Zero Point Software - Interstellar Marines teaser

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3932
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Zero Point Software - Interstellar Marines teaser

Unread post by jonaz.dk » 12 May 2009, 16:31

Efter lang tids stilhed rør Zero Point Software på sig igen i offentligheden.
Der er nyt community site på vej d. 15 maj.

(klik på links for HD udgave og større format)

Og de har en ny teaser klar.
http://interstellarmarines.com


For the love of the game viser nogle af ansigterne bag spillet og afslører lidt om deres nye strategi.
http://interstellarmarines.com/fortheloveofthegame.html


freedomwriter
Level 18 - Zelda
Posts: 183
Joined: 11 Mar 2008, 18:27

Re: Zero Point Software - Interstellar Marines teaser

Unread post by freedomwriter » 12 May 2009, 17:32

Spacemarines, eh...? # 2 on the list of "Overused Game Cliches", if I remember right.
"True Fan" Financing...of an AAA title? Oh boy....
Well, apparently the pipe dream is still alive, and that uncle's got money to burn...literally!
Best of luck, guys - you're gonna need it!

User avatar
Jaycee
Level 13 - Portal opener
Posts: 131
Joined: 10 Mar 2008, 12:18

Re: Zero Point Software - Interstellar Marines teaser

Unread post by Jaycee » 12 May 2009, 21:53

Jeg elsker det nervøse grin i slutningen af "for the love of the game" traileren.....for mig siger det alt ;)

Nu står der intet om hvor mange penge det drejer sig om de skal have community til at skyde i projektet, men det lyder en smule naivt...men hvor ville det dog være en fed overraskelse, hvis det faktisk lykkedes.... :)
Last edited by Jaycee on 12 May 2009, 22:10, edited 1 time in total.

Copenhagenjazz
Level 4 - Newbie
Posts: 47
Joined: 08 Mar 2008, 16:31
Contact:

Re: Zero Point Software - Interstellar Marines teaser

Unread post by Copenhagenjazz » 12 May 2009, 22:01

Hmm ja det var da et nyt take på development. Gad også godt vide hvor stort et beløb vi snakker om og syntes også det er ret modigt/dristigt at de afhænger af gamernes (traditionelt store - *host* *host*) goodwill.
Håber virkelig det lykkes for dem selvom jeg tror det bliver hårdt. Kunne være en fed succeshistorie.

GL :)
Senior Environment Artist

https://www.artstation.com/januskirk

Pelding
Level 13 - Portal opener
Posts: 137
Joined: 23 May 2008, 09:55

Re: Zero Point Software - Interstellar Marines teaser

Unread post by Pelding » 12 May 2009, 22:27

Spacemarines, eh...? # 2 on the list of "Overused Game Cliches", if I remember right.
Så vil et godt bud være at nr 1. er troldmænd & riddere, yes?
Hvilket får mig til at tænke på at et firma som f.eks Blizzard har baseret hele deres bagkatalog på netop rumsoldater, troldmænd og riddere, og det er mit indtryk at det da vist er en relativ sund forretning?

Man kunne vel faktisk indvende at prøve at lave et AAA spil baseret på alt andet end "klicher" muligvis ville være det mest usikre og dumdristige man kunne kaste sig ud i?
Et spil som Limbo, Braid eller Flower med et 100 mil kroners budget ville i mine ører lyde meget risikabelt - selv "Little Big Planet" skuffede vist fælt økonomisk påtrods af gode anmeldelser, (måske pga for "skævt" univers?), mens et spil som "Killzone 2" nok skal tjene sig selv hjem selv om det er indbegrebet af en kliche på alle måder.

Anyway, et "Good Luck!" er vist på sin plads, specielt i disse tider hvor alting synes at falde sammen om ørerne på folk i de fleste brancher.

