Giv mig 1 million kr.!

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Marqus » 27 Nov 2010, 07:09

JBJ wrote:Hvis du virkelig mener det, og ikke bare er endnu en gamer-lamer, med endnu en" god idé", så har jeg et helt konkret realiserings-forlag til dig:

- Optag en kassekredit på 100.000
- Rejs til Kina og producer spillet for ca. 1/8 el af omkostningerne i DK
- Hook op med et sælger/organistaion, som kan pushe dit produkt hos globale publishers
- Læn dig tilbage og kryds fingre for at dit produkt rammer markedet (it's a coinflip baby)
Tak for realiserings-forslaget......men at optage en kassekredit på 100.000 og rejse til Kina?.....hmmm tjaaa øh nææææ det tror jeg så ikke lige at jeg har aller mest lyst til at gøre. :lol:
JBJ wrote:Alternativt kan du forsøge at komme på patten hos diverse støtteordninger herhjemme - det virker umiddelbart som den eneste alternative forretningsmodel for spil/SG herhjemme.
Ja jeg kan.....men der er heldigvis også andre alternativer. :roll:

User avatar
Pelle K
Level 6 - Apprentice
Posts: 65
Joined: 17 Mar 2008, 23:00
Location: Aarhus N
Contact:

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Pelle K » 27 Nov 2010, 11:27

Tak for dit gode råd om at lade folk underskrive en NDA.....jeg 'er i gang med at skrive en forretningsplan nu. Og samtidig er jeg ved at udvikle level 1 i spillet, så jeg kan bakke den op med et konkret eksempel
Nå men så er du jo godt igang. Positivt :)

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Marqus » 27 Nov 2010, 13:13

Jeps Pelle.....og jeg skal fanme nok få fat i den der første lille million kr. ;)

User avatar
Tabu
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 28 Nov 2008, 12:13

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Tabu » 28 Nov 2010, 13:11

Marqus wrote:
Pelding wrote:World changing inventions er altid spændende at høre om, men risikere du ikke at ramme ind i problemet med, at det der er godt for folk ikke nødvendigvis er det der er populært?
Det tror jeg ikke jeg gør nej, fordi der er visse ting her i livet, som ikke er afhængige af svingende popularitet.
Hmm.. det eneste jeg kan komme i tanker om der påvirker alle og ikke er afhængig af svingende popularitet: Sex?!?

Undervisningspil om sex.. Ikke nogen helt dårlig ide :P

User avatar
Tabu
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 28 Nov 2008, 12:13

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Tabu » 28 Nov 2010, 13:41

Marqus wrote:Jeg tager ikke pis på jer. Jeg sad og tænkte over min geniale ide' (en ide' som jeg selv syenes er genial i hvert fald) og som jeg har arbejdet mig hen imod gennem de sidste 15 år. Og så tænkte jeg, at hvis jeg selv havde en million at investere i spilbranchen, så ville jeg investere den i netop sådan en genial ide'. Så hvorfor ikke bare tage chancen og prøve at finde en der kan se det geniale i ide'en........og som har en million at investere? Problemet er så bare, at ingen kan se det geniale i ide'en, hvis jeg ikke røber noget som helst om den. Og hvis jeg røber for meget om den, så er der bare en eller anden som bruger den. Det ville egentlig heller ikke betyde så meget for mig personligt, hvis den så bare blev brugt ordentligt. Men jeg er bange for at den ville blive brugt alene til at skabe en hurtig profit, og det skal den ikke kun bruges til. Fordi den er FOR god til IKKE at blive realiseret på en ordentlig måde.

Så I kan nok forstå at jeg befinder mig i lidt af et dilemma.......hvad fanden skal jeg gør?

Og hvorfor skynder jeg mig så ikke bare med at lave det læringsspil (i stedet for at tigge om penge, hvilket jeg så ikke mener at jeg gør, men lad os bare hoppe let og elefant hen over 'det) ?
Det gør jeg også! Men det ville helt klart gå meget stærkere hvis jeg fik en million kr. til at gøre det med.

