Nordic Game Jam 2010 - folk søges

fehaar
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 141
Joined: 13 Mar 2008, 23:59

Nordic Game Jam 2010 - folk søges

Unread post by fehaar » 25 Jan 2010, 11:35

Hey,

Microsoft har begavet mig med en Windows Mobile touch telefon fordi de synes det kunne rykke at få lavet et spil under NGJ på den. http://www.computerworld.dk/blog/studbl ... ?a=rss&i=0. Eftersom jeg indtil videre har gjort en dyd ud af at bruge en ny platform til hver Game Jam er det jo fod i hose for mig. :geek:

Til gengæld vil jeg gøre noget jeg ikke har prøvet før til NGJ, nemlig prøve at finde nogen der vil være med på mit team og lave et fedt spil til telefonen som kan ende med at blive udgivet og solgt på deres AppStore (som lige nu holder hele 18 spil). Jeg regner ikke med at få samlet hele teamet før - men et par dedikerede folk med gode evner/ideer vil være et godt asset.

Spillet skal laves med managed compact framework (C#) og deres Managed DirectX. Jeg forventer at vi skal bruge 2D grafik. Den kan 3D, men jeg har ingen ide om performance - og time constraints på NGJ er nok også en faktor. Udgangspunktet er at spillet skal bruge touch delen som primært input og derfor være et spil der er sjovt med touch.

Jeg er selv programmør. Så der mangler flere programmører, gerne med erfaring indenfor DirectX/Mobile DX/Managed Mobile DX i den rækkefølge. Der mangler game designere, lydfolk og naturligvis nogle pixel pushere. Husk - NGJ er udsolgt, så du skal være tilmeldt i forvejen. Dette er ikke en bagdør til eventen.

Microsoft vil arbejde på at få flere telefoner til rådighed for os til weekenden. Til låns - med mindre projektet lykkes og spillet bliver udgivet på deres Marketplace - så er det en keeper.

Håber der er nogen der kunne være friske på at være med.

Anders Højsted
Level 19 - Wario
Posts: 195
Joined: 12 Mar 2008, 17:52

Re: Nordic Game Jam 2010 - folk søges

Unread post by Anders Højsted » 25 Jan 2010, 13:59

Umiddelbart: ja (men jeg har for travlt med at arrangere NGJ).

Gruppedannelsesprocessen er delt op i to spor i år: en ide-orienteret (som sidste år) og en "gruppe"-orienteret.

Den ide-orienterede er den samme som tidligere; konceptudvikling, pitching, panisk-panik med at finde/komme i en gruppe osv...

Den gruppe-orienterede er fokuseret på at man først finder de folk, som man gerne vil arbejde sammen med og efterfølgende finder på en ide sammen. Her tror jeg din tilgang vil passe fint ind; du har platform, udviklingsværktøjer og ambitionsniveau på plads og mangler bare ide & folk.

Så gå til den gruppeorienterede gruppedannelsesprocess (aka HIPPIErne) med de folk du finder herinde, når vi kommer så langt....

Vi ses,
Anders

Post Reply