(RIP Guppyworks :( )

User avatar
Tabu
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 28 Nov 2008, 12:13

Re: Zero Point Software - Interstellar Marines teaser

Unread post by Tabu » 13 May 2009, 09:26

Det er sgu godt at se at der i det mindste er bare en der kommer med noget positivt (Thumbs up Pelding)
Nogle gange er jeg fandeme ved at kaste op over den nederen attityde der er i den danske spiludviklings omgangskreds (ja, man tør næsten ikke sige dansk spilindustri, da det jo er set før at det kan frembringe sure opstød)... er det så satans svært bare at glæde sig over at nogen prøver sig frem, og gør noget der måske virker risikabelt? Den der indgroede pessimisme og bitterhed er der bare nogen, der burde lægge af sig. Ja... det er en anderledes måde at gøre det på end: lav en demo find en publisher sælg din sjæl fremgangsmåden.. men tænk nu hvis det virker? Det er da et bedre initiativ end at sidde og være gammelbitter!

Mit budskab er her, vær lidt mere positive, glæd jer på andres vejne, de sidder tilsyneladende og laver noget som de brænder for og elsker.. det er sgu da opturen. De der sarkastiske "good luck" kommentarer er sgu da noget der hører janteloven til.

Positive tanker herfra i jeres retning
Thorbjørn

Zacker
Level 53 - Syntax error
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2008, 15:18
Contact:

Re: Zero Point Software - Interstellar Marines teaser

Unread post by Zacker » 13 May 2009, 11:34

Godt at høre nyt fra dem, da det må siges at være noget tid siden sidst.

Ole Teglbjærg
Level 3 - Infant
Posts: 37
Joined: 14 Aug 2008, 11:51

Re: Zero Point Software - Interstellar Marines teaser

Unread post by Ole Teglbjærg » 13 May 2009, 11:52

Også masser af positive tanker herfra.
Det er sgu cool at se at der er nogen der tør at tænke forretningsmodellerne videre.
Hvis det lykkes, hvilket jeg på alle måder krydser fingre for, kunne det åbne vejen for en masse sjove projekter.
Er der nogen der ved hvor meget budgettet lyder på - hvor meget er det egentlig de håber/regener med at fans skal finansiere?
/Ole

User avatar
JeppeKM
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 28 May 2008, 09:46
Location: Copenhagen, Denmark
Contact:

Re: Zero Point Software - Interstellar Marines teaser

Unread post by JeppeKM » 13 May 2009, 12:46

Mit budskab er her, vær lidt mere positive, glæd jer på andres vejne, de sidder tilsyneladende og laver noget som de brænder for og elsker.. det er sgu da opturen. De der sarkastiske "good luck" kommentarer er sgu da noget der hører janteloven til.
Jeg håber for pokker ikke, at dette bliver et rygklapper-forum!
Hvis der er noget der er intetsigende, er det 'fedt!' og 'godt gået drenge - vi ser frem til at se mere' osv.

En reel kommentar er jo netop, at Sci-fi 1st person shooter er set mange gange før, og hvad er InterStellarMarines USP i den sammenhæng?
At opbygge et community på dette kan måske nok lade sig gøre, men det er immervæk en enorm opgave. I den sidste ende er det kun spillet der kan og vil blive sammenhængskraften for et sådan community.
Og 'open ended world' - jeg ved ikke, det giver bare mig the creeps, og det er ikke på den fede måde.

Der til sagt, at den trailer der nu har ligger på nettet et par år er nice lavet, og ET eller andet har ZP da allerede vist at de kan levere. og Ja, jeg ser frem til at høre mere.

For at opsumere, jeg ser hellere pragmatikere diskutere nye spil end jubel optimister der klapper af alt. Det giver IMHO en mere konstruktiv debat.
Jeppe Kilberg Møller,
on Twitter

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Zero Point Software - Interstellar Marines teaser

Unread post by Scurvy Lobster » 13 May 2009, 13:18

Wow! Gamer funded AAA development - det må jeg blankt indrømme ikke at tro på.