PS. Hvis jeg kunne tvinge jer alle sammen til at være med i mit projekt, ville jeg også gøre 'det, men det kan jeg desværre ikke (man burde sgu oprette en fangelejre for arbejdsløse spiludviklere og tvinge dem til at arbejde på mit projekt). :twisted: :lol:
Og så lidt mere seriøst.
Jeg tror du bør gøre op med dig selv hvad det er du vil? Hvor langt du vil gå for at opnå det (Åbenbart er Kina for langt væk?) Er du Idealist eller Kapitalist? Vil du køre sikker og langsomt, eller er du villig til at tage nogle Lotto chancer? (Nej, banken låner ikke penge ud med sikkerhed i at man har købt lottoseddel til på onsdag, har været der)

Lige nu virker det på mig som om du er en Kapitalist (Ud fra den betragtning at du er sindsygt bange for at nogen stjæler din ide, og kan gøre den til virkelighed inden du når det, til det vil jeg bare sige, der er ingen der kan stjæle din hjerne, og ingen kan realisere din ide som du kan, baseret på et forumindlæg), som gerne vil køre med livrem og seler, og helst vil have at andre tager chancen for dig, og investerer i din geniale ide, så du kan tjene kassen?

Ud fra den profil ville jeg, hvis jeg var dig, bruge de næste par måneder på at udvikle noget pitch "Pling pling" som du kan bruge til at sælge din ide med, til evt. investorer, støtteordninger etc. Mit indtryk er her at ide alene ikke kan rykke nogen op af stolen, men en visualiseret, veldokumenteret og kapitalvenlig pitch, får det til at suge i underlivet på de fleste mennesker med kapital.

(Kapitalvenlig betyder, noget hvor man kan se at muligheden for et flot overskud er mere end 80% eller noget i den stil)

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Marqus » 28 Nov 2010, 14:27

Jeg er virkelig glad for at du stiller mig de spørgsmål Tabu.

Det er nemlig lige præcis omvendt af hvad du tror (og det er jeg sikkert selv skyld i at du, og måske også andre?, tror).

For det første er jeg mere idealist end kapitalist (nogle vil mene FOR meget idealist), og for det andet kunne jeg aldrig drømme om at overlade det til andre at realisere min ide', uden at jeg selv var med i hele processen og gik forrest når der skulle knokles. Heller ikke selvom jeg bare kunne sidde på min flade røv og tjene kassen på den.

Faktisk startede jeg med at udvikle læringsspil helt tilbage i begyndelsen af 90'erne, og fik iværksætterydelse, samtidig med at jeg havde et begyndende samarbejde med DTU. Den gang var det stort set kun Gilli soft som sad på læringsspilmarkedet med deres Leg&Lær-spil til børn. Jeg forsøgte da også at få et samarbejde i stand med Gilli soft, men uden held. Mit eget firma (Gaia Soft) holdt ikke længe, fordi at regeringen pludselig droppede iværksætterydelsesordningen (og smed en masse mennesker af den, som var i fuld gang med at udvikle deres virksomheder), i klar strid med gældende regler. På det tidspunkt havde jeg fået udviklet en vigtig del af mit læringsspil og forsøgte at sælge denne del til en bogforhandlerkæde (den del jeg havde udviklet var et interaktivt periodisk system til skolebrug). Desværre var der nogle englændere som også havde udviklet sådan et, som var bedre end mit. Derfor røg det hele på gulvet og jeg måtte opgive min virksomhed.

I mellemtiden har jeg været i forskellige IT jobs, blandt andet som webmaster/webprogrammør for flere forskellige virksomheder, og har også haft mange andre jobs. Men jeg har hele tiden fulgt med udviklingen inden for spiludvikling, specielt serious games, fra sidelinjen, og drømt om at komme i gang igen. Og det er jeg så nu.....takket være Unity.

Så du må forstå, at du taler om mit hjerteblod her. :)

PS. Nej!......det læringsspil jeg vil udvikle handler heller ikke om sex. :lol:

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Marqus » 29 Nov 2010, 08:51

Min foreløbige konklusion på denne tråd er følgende: har du en million kr.? Så har jeg en genial ide' til et læringsspil. Vil du se den? Så lad os underskrive en NDA først. Forretningsplanen og et konkret eksempel fra læringsspillet 'er på vej.

Jeg kan dertil røbe, at læringsspillet vil være et langtidsholdbart projekt, der kan udvikles i alle mulige retninger og i 'en uendelighed. En eventuel investering i det, vil derfor være en langtidsinvestering.

