Deadline Games indgiver konkurs begæring

Peter
Level 4 - Newbie
Posts: 48
Joined: 29 May 2009, 11:14

Deadline Games indgiver konkurs begæring

Unread post by Peter » 29 May 2009, 11:16


User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3932
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Deadline Games indgiver konkurs begæring

Unread post by jonaz.dk » 29 May 2009, 11:28

Ja så blev det endelig End-of-line. tragisk men ikke uventet. :(

held og lykke til alle exlinerne.

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3932
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Deadline Games indgiver konkurs begæring

Unread post by jonaz.dk » 29 May 2009, 11:48

Selv om Deadline Games har indgivet konkursbegæring, så er spillet måske ikke helt slut.

I et kortfattet interview med nyhedsbureauet Direkt indikerer Allan Reimann fra Dahl-Sørensen & Partners, som er certified advisor på konkursbegæringen, at der arbejdes på en rekonstruktion af selskabet.
http://borsen.dk/karriere/nyhed/158416/newsfeeds_rss/

Anders Højsted
Level 19 - Wario
Posts: 195
Joined: 12 Mar 2008, 17:52

Re: Deadline Games indgiver konkurs begæring

Unread post by Anders Højsted » 29 May 2009, 11:50

Pis.

Jeg håber at alle folk derude kommer ud af det nogenlunde uskadte. Det er surt at satse så stort og se det gå galt, men alt andet lige kan I sige at I satsede, - det kunne vi godt bruge mere af.

Alt held fremover.

A.

krolldk
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 13 Oct 2008, 11:57

Re: Deadline Games indgiver konkurs begæring

Unread post by krolldk » 29 May 2009, 12:37

Øv. Drik en gravøl gutter.
Det er ufedt at gå konkurs, men husk at man kommer på benene igen.

Zacker
Level 53 - Syntax error
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2008, 15:18
Contact:

Re: Deadline Games indgiver konkurs begæring

Unread post by Zacker » 29 May 2009, 14:02

Trist, at et af Danmark's største og ældste spilfirma endelig har måttet dreje nøglen om :/

Jeg synes dog, at ledelsen skal have ros for, i hvert fald udaftil, at have håndteret det fornuftigt. De har været ret åbne om deres problemer hele vejen igennem, og de har vistforsøgt lidt af hvert for at redde selskabet. Også et godt træk, at de stopper, før selskabet bliver forgældet.

User avatar
Gryphon
Level 12 - Master of the dark arts
Posts: 124
Joined: 31 Jul 2008, 12:07
Contact:

Re: Deadline Games indgiver konkurs begæring

Unread post by Gryphon » 01 Jun 2009, 17:07

Føler med jer, gutter. Rekonstruktion eller ej, det er selvsagt en sur omgang for alle impliceret.

Man kan diskuterer ledelse, projekter, markedsføring osv. i en uendelighed... men det her er en grum Knock-Out til den danske 'spilindustri' (ikke helt uventet som tidligere nævnt).

... ved nærmere eftertanke, så er det vel bare endnu et spark, til én der allerede ligger ned... (Læs: Dansk Spilindustri)

Sørgeligt. :(
Christian Damm,
Sr. Concept Art Director
The LEGO Group

http://www.ConceptArtist.dk - http://www.LinkedIn.com/in/ChristianDamm - http://www.LEGO.com

User avatar
Afterburn
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 29 Mar 2009, 02:34
Location: Copenhagen
Contact:

Re: Deadline Games indgiver konkurs begæring

Unread post by Afterburn » 02 Jun 2009, 04:29

Ja nu mangler vi vel bare nogen der vil tage bladet fra munden,
og erklære den danske spilbranche for død!

Ihvertfald skindød om ikke andet!

User avatar
Chrono
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 144
Joined: 08 Mar 2008, 21:06
Location: Aalborg
Contact:

Re: Deadline Games indgiver konkurs begæring

Unread post by Chrono » 02 Jun 2009, 07:57

Den danske AAA-spilbranche er måske død (IOI tæller vel ikke rigtigt som dansk mere...), men der er da en del mindre firmaer som aldrig har haft det bedre.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!

Pelding
Level 13 - Portal opener
Posts: 137
Joined: 23 May 2008, 09:55

Re: Deadline Games indgiver konkurs begæring

Unread post by Pelding » 02 Jun 2009, 09:44

men der er da en del mindre firmaer som aldrig har haft det bedre.
Det lyder da lidt positivt for en gang skyld, hvem/hvilke typer spilfirmaer er det der trives godt for tiden?

krolldk
Level 5 - Youngling
Posts: 50
Joined: 13 Oct 2008, 11:57

ikke død

Unread post by krolldk » 02 Jun 2009, 09:45

hvorfor tæller IO ikke som dansk længere ?