For det første er der den nye teasertrailer, som ikke viser noget væsentligt over den teasertrailer der kom ud for fire år siden. Næst er der det tilsyneladende hjemmefixede interview, som taler om noget med "first playable gameplay", hvilket får mig til at tænke: JAMEN SÅ VIS DET DOG! VI HAR VENTET I ÅREVIS! (og ja, det var også med stort inde i mit hoved :) )

Fact boxe med "Community is king" og "Fans mail us every week" er heller ikke ligefrem noget der beroliger mig. Måske hvis der havde stået "Fans have already donated 1 mio. dollars", men det gjorde der ikke. Er fan funding den eneste indkomst for produktionen?

Jeg vil selvfølgelig gerne overraskes positivt her.
Uddannelseschef, HTX Ringsted

davidhelgason
Level 8 - Summoner
Posts: 86
Joined: 12 Mar 2008, 13:49

Re: Zero Point Software - Interstellar Marines teaser

Unread post by davidhelgason » 13 May 2009, 14:37

Havende besøgte Zero Point Software for nogle uger siden, må jeg lige chime ind.

På den ene side fyrer de masser af klichéer af, men hvem gør ikke det - og det er sgu ikke det vigtigste. ZP producerer med fantastisk (og fanatisk) overbevisning, har en klar æstestisk vision, og har et overlevelsesinstinkt som jeg genkender fra Unity Technologies' tidlige dage. Sagt på en anden måde: disse fyre er lige netop vanvittige nok til at kunne skabe noget stort og anderledes!

Selvfølgelig kan det fejle, alle kan fejle. Men hvis de gør, så går de ud en ny og sejere måde end måske alle de fejlslag vi har haft i branchen de sidste år (undskyld til de berørte, I var alle seje på hver jeres måde da I fejlede).

I øvrigt var det temmelig cool at gå ud af vores kontor i en baggård på Frederiksberg, cykle 300 meter, og gå in i et fuldt AAA-studio i en anden Frederiksbergbaggård. Respekt og håndtegn fra en flok fantaster til en anden.

Ja, bare mine to dollars.

d.

User avatar
henrik_weide
Level 55 - Quake marine
Posts: 553
Joined: 25 Mar 2008, 12:23
Location: Aalborg
Contact:

Re: Zero Point Software - Interstellar Marines teaser

Unread post by henrik_weide » 13 May 2009, 15:12

Helgason: Jeg håber sgu også, at der bliver ved med at være fantaster tilstede. Ellers sker der ikke en skid nyt. Jeg tror den mangen kritik på det seneste har været fordi folk har haft svært ved at se det fantastiske. Jeg skal ikke gøre mig til dommer her, men blot håbe at vi alle bliver gjort til skamme, for det trænger vi i den grad til.

Og giver Lobsteren ret. Jeg vil også gerne overraskes. Vi trænger! Please please....overrask os! ;)
Game Developer, Game/Platform Developer
CEGO, OSAO games

Zacker
Level 53 - Syntax error
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2008, 15:18
Contact:

Re: Zero Point Software - Interstellar Marines teaser

Unread post by Zacker » 13 May 2009, 15:30

Scurvy Lobster wrote: For det første er der den nye teasertrailer, som ikke viser noget væsentligt over den teasertrailer der kom ud for fire år siden. Næst er der det tilsyneladende hjemmefixede interview, som taler om noget med "first playable gameplay", hvilket får mig til at tænke: JAMEN SÅ VIS DET DOG! VI HAR VENTET I ÅREVIS! (og ja, det var også med stort inde i mit hoved :) )
I forhold til de fire år gamle teaser, så er der så vidt jeg kan dømme nu tale om in-game footage. Og et skift fra pre-rendered til in-game, det er da et væsentligt skridt.

Ang. mere gameplay footage, så har de vist været begrænsede af en licens, der gjorde, at de ikke kunne offentliggøre mere.

