke se folk på gaden med telefonen fremme uden jeg tænker de fanger Pokemons.
Også super socialt. Og 'ægte-social'. Man ser virkelig mange grupper af (mest) yngre og unge drenge der går rundt og fanger. Tit i følgeskab med voksne.
Spilmæssigt har det ikke været en success for mig. Det er meget basic og kedeligt. Det jeg fik prøvet. Er ikke noget til at gå efter Gyms osv. Hvor der nok er lidt mere spænding at komme efter.
Prøvede Ingress. Den tekniske forløber fra Niatic. En uges tid eller noget. Slet ikke på samme niveau brugermæssigt. Men lidt flere finesser i gameplayet. Havde lidt mere tension. Når man bevægede sig ind i fjendeland for at nappe en control node.
Nå men Pokemon GO er lidt på backburner her. Når den ikke auto opdaterer appen som officiel app har jeg lidt svært ved at motivere mig selv til at gøre mere ved det. Selvom fænomenet nu er interessant nok at studere i sig selv.
Nogle der har interessante Pokemon GO historier?

User avatar
Instawin
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 171
Joined: 30 Apr 2015, 09:28
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by Instawin » 16 Aug 2016, 08:23

Jeg kom i gang med X-mercs til min iPad. Det kunne nok komme til at stjæle lidt timer henover den kommende tid.
Meget Xcom-inspireret spil. Hyggeligt og rimelig ligetil.

Man kender ligesom "rejsen" i udvikl det, før du kan udvikle det. Uha da, nu har du ikke nok ressourcer til X.Y.Z. osv. Men det er fint, anstændig grafik og det giver stadig lidt nostaltisk energi :)

Og uh ja ... så er jeg kommet med i Alpha på Wartile. Det glæder jeg mig meget til at sætte mig ned og prøve!!

ZeroHero
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by ZeroHero » 16 Aug 2016, 09:58

Jeg sidder stadig og roder med min animation/modellerings software. Jeg er faktisk ved at laegge haand paa de sidste vaerktoejer. Som sidste skud paa stammen har jeg faaet implementeret en 'loop edge selection' vaerktoej. Blot ved at dobbelt klikke paa en edge i 'edge mode' vil vaerktoejet finde og automatisk vaelge en loop/ring af edges. Det er et smart lille vaerktoej som vil spare brugeren for en masse tid og en hel del muse-klik og vil kunne bruges i mange sammenhaeng. Naeste skridt er at faerdiggoere resterende edge vaerktoejer, fikse nogle enkle polygon modellerings vaerktoejer, faerdiggoere min 'cut tool' og nogle enkle ting hist og her. Jeg haaber paa en udgivelse sidst paa aaret. Kunne vaere perfekt med en udgivelse foer juleferien.

ZeroHero
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by ZeroHero » 16 Aug 2016, 10:05

Jeg fik vist ikke naevnt at jeg ogsaa har faaet implementeret en subdivision modifier. Min modifier system traenger ganske vist til noget optimering men jeg har nogle ideer i aermet som burde kunne optimere mine modifiers en hel del. Som et eksempel har jeg lavet en dronning skak brik ved at bruge en path og lathe den, hvorefter jeg har tilfoejet en subdivision modifier og til sidst en texturewrap modifier og det virker praecis som forventet. Det bliver sjovere og sjovere jo laengere jeg kommer frem i projektet!

User avatar
mark_webworks
Level 3 - Infant
Posts: 34
Joined: 21 Dec 2011, 18:47
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by mark_webworks » 16 Aug 2016, 19:56

Pokemon Go er kæmpestort i knægtens 6. klasse. De tager gerne på raid ude i byen for at overtage et 'gym' eller hvad sådan noget nu hedder. Endnu har det ikke udviklet sig til fysisk vold men det regner med er et spørgsmål om tid :)

Spøg til side, det er et virkelig interessant fænomen. Jeg ser det som en forsmag på Augmented Reality - måske endda dets killer app? Når alle de andre børn render rundt med HoloLens på og fanger Pokemons til højre og venstre, så skal vores barn da ikke stå tilbage. Noget i den stil.

Men selv med dagens tech er der virkelig mange muligheder indenfor genren, som i nævner så er Pokemon Go jo vanvittigt simpelt. Det viser virkelig hvor magtfuld en god franchise er. Men jeg er sikker på at der ikke går længe før nogle bedre koncepter vinder frem, også til bredere målgrupper.

ZeroHero
Level 27 - Drooling zombie
Posts: 274
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Weekend hyggetråd! Hvad spiller/roder i med?

Unread post by ZeroHero » 16 Aug 2016, 20:11

Angaaende Pokemon, jeg syntes Lego burde vaere hurtige og lave et lignende spil hvor man finder Lego rundt onkring? :-)

Post Reply