Spilprogrammør søger studiejob

B-Freak
Level 1 - Speck of dust
Posts: 17
Joined: 19 Mar 2012, 00:00

Spilprogrammør søger studiejob

Unread post by B-Freak » 12 Sep 2012, 17:53

Hej allesammen inde på spiludvikling.dk, jeg har længe ledt efter et studiejob og nu prøver jeg altså at skrive om mig selv herinde i håb om at det giver pote.

Jeg studerer tildagligt datalogi i København, og er her på mit sidste år, hvilket vil sige at jeg har haft om alle de datalogiske aspekter som fremkommer ved uddannelsen. Jeg har derudover haft et tidligere studiejob hvor jeg sammen med en gruppe af mennesker udviklede et læringsspil til XBOX360 ved hjælp af Kinect og Unity.

Jeg har ikke den aller største erfaring indenfor feltet da jeg som sagt kun har haft et enkelt job indenfor branchen men jeg er en "hurtig lærer", knokler hårdt og er loyal, og jeg håber at disse egenskaber også tæller når der skal findes kandidater indtil jeg har fået noget mere erfaring.

Når dette er sagt så har jeg erfaring fra studiet og fra det tidligere job hvor jeg primært arbejdede med gameplay og noget meget simpel form for GUI i Unity.

Min store passion er spil, jeg lever og ånder for disse og håber at jeg kan komme til at arbejde indenfor branchen resten af mit liv.

Jeg håber at jeg har vakt interesse hos nogen derude.

email: boolsen14@gmail.com

User avatar
TAX
Level 1 - Speck of dust
Posts: 17
Joined: 12 Mar 2008, 02:04

Re: Spilprogrammør søger studiejob

Unread post by TAX » 13 Sep 2012, 08:21

Kan du poste links til nogle projekter så vi kan se hvad du kan?

Også gerne nogle udenfor spil.

mvh
Jesper

B-Freak
Level 1 - Speck of dust
Posts: 17
Joined: 19 Mar 2012, 00:00

Re: Spilprogrammør søger studiejob

Unread post by B-Freak » 13 Sep 2012, 09:47

Jeg har lavet følgende ting, som både vedrører spil og andre aspekter såsom studie relevante projekter;

- Læringsspil til børn om matematik ved hjælp af kinect og unity
http://www.youtube.com/watch?v=KULCyEq4Hko (dette er ikke den færdige version men konceptet kan tydeligt ses)

- Administration af FM database for stories.dk
Intet link.

- Talerprogram som SUF bruger til deres møder, udviklet i java.
http://www.freeimagehosting.net/4glvo

- Et Tron spil, udviklet i Java
Intet link men foregår ligesom et traditionelt tron spil som dette: http://www.classicgamesarcade.com/game/ ... -game.html

- Artikler vedrørende spil og artikler om gaming generelt
http://www.joypad.dk

Dette er et udpluk af mine projekter. jeg har udover disse arbejdet med aspekter såsom opbyggelse af operativsystemer, databaser, computer grafik, It-projektledelse og It-sikkerhed mm.

B-Freak
Level 1 - Speck of dust
Posts: 17
Joined: 19 Mar 2012, 00:00

Re: Spilprogrammør søger studiejob

Unread post by B-Freak » 21 Sep 2012, 15:12

Okay det er åbenbart sværere end som så at få job i øjeblikket.

User avatar
Kevin Petersen
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 29 Jul 2012, 22:01

Re: Spilprogrammør søger studiejob

Unread post by Kevin Petersen » 21 Sep 2012, 22:53

B-Freak,

Det er sindsygt svært at få job som Spil udvikler, man er oppe imod millioner af folk, som er sindsyg dygtige, og hvor de fleste er ledige og søger job.

Det er ikke umuligt selvfølgelig, men det kræver en masse slid og arbejde, at få job som Spiludvikler. Jeg ville foreslå dig at finde noget småt til at starte med. Hvis du er programmør, ville jeg foreslå dig bare at finde lidt arbejde som måske software eller web udvikler, og på den måde få mere på CV'et, til de kommende ansøgninger.

En anden mulighed er selvfølgelig også, at arbejde med dine egne projekter, og eventuelt finde nogle andre, som vil være med i det projekt, og så på den måde få en masse erfaring og måske et fedt spil.

Jeg ved selv hvor svært det er at få job som Spilprogrammør, det derfor jeg lige har taget jobbet som Software Programmør på deltid, imens jeg også søger jobs i spilvirksomheder. Jeg var så heldig at få en aftale med virksomheden hvor jeg fik job, at hvis jeg får noget tilbudt som spilprogrammør, så kan jeg sige op, når som helst.
Kevin Petersen
Game Designer & Programmer. Currently unemployed.
kevinjp@outlook.com
http://kevinjp.dk/

Mordn Frederiksen
Level 0 - Null
Posts: 5
Joined: 18 Jun 2012, 22:07

Re: Spilprogrammør søger studiejob

Unread post by Mordn Frederiksen » 22 Sep 2012, 12:20

Definér gerne studiejob. Jeg læser på CBS, og jeg ved, at der er ret meget forskel på de formelle krav til "studiejob" i forhold til os og f.eks. RUC. både mht. forventninger til studiejob og engagement (ekstra-arbejdstidsmæssigt) etc.

Edit: Ah ja, og lønkrav/forventninger.

B-Freak
Level 1 - Speck of dust
Posts: 17
Joined: 19 Mar 2012, 00:00

Re: Spilprogrammør søger studiejob

Unread post by B-Freak » 22 Sep 2012, 19:47

Kevin:

Jeg søger osse alt jeg kan komme i nærheden af for at få en masse på mit CV da jeg godt har hørt at det er meget svært at få job indenfor branchen :-)

Mordn:

Studiejob i min optik består af ca 15-18 timers arbejde om ugen og en løn som ligger noget under det normale, men ja det er nok meget godt at informere om de gensidige forventinger til et "studiejob" .

B-Freak
Level 1 - Speck of dust
Posts: 17
Joined: 19 Mar 2012, 00:00

Re: Spilprogrammør søger studiejob

Unread post by B-Freak » 19 Nov 2012, 10:59

Hej igen allesamenn,

Jeg ville høre om der er nogen herinde som enten har et projekt eller måske et forslag til hvor man kan finde et, da jeg skal lave et virksomhedsprojekt fra 4/2-2013 til ca 8/4-2013.

I den periode skal jeg ikke have løn eller noget, men blot arbejde med et relevant emne, som spil er, derfor kan man godt betragte mig som gratis arbejdskraft i den periode.

Håber at der sidder nogen derude med et projekt eller information om et som jeg kan bruge.

Jeg ved godt at det er tidligt, men grundet mit studie skal jeg helst kunne svare snart.

Post Reply