User avatar
Tabu
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 28 Nov 2008, 12:13

Re: Zero Point Software - Interstellar Marines teaser

Unread post by Tabu » 13 May 2009, 15:55

Clawless wrote:Jeg håber for pokker ikke, at dette bliver et rygklapper-forum!
Hvis der er noget der er intetsigende, er det 'fedt!' og 'godt gået drenge - vi ser frem til at se mere' osv.
Enig, rygklapperi falder i samme kategori som bitre kommentarer, mundlort kategorien! Den eneste rigtige forskel er at bitre kommentarer ødelægger nogens dag! Men man kan sgu da godt have en konstruktiv debat og sætte spørgsmålstegn uden at være hånlig og nedladene.

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Zero Point Software - Interstellar Marines teaser

Unread post by Scurvy Lobster » 13 May 2009, 16:50

Zacker wrote:I forhold til de fire år gamle teaser, så er der så vidt jeg kan dømme nu tale om in-game footage. Og et skift fra pre-rendered til in-game, det er da et væsentligt skridt.

Ang. mere gameplay footage, så har de vist været begrænsede af en licens, der gjorde, at de ikke kunne offentliggøre mere.
Så vidt jeg kan se, så er de ca. tre sekunder gameplayvideo i den nye teaser stadigt et pre-render. "Dræberhajen" der angriber med sit kæmpegab ligner desuden slutklippet i teasertraileren fra 2006, som var pre-rendered. Hvis nogen kan slå fast, at det er ingame vil jeg gerne tro det, men mine øjne fortæller mig det er pre-render vi ser endnu.
Uddannelseschef, HTX Ringsted

freedomwriter
Level 18 - Zelda
Posts: 183
Joined: 11 Mar 2008, 18:27

Re: Zero Point Software - Interstellar Marines teaser

Unread post by freedomwriter » 13 May 2009, 17:44

Jeg bliver vanvittigt provokeret af at der er en udbredt konsensus om at man dælme skal stå og klappe og råbe lutter opmuntrende ord, når nogen tøffer forbi på en trehjulet cykel med kurs mod en afgrund. "Jamen, de bevæger sig jo fremad - det er da det vigtigste! Kom så, drenge!"
På den anden side er det jo svært ikke at have respekt for folk der tror på det de laver, og knokler trods modgang med en fast overbevisning om at netop deres projekt i den tunge ende netop vil sejre - fordi det bare simpelthen er så fantastisk, at man er nødt til at citere sig selv som en bekræftelse heraf!
Og det er jo nemt at affærdige kritik som surhed, hvis man foretrækker at holde gode miner til slet spil (hold da kæft hvor den kliche dog bare passer lige her...!).
Og det er besynderligt, at årelang erfaring i netop sværvægts-industrien ikke tæller når man kommer med et skudsmål af andre projekter af lignende kaliber.
Men - uanset hvad nogen mener i det her begrænsede forum, hvor vores respektive holdninger jo ikke kommer til at betyder hverken fra eller til i forhold til det endelige resultat (nemlig om Zeropoint lykkes med deres forehavende eller ej) - så vil tiden jo vise om deres flyvske vision er holdbar.
Jeg vil dog indrømme at man godt kan holde sig fra den spydige tone, det har jeg sommetider lidt for meget vane at benytte mig af.

Til mit "forsvar" vil jeg sige, at jeg jo har fulgt de drenge igennem årene, og kender projektet, udviklernes erfaring og baggrund, deres vision, organisationen...og andre professionelles vurdering af projektets lødighed og potentiale. Og jeg vil sige, det har ikke skortet på hverken gratis råd og vejledning, ikke bare fra mig men mange andre - men ledelsen fastholder en usvækket tro på egen evner og muligheder i et marked, hvor deres virkelighedsopfattelse står i direkte opposition til realiteterne.
Og så er det svært ikke at være bare lidt spydig, når man nu ved hvor hamrende mange penge der er røget ned i det store hul, og nu er de så parate til at proppe andres penge ned i det osse...

User avatar
Jaycee
Level 13 - Portal opener
Posts: 131
Joined: 10 Mar 2008, 12:18

Re: Zero Point Software - Interstellar Marines teaser

Unread post by Jaycee » 14 May 2009, 13:29

Personligt synes jeg også man skal passe på med at kritisere ting med en overdreven nedladende tone og jeg er ikke nogen fan af vores danske jantelov.