Samtidig kan jeg røbe, at læringsspillet vil kunne få stor samfundsmæssig relevans i forbindelse med udviklingen af videnssamfundet generelt. Og naturligvis hele området for serious games.

Det var lige lidt fra mig....ønsker en god dag til alle, og pas nu 'PÅ derude i snestormen. ;)

sunstar
Level 9 - Conjurer
Posts: 98
Joined: 12 Mar 2008, 07:01
Contact:

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by sunstar » 01 Dec 2010, 10:35

Marqus. Tak for underholdningen :) ... Som alle andre blev jeg os godt underholdt 8-)

Og selv om jeg (lige som de fleste andre her inde der allerede har været møllen igennem) ikke tror det vil lykkedes dig at finde din million (før du viser din ide frem), så må jeg sige: "Det er sku godt at se at du brænder så meget for din ide at du lukker af for andres bitre erfaringer! For hvem ved måske er du ham der går imod strømmen og finder kilden til visdom og penge i spilbranchen ..."

Så self. "Held og lykke med dine invisteringer" og self. os til alle jer andre ide hovder :geek:'s der ude...

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Marqus » 01 Dec 2010, 12:19

Mange tak for dine kloge ord Sunstar.

Ja! Hvem ved om jeg er ham der osv....?

'En ting er i hvert fald helt sikkert: den som intet vover vinder intet!

Og du har ret i at jeg nok først bliver nødt til at vise den frem (det sagde hun også i går :lol: ), før jeg kan få min million.

Jeg ønsker da også lige alle andre held og lykke med deres spiludviklinger......vi skal jo være søde ved hinanden nu hvor det er blevet december. :)

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Marqus » 02 Dec 2010, 10:18

I mellemtiden.....indtil jeg har fået min million kr.......kunne vi jo godt bruge tråden til debat. Fordi den rejser en masse interessante spørgsmål omkring finansiering af sådanne nye projekter.

'Et af de spørgsmål jeg gerne vil stille er: hvad er mest værd...en million kr. eller en genial ide' ?

User avatar
Tabu
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 28 Nov 2008, 12:13

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Tabu » 02 Dec 2010, 10:36

På sigt? Eller bare lige nu og her? :P

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Marqus » 02 Dec 2010, 10:39

Begge dele Tabu.

Karsten
Level 6 - Apprentice
Posts: 63
Joined: 25 Nov 2010, 18:29
Location: Valby

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Karsten » 02 Dec 2010, 10:57

Problemet med den geniale ide er at den ingenting er værd så længe den er hemmelig.

Indtil da er det bare en hemmelighed og derfra er der langt til en geniale ide.

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Marqus » 02 Dec 2010, 11:12

Undskyld mange gange Karsten, men hvis jeg skal være helt ærlig, så er det da den værste gang sludder og vrøvl jeg længe har hørt :lol:

Om en ide' er hemmelig elle ej, har da INTET med dens genialitet at gøre! Og så sandelig heller ikke dens værdi!

Det er jo det samme som at påstå, at den guldåre du har fundet INTET er værd så længe den er hemmelig. Og at der er langt til den FORDI den er hemmelig.

Undskyld mange gange igen kære ven....men den må du altså meget længere ud på landet med ;)

Karsten
Level 6 - Apprentice
Posts: 63
Joined: 25 Nov 2010, 18:29
Location: Valby

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Karsten » 02 Dec 2010, 11:19

Forskellen er at alle er enige om gulds værdi men det er ikke alle der er enige om en ide er genial eller ej.
Og så længe den så oveni købet er hemmelig er der heller aldrig nogen der finde ud af det.

Du behøver jo ikke være enig men så længe du er den eneste der kender din geniale ide er du samtidig også den eneste der synes den er genial.

Det gør den dog ikke til genial men hemmelig.

Man skal være forsigtig med at bedømme sin egen genialitet.
Man kan let tage fejl.

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Marqus » 02 Dec 2010, 11:26

Okay nu forstår jeg bedre hvor du vil hen og må da give dig ret et langt stykke hen ad vejen. Men mit spørgsmål var jo netop: hvad er mest værd....en million kr. eller en genial ide'. Og her forudsætter jeg altså at ide'en faktisk 'ER genial........hvilket det godt kan være at MIN ide' ikke er, men HVIS vi nu leger at den er......hvad er så mest værd ?

