Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

User avatar
Chrono
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 144
Joined: 08 Mar 2008, 21:06
Location: Aalborg
Contact:

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by Chrono » 19 Sep 2012, 07:29

KKA, dit helt store problem er i virkeligheden at du vil lave et gambling-spil. Det kræver en licens, og den er ikke helt let at få - det er ekstreme krav som skal overholdes. Hos CEGO har vi fået den licens her i 2012 og startet sitet www.spilnu.dk op med den. Blandt andet pga. den sikkerhed der skal være omkring afvikling af et gambling-spil, så har det taget to år at komme så langt. Selve spillene er selvfølgelig ikke så svære at lave, nu hvor hele vores setup er på plads. Dit spil vil formentlig heller ikke tage så lang tid at lave - Lau's bud er meget godt. Men alt det andet der kræves omkring et gambling-spil tager lang tid at få sat op og ikke mindst godkendt.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!

User avatar
Kevin Petersen
Level 3 - Infant
Posts: 39
Joined: 29 Jul 2012, 22:01

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by Kevin Petersen » 19 Sep 2012, 08:26

Enig med Chrono.

Mine tidsestimeringer var urealistiske og jeg har lært af mine fejl. Det beklager jeg! :)

Håber du finder en løsning KKA, men som Chrono også siger, så kræver det en hel del arbejde og så skal ekstreme krav selvfølgelig overholdes.
Kevin Petersen
Game Designer & Programmer. Currently unemployed.
kevinjp@outlook.com
http://kevinjp.dk/

KKA Gruppen
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 18 Sep 2012, 11:07

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by KKA Gruppen » 19 Sep 2012, 08:55

Hej Chrono - og tak for svaret!

Ja, du har ret - det er et gambling-spil jeg vil lave, og jeg er i kontakt med spilmyndighederne. Det ser meget lyst ud - og de er fornuftige at tale med.
Jeg synes det lyder helt vildt, at det har taget 2 år at få spillelicens. Men hvis det tager så lang tid, så har jeg jo masser af tid til at finde den rette mand til jobbet.

Hvis du rent erfaringsmæssigt skulle komme med et bud, så ville du sige at Lau's bud på 300-600k (måske endda x2) er meget passende for udviklingen af et så simpelt spil?
Det kan selvfølgelig være, hvis det netop er et professionelt spiludviklingsfirma som skal lave det perfekt fra starten, og hvor alt er outsourced. Men jeg ser gerne at jeg følger projektet helt til dørs, og finder en jeg kan arbejde tæt med. Så skal det nok kunne gøres meget billigere.

Til orientering vil jeg lade jer fortælle, at jeg har nu fået en som er hjemme i Unity og som foreslår vi anvender photon server (http://www.exitgames.com/) til lobbydelen med på projektet - han kan dog kun deltage deltid. Men det må jeg jo tage som en udfordring.

Næste step er at finde ud af hvor meget arbejde det egentlig kræver, og hans bud er i første omgang: "Et svagt estimat ud fra hvad jeg ved nu ville måske være en tidlig alfa med en stripped basal gameplay version osv. i slutningen af i år/starten af næste år. men det er ikke noget jeg vil holdes op på ;)"

User avatar
Chrono
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 144
Joined: 08 Mar 2008, 21:06
Location: Aalborg
Contact:

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by Chrono » 19 Sep 2012, 09:41

Du får ikke nogen til at gamble deres sparepenge op hvis produktet ikke ser professionelt ud.

Jeg har jo