Jeg ser klart op til folk der tør at drømme højt, det er også tit dem der lykkedes. Jeg synes dog det er helt iorden at man tillader sig at stå kritisk overfor ting, så længe kritikken er godt begrundet og så længe kritikken ikke kommer af en eller anden form for misundelse.

Med hensyn til Zero Point, så synes jeg personligt de har lavet et rigtigt flot stykke arbejde, jeg har personligt intet problem med at ting er "kliche" så længe det er rigtig godt udført. Kig på det meste af det der hitter og man vil hurtigt se at det er fyldt med klicheer...det er ikke meget som er seriøst nyskabende på toppen af hitlisterne. Selv Hollywood er en stor Kliche fabrik, også indenfor musik hitter det samme igen og igen, det er sku tit den samme lyd der fylder radioen dag efter dag....masserne elsker klicheer og noget de kan føle sig trygge med. De tør godt bevæge sig en smule udenfor deres tryghedsområde, men ikke for langt.

Angående ZP så har der været projekter før hvor community har støttet dem via donations, det er ikke noget nyt. Problemet mht Zero Point er at hvis de regner med at kunne få et community til at støtte deres spil med feks 50 mio kr. så bliver det svært....rigtig svært. Jeg håber dog inderligt at Zero Point viser at jeg tager fejl og at det virkeligt ER muligt, det ville være super fedt.

Her lige til sidst: en lille kommentar omkring det jeg tror der er hovedproblemet som mange dk developers løber ind i og som jeg også mener passer til Zero Point. Der er alt for mange som ikke passer på deres omkostninger ved udvikling af deres spil og derfor fejler de. Der har været masser af helt ok Dk spil projekter som kunne have været små successer, hvis bare de havde fundet en vej til at have lavet spillet for en brøkdel af beløbet. Hvis spillet kun realistisk kan sælge 100.000 kopier, så nytter det ikke noget at man har smidt så mange penge efter det, så spillet for at break even skal sælge 500.000 kopier, så er det dømt til at fejle før eller siden og ingen publishers eller lign vil smide så mange penge efter det. Så måske er et mere realistisk budget for spil nødvendigt og en udvikling af metoder til at lave flotte, interessante og storsælgende spil, men for mindre budgetter. Det er hvad jeg tror vi har brug for i dk, istedet for at udgifterne løber løbsk og spillene tager alt for lang tid at færdiggøre osv. Det er et problem når budgettet på en ny IP fra et nyt team når op på feks 80 mio dkr og derefter ikke kan blive solgt, da ingen tror på at pengene kan blive tjent hjem igen. Det betyder ikke at spillet er dårligt, bare at det er blevet for dyrt i forhold til at kunne tjene investeringen hjem igen.

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Zero Point Software - Interstellar Marines teaser

Unread post by Scurvy Lobster » 14 May 2009, 15:50

Synes det her begynder at gå op i jantelov mig her og der, og hvad man må og ikke må skrive... Lad os nu bare skrive hvad vi mener :) Hvis nogen har hård fakta, så del endelig.

Jeg spurgte tidligere om nogen vidste om Zero Point udelukkende finansierer udviklingen med donationer? Hvis nu nogen ellers har skudt 20 mio. nye kr. i projektet, så vil jeg lidt bedre kunne tro på det.

Men hvis det er således, at de kun satser på at fremtidige spillere vil donere er det bare svært at tro på. Simple tal knuser projektet. Selv med bare 20 ansatte vil de hurtigt brænde 8-10 mio. kr. af om året på drift. Da spillet næppe bliver en kæmpe blockbuster, så er 500.000 solgte kopier vel at regne for en stor succes for projektet. Mange AAA multiplatformspil har trods alt svært ved at runde 1 mio. solgte kopier. Jeg er ikke sikker på kæmpetitler som Dead Space og Mirrors Edge er ved at gøre det før nu.

