Pris på en Virtuel verden?

Simonbrask
Level 0 - Null
Posts: 4
Joined: 05 Jul 2010, 00:00

Pris på en Virtuel verden?

Unread post by Simonbrask » 26 Jul 2010, 19:30

Hej allesammen.

Normalt arbejder jeg med køb og salg af websites, men kunne godt tænke mig at arbejde i en anden bane.

Har derfor overvejet at investere mine penge i at få udviklet en virtuel verden.
Min idé henvender sig til de unge, typisk piger. 10-16 årige.

Det skal handle om at Hollywood bygges op fra bunden, man "køber" sig en flot grund, bygger et hus, laver sin avatar(en kendt person, typisk pop stjerne), hvor man så kan gå rundt mellem husene og chatte med hinanden.

Så en blanding af IMVU og Sims, kan man vel godt sige.


3190 0090. Lad mig hører fra jer.
Simonbrask@hotmail.com

User avatar
Wikzo
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 25 Oct 2008, 14:17
Location: Aalborg
Contact:

Re: Pris på en Virtuel verden?

Unread post by Wikzo » 27 Jul 2010, 14:57

Lyder som Second Life?

Image

Tror først og fremmest det er svært at lave en gennemført virtuel verden, men det er nok endnu sværere at konkurrere mod de mange lignende koncepter, som er på markedet i dag. Det kræver, at man har noget unikt og anderledes i sit eget produkt.

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Pris på en Virtuel verden?

Unread post by vonknut » 27 Jul 2010, 20:12

Prøv at snakke med guppyworks, deres guppylife burde være let at skinne til at man opdragede en stjerne i stedet for en guppy :)

Men ca. pris?
-1-50mio dkk, sådan slag på tasken, hvis det skal være high profile

Hvis du vil lave det i 2D -flash-style, så burde der være en masse eksisterende i den stil, som man kunne købe enginen fra.
-så er du ude i 100k-1mio for ret til at bruge enginen + 500k-10 mio k for content.
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

Simonbrask
Level 0 - Null
Posts: 4
Joined: 05 Jul 2010, 00:00

Re: Pris på en Virtuel verden?

Unread post by Simonbrask » 28 Jul 2010, 11:45

Hej

Tak for hjælpen, selvom en pris fra 1 mio til 500 :-P Ikke helt kan hjælpe så meget.
Men det er en verden ala. Secondlife ja, bare med andre features.

Noget du kan lave?
Søger udvikler...

User avatar
Wikzo
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 25 Oct 2008, 14:17
Location: Aalborg
Contact:

Re: Pris på en Virtuel verden?

Unread post by Wikzo » 28 Jul 2010, 22:22

Jeg kan ikke lave det, men derudover tror jeg, at det vil være en rigtig god idé at sætte sig ned og overveje, hvilke andre features sådant et spil skal have for at skille sig ud fra mængden :)

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Pris på en Virtuel verden?

Unread post by ZeroHero » 28 Jul 2010, 22:22

Med alt respekt saa lyder det som en interessant men ogsaa en kaempe opgave. En virtuel verden vil tage utrolig lang tid at udvikle. Den konkrete tid vil selvfoelgelig afhaenge af detalje-graden i spillets gameplay, antallet af features, samt tilhoerende grafik og ikke mindst udviklernes erfaring. For at kunne faa det hele til at kunne koere rundt er det vigtigt at der er udviklet en forretningsplan. Jeg kender ikke meget til konkurrencen indenfor virtuelle verdener men kunne dog forestille mig at den er haard. Desuden kunne jeg kun taenke mig til at hvis det lykkedes at faa et solidt produkt paa benene, vil det tage lang tid at faa bygge en brugerkreds op. Har du allerede paa nuvaerende tidspunkt en forretningsplan liggende?

Super
Level 0 - Null
Posts: 1
Joined: 29 Jul 2010, 11:00

Re: Pris på en Virtuel verden?

Unread post by Super » 29 Jul 2010, 11:31

Skal ikke gøre mig klog på hvad det vil koste at udvikle, vil blot tilføje at det jo nok vil tage et pænt stykke tid, hvorfor du kunne overveje at sigte efter noget der er pænere end sims og imvu er på nuværende.

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Pris på en Virtuel verden?

Unread post by simonmoeller » 29 Jul 2010, 12:34

Ideen har potentiale. Jeg ville starte med at lave en specifikation. Det kan være vanskeligt at give fornuftige råd ud fra så sparsomme oplysninger.

Hvad koster en bil, den skal være rød og kunne køre stærkt ;)

Edit: Du får formentlig ikke brug for en enkelt udvikler, men et hold. Tænk 3-5 mand i et år.

User avatar
Tabu
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 28 Nov 2008, 12:13

Re: Pris på en Virtuel verden?

Unread post by Tabu » 11 Aug 2010, 08:20

Det lyder som om du gerne bare vil betale en for at levere en virtuel verden.. dvs. du vil ikke involveres i udviklingen? Bare gerne købe andres ide?

1-50 millioner lyder som et rimeligt precist bud :P

Post Reply