Det er hovedsageligt danskere der arbejder der, de bor i Danmark (nåja, så i København da, men alligevel), og de betaler dansk skat. Ja, de er *ejet* af et udenlandsk firma, men det var magasin også en overgang. IO er ihvertfald en del af den danske spilbranche på den måde, at det er en dansk arbejdsplads for spiludviklere, og i forhold til branchen, er det bestemt vigtigt.

Den danske spilbranche er på ingen måde død. AAA branchen har taget et meget hårdt hit, men den danske AAA branche er meget meget lille, og har været det længe, derfor gør det selvfølgelig ondt når en af de store lægger sig ned. Men der er altså andre der lever af at lave spil i Danmark, end lige netop AAA folkene.

**admin edit** mergede posten ind i den formodede korrekte tråd.

**Kroll edit** godt merge der :-)
Last edited by krolldk on 02 Jun 2009, 11:48, edited 1 time in total.

User avatar
Tabu
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 28 Nov 2008, 12:13

Re: ikke død

Unread post by Tabu » 02 Jun 2009, 10:16

Godt ord igen :)

User avatar
Chrono
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 144
Joined: 08 Mar 2008, 21:06
Location: Aalborg
Contact:

Re: Deadline Games indgiver konkurs begæring

Unread post by Chrono » 02 Jun 2009, 20:04

Okay, så siger vi IOI er danske - men økonomisk må de da have en eller anden form for fordel i at være ejet af Square Enix? :-)

Tabu, bedre end nogensinde var måske også lidt en overdrivelse - og mere end jeg ved noget om - men jeg har da indtryk af at det går helt okay for f.eks. Unity, Kiloo, Progressive og Cego. Og der er sikkert flere. Det er ikke AAA-spil, men det er da spil!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!

User avatar
henrik_weide
Level 55 - Quake marine
Posts: 553
Joined: 25 Mar 2008, 12:23
Location: Aalborg
Contact:

Re: Deadline Games indgiver konkurs begæring

Unread post by henrik_weide » 02 Jun 2009, 23:24

Chrono wrote:Okay, så siger vi IOI er danske - men økonomisk må de da have en eller anden form for fordel i at være ejet af Square Enix? :-)

Tabu, bedre end nogensinde var måske også lidt en overdrivelse - og mere end jeg ved noget om - men jeg har da indtryk af at det går helt okay for f.eks. Unity, Kiloo, Progressive og Cego. Og der er sikkert flere. Det er ikke AAA-spil, men det er da spil!
Heh ja, hvad er præcis egentlig definitionen af AAA-spil?
Er det den slut-pris de bliver solgt til i de traditionelle butikker?
Eller er det størrelse på udviklingsbudgetterne? Eller måske begge dele?
Og hvor går grænsen så? 10 mill.? 15? 20? 50+?
Eller er det formen? Casual vs. hardcore? 2D eller 3D?

Kunne egentlig være sjovt at finde ud af.

Egentlig kan det jo være hamrende ligegyldig så længe det er sjovt at lave og at man kan tjene penge, right? ;-)
Game Developer, Game/Platform Developer
CEGO, OSAO games

User avatar
Tabu
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 28 Nov 2008, 12:13

Re: Deadline Games indgiver konkurs begæring

Unread post by Tabu » 03 Jun 2009, 08:59

Chrono wrote:Okay, så siger vi IOI er danske - men økonomisk må de da have en eller anden form for fordel i at være ejet af Square Enix? :-)

Tabu, bedre end nogensinde var måske også lidt en overdrivelse - og mere end jeg ved noget om - men jeg har da indtryk af at det går helt okay for f.eks. Unity, Kiloo, Progressive og Cego. Og der er sikkert flere. Det er ikke AAA-spil, men det er da spil!
hehe... tror admin mergen forvirrede lidt ;) Jeg er enig med dig.. og jeg tror desuden at den danske industri skal prøve mere med andre indgangsvinkler til det at lave spil, end den typiske. lavendemofindenpublishersælgdinsjæl metoden.. I virkeligheden tror jeg vi har nogle af de dygtisgste mennesker her, jeg tror bare ikke vi er mentalt gearet til at at lave hollywood produktioner, vi er ikke patriotiske nok! ;)

Post Reply