Kan man få 500.000 mennesker til at donere nok penge til at dække AAA udgifter for et ukendt firma? Jeg tror det ikke. Måske kan man få 100.000 kr. med lidt snilde, men ikke 10 mio. kr.
Kan man desuden nå ud til 500.000 potentielle købere uden en massiv og dyr markedsføringskampagne? Realistisk set nok ikke - med mindre man kender en billig teknik resten af verdens indie-developers har overset. Så grundlaget for at få donorer koster i sig selv penge...
Vil folk der har doneret være parate til også at betale 200-400 kr. for spillet, når det endelig bliver sat til salg? De fleste donationsprojekter giver produktet væk gratis, når donationerne har dækket udgifterne.

Jeg ved godt det her er spekulativt, og jeg vil som tidligere nævnt gerne overraskes positivt. Det bliver man lettest, hvis man ikke har for høje forventninger fra start af ;-)
Uddannelseschef, HTX Ringsted

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Zero Point Software - Interstellar Marines teaser

Unread post by vonknut » 14 May 2009, 18:54

For lige at vende tilbage til det der med "Space Marines", USP og potentielt marked:

Interstellar marines USP er bl.a. "heavy focus on 4player coop".
-hvilket har vist sig at være en ikke så crowded genre, som med Left4Dead har vist sig at være ret populært.

Left4Dead har rundet de 2,5 mio retail (confirmed) + steam sales, som vist ikke er uundseelige (købte det selv via steam). -så genren catcher on.

Spørgsmålet er så om de når at lancere, inden denne genre bliver over-populated, grundet at mange firmaer benytter Hitlers "ach - so ein ding muss ich auch haben" -strategi. Uden moneyz ser det ikke så godt ud for deadlines.

Måske var det en ide at køre "episode download" finten, for at skaffe cashflow til at lave det resterende content.
-men det kræver selvfølgeligt at der er noget der kan spilles og da vi stadigt mangler at se in-game gameplay-video, så er der måske lidt igen?


P.s. mht. spacemarines, så ja, der er brugt, ligesom orker og bryster ofte bruges - why fix it, if it aint broken?
-jeg går da f.eks. stadigt og higer efter et fedt spacehulk / aliens / spacemarines real time spil og jeg vil godt vædde en omgang på Scroll-bar på, at jeg ikke er alene...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
emilarsen
Level 4 - Newbie
Posts: 49
Joined: 19 Feb 2009, 15:33
Contact:

Re: Zero Point Software - Interstellar Marines teaser

Unread post by emilarsen » 14 May 2009, 19:56

Hey,

Selvfølgelig skal vi lige have på det rene – at jeg ønsker dem det bedste, og håber de får succes med deres produkt. Men jeg kan ikke lade være med at blive lidt kritisk, når jeg ser på den udvikling de har.

------------------------------------

Til at starte med… så virker det bare ikke som en seriøs tilgang. At man bruger 6 år på at udvikle noget, finder ud af at pengekassen er tom – kigger på hinanden og siger: ”Community is king” …

Huh… Hvor kom det fra?
– De har intet fortalt eller kommunikeret i 6 år?
– Deres nye video ligner en kort version af den gamle (jaja den er flottere) men anyway.
– De promoverer sig selv som sponsor af Nordic Game Jam, men dukker ikke selv op til eventet?
– De har intet der bare minder om en Web 2.0 applikation, feature eller lign…?

Er det ikke som en trold af en æske?
Ikke at der som sådan behøver være noget galt med det… tyskerne hev også nogle seriøse ingeniør genistreger op af lommen da de stod til at tabe krigen. Og heller ikke at vi skal sammenligne dem med tyskere :D … men jeg synes bare deres pludselige påfund – virker som ”et firma under pres” ?

------------------------------------

Det næste jeg tænker er – at nu jeg læser følgende på tråden:
”I øvrigt var det temmelig cool at gå ud af vores kontor i en baggård på Frederiksberg, cykle 300 meter, og gå in i et fuldt AAA-studio i en anden Frederiksbergbaggård.”