Karsten
Level 6 - Apprentice
Posts: 63
Joined: 25 Nov 2010, 18:29
Location: Valby

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Karsten » 02 Dec 2010, 12:44

...og svaret er at 1 million er mere værd end en genial ide der er hemmelig.

Vi er jo netop alle enige om værdien af en million?
Men igen, da din ide er hemmelig er det stadigvæk kun dig der er enig med dig selv om at den er 1 million værd.

Så på nuværende tidspunkt er millionen mere værd :-)

Men hvis ideen er så fantastisk hvorfor er den så kun 1 million værd?
Hvorfor ikke 10 millioner... eller 100?

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Marqus » 02 Dec 2010, 12:57

Det var da fandens! :lol: Spørgsmålet drejer sig IKKE...og jeg gentager IKKE......specielt om MIN ide'.
Det drejer sig heller ikke om en HEMMELIG genial ide'. Det er et generelt hvad-nu-hvis-spørgsmål. Og spørgsmålet lyder: hvad er mest værd: ...en million kr. eller en genial ide'. Og lad mig tilføje, at den geniale ide' jeg forestiller mig, IKKE er hemmelig, men fuldt offentlig. OG at den er så genial at ALLE kan se det geniale i den og er ENIGE i at den faktisk 'ER genial.

Er du så med 'nu Karsten ? ;)

Og ja du har fuldkommen ret: hvorfor ikke 10 millioner osv. Men det er jo et helt andet (og meget interessant) spørgsmål. :)

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Marqus » 02 Dec 2010, 13:27

Skynder mig lige at tilføje, at det er mig selv jeg forbander langt væk for ikke at havde udtrykt mig klart nok :roll:

Marqus
Level 10 - Dark arts student
Posts: 108
Joined: 04 Sep 2010, 08:51

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Marqus » 02 Dec 2010, 16:38

Er der virkelig ingen som kan/gider svare på det simple spørgsmål: hvad er mest værd....en million kr. eller en genial ide' ?

Okay så svare jeg da bare selv på det: en million kr. er INTET værd i forhold til en genial ide'.....absolut INTET!

Hvilket fører videre til mit næste spørgsmål: hvorfor er det så ikke dem med alle pengene, som aller nådigst BEDER dem med alle de geniale ide'er, om at få lov til at investere deres penge i dem? :roll:

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Scurvy Lobster » 02 Dec 2010, 19:08

Jeg tager millionen, og så skynder jeg mig at kopiere en genial idé. Problem solved :D

Hvis vi kan holde det her kørende til i morgen, så er det endnu en god gang fredagsunderholdning ;)
Uddannelseschef, HTX Ringsted

simonmoeller
Level 31 - Hitler with miniguns
Posts: 318
Joined: 06 Oct 2008, 14:19
Location: Aarhus
Contact:

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by simonmoeller » 02 Dec 2010, 19:13

Ideer i sig selv er intet værd.

Lau Korsgaard
Level 22 - Imp
Posts: 227
Joined: 25 Mar 2008, 21:57

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Lau Korsgaard » 02 Dec 2010, 19:57

Ok så kun for den kommende fredagsunderholdnings skyld:
Marqus wrote:hvorfor er det så ikke dem med alle pengene, som aller nådigst BEDER dem med alle de geniale ide'er, om at få lov til at investere deres penge i dem? :roll:
Det er der skam også, hvis de ikke har spurgt dig så er det nok fordi din ide ikke er så god igen. 8-)

boab
Level 11 - Dark arts intermediate
Posts: 112
Joined: 13 Mar 2008, 13:36

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by boab » 02 Dec 2010, 20:11

enig med simonmoeller

Pelding
Level 13 - Portal opener
Posts: 137
Joined: 23 May 2008, 09:55

Re: Giv mig 1 million kr.!

Unread post by Pelding » 02 Dec 2010, 21:41

Er der virkelig ingen som kan/gider svare på det simple spørgsmål: hvad er mest værd....en million kr. eller en genial ide' ?
Du har en genial ide, men uden 1 million er den intet værd, for du kommer ikke videre.
Så altså:
Genial ide + 0 kr = 0 Kr
En million kr + nul geniale ideer = 1 million kr

Resultat: En million > genial ide

Locked