VR-eventyr Eye of the Temple udkommer 14. oktober 2021

User avatar
runevision
Level 2 - Grain of sand
Posts: 25
Joined: 08 May 2009, 14:09
Location: Turku, Finland
Contact:

VR-eventyr Eye of the Temple udkommer 14. oktober 2021

Unread post by runevision » 27 Sep 2021, 14:53

Hej!

Gennem de sidste fem år har jeg udviklet VR-spillet "Eye of the Temple", og nu bliver det udgivet om lidt.

Eye of the Temple er et VR-spil til PC som udkommer d. 14. oktober i år. I spillet udforsker man et enormt tempel med sin egen krop. Man kommer rundt ved at træde fra én bevægelig stenblok til en anden med sine egne fødder, samtidig med at man må undvige fælder og løse gåder med sin fakkel og pisk. Og efterhånden som man udforsker tempel-komplekset, kan det være man får løftet sløret for Øjets mysterie.

Spillet er til PC VR headsets som bl.a. Oculus, Vive, Valve Index og Windows Mixed Reality, og det kræver et spilleområde på 2 x 2 meter.



Trailer - Hjemmeside - Spillet på Steam - Presskit

Jeg lavede spillet ud fra et ønske om at kombinere to ting: Følelsen af immersion man får ved at bevæge sig med sin egen krop i room-scale VR, og evnen til at kunne udforske et kæmpe sted med mange åbne områder og store højdeforskelle. Da jeg startede med at lave spillet, havde jeg aldrig forestillet mig det ville tage fem år at gøre færdigt, men efterhånden som jeg udviklede det, voksede omfanget og ambitionsniveauet gradvist. Efter jeg sagde mit job op og blev selvstændig spiludvikler på fuld tid sidste år, har jeg endeligt været i stand til at gøre det færdigt, og nu glæder jeg mig meget til at andre snart kan opleve at komme på eventyr i templet.

Mens vi venter på at Eye of the Temple udkommer, kan man prøve den gratis demo af spillet, der hedder First Steps.

Af spillet kan man bl.a. forvente:
  • At bevæge sig igennem et enormt område
    Eye of the Temple gør unik brug af room-scale VR og giver oplevelsen af at udforske et enormt område. Man kan fortabe sig i templets dybder uden at skulle bruge typiske VR-funktioner som teleportering, bevægelse via joystick, eller andre ting der kan distrahere fra fordybelsen.
  • En fuldt ud fysisk simuleret pisk
    Man kan bruge sin pisk til at få fat om håndtag uden for rækkevidde eller til at forsvare sig mod flyvende fjender. Man bliver typisk gradvist bedre til det, indtil man har mestret den som et pålideligt værktøj og effektivt våben.
  • En oplevelse man spiller med sin egen krop
    Træd over på stenblokke, smadr potter, drej håndtag og undvig forhindringer. Det her er et spil man spiller med sin egen krop, ikke med knapper på en controller. Det er en fysisk aktivitet som alle let kan forstå, hvad end de normalt spiller computerspil eller ej.
  • At lede efter hemmelige rum og skatte
    Det Store Tempel gemmer på hemmeligheder som kun de mest observante vil lægge mærke til. Vær på udkig mens du kommer igennem spillet, eller kom tilbage og led videre i templet efter du har gennemført spillet.
  • Mulighed for at spille i speedrun-mode
    De ekstra vovede eventyrere kan låse en speedrun-mode op. Her kan man opbygge utrolig hastighed, idet hvert veludført trin over på en ny stenblok får blokkene til at bevæge sig lidt hurtigere. Det er en sand test af ens reflekser og teknik.
For at give lidt mere baggrund om mig selv: Jeg er en dansk selvstændig spiludvikler som sidste år flyttede fra København til Turku i Finland. Inden jeg sidste år blev selvstændig på fuld tid, arbejdede jeg i 12 år for Unity Technologies som programmør og designer fokuseret på brugervenlighed, mens jeg arbejde på mine egne projekter ved siden af. Eye of the Temple bliver mit kommercielle debut-spil.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3907
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: VR-eventyr Eye of the Temple udkommer 14. oktober 2021

Unread post by jonaz.dk » 27 Sep 2021, 17:03

Sweeeet Rune! 😁👍👍

Det ser super fedt ud! Øv bøv jeg ikke lige har fanzy VR setup. 😥
Og du nåede du liiige at stikke af til Finland inden jeg fik prøvet det. Så må jeg se om jeg kan finde på noget andet.🤔

Håber det kommer til at gå godt med projektet når det rammer Steam. 🤞🤞🤞
Vi ved jo alle hvor stjerne svært det er. 😬
Under alle omstændigheder er jeg sikker på du har lavet noget helt særligt unikt VR coolness 😎👍

User avatar
runevision
Level 2 - Grain of sand
Posts: 25
Joined: 08 May 2009, 14:09
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: VR-eventyr Eye of the Temple udkommer 14. oktober 2021

Unread post by runevision » 28 Sep 2021, 08:13

Tak Jonas!

Bare til information: Mht. VR-setup så er det blevet en del billigere over de seneste par år. Hvis man i forvejen har en VR-ready gaming-PC, så kan man nu komme afsted med bare at købe en Oculus Quest 2, som kan fås for 2.659 kr. Så længe man er ok med Facebook-login (og det ved jeg godt ikke alle er) så er det bedste value-for-money.

Post Reply