Så skal ZP vel til at være lidt mere ydmyg med pengeforbruget, hvis de pludselig skal have deres fans til at betale? Personligt ville jeg kun støtte deres talent – ikke finansiere deres fladskærme, husleje på Frederiksberg, AAA-tilbehør etc.
Så kan man jo sige – at man gør det samme med butikker der ligger på strøget m.m., men jeg synes da historien har vist at det er talent og ikke udstyr der sparker røv (Ghost, Google etc…).

------------------------------------

Er super spændt på at høre mere om deres planer… for i mine ører virker det ret urealistisk. Hvis man fx ser på hvor lidt der bliver doneret til noget så omfattende som Wikipedia.

Det er lige hvad jeg sidder og tænker…. synes bestemt det er vigtigt at tage en konstruktiv debat omkring firmaerne og industrien i sin helhed her i Danmark.
Best regards Emil Larsen

What if Mass Effect was a board game? --> http://www.suntzugames.com/rogue-angels.html

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Zero Point Software - Interstellar Marines teaser

Unread post by Scurvy Lobster » 15 May 2009, 08:37

Wikipedia rundede 6 mio. dollars i donatitioner ved årsskiftet: http://arstechnica.com/web/news/2009/01 ... n-goal.ars

Heraf er halvdelen fra en fond, men i det store hele har de fået en rimelig mængde penge. Nu er der nok bare ikke så mange der vil kaste penge efter ukendte spilvirksomheder, som de vil mod Wikien over dem alle, der dagligt mønstrer millioner af besøgende. Ved wikipedia var mange i øvrigt kritiske overfor donationer, da de sådan set allerede stillede deres arbejdskraft gratis til rådighed i artikelredigering.

Men selv for 6 mio. dollars kan man kun lave et relativt lille AAA FPS spil, og man ville stadig mangle en lige så stor mængde penge til markedsføring.
Uddannelseschef, HTX Ringsted

Puryx
Level 1 - Speck of dust
Posts: 19
Joined: 19 Jun 2008, 13:22
Location: Århus

Re: Zero Point Software - Interstellar Marines teaser

Unread post by Puryx » 15 May 2009, 09:14

Nu vil også mene at Wikipedia rent faktisk allerede _har_ et fedt produkt, som folk vil donere til fordi det _er_ fedt.

Zero Point Software har.... en teaser? Jeg har svært ved at se et fornuftigt sammenligningsgrundlag her :)

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Zero Point Software - Interstellar Marines teaser

Unread post by Scurvy Lobster » 15 May 2009, 09:30

My point exactly ;-)
Uddannelseschef, HTX Ringsted

User avatar
Tabu
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 28 Nov 2008, 12:13

Re: Zero Point Software - Interstellar Marines teaser

Unread post by Tabu » 15 May 2009, 09:31

Hvis der er nogen fra Zero Point der læser her.. kunne i så ikke komme med et eller andet der vil gøre det lettere at forstå hvordan i vil håndtere de der donationer? Har i en hemmelig plan eller er der et eller andet der ikke bliver forklaret i den der teaser? Eller handler det bare om goodwill fra jeres fans?

Puryx
Level 1 - Speck of dust
Posts: 19
Joined: 19 Jun 2008, 13:22
Location: Århus

Re: Zero Point Software - Interstellar Marines teaser

Unread post by Puryx » 15 May 2009, 15:54

Af hvad jeg lige kunne gennemskue er der en del forskellige levels af "support", som man kan støtte med, hvor det højeste level (220 DKK) giver en alle (tre?) spil i triologien(?) gratis, og den laveste (37,50 DKK) fjerner alle reklamer fra im.com, når man er logget ind.

Man kan naturligvis ikke se hvad det koster at supporte projektet før end man har registreret sig i deres "community".

I kan jo selv tjekke http://www.interstellarmarines.com/ ud.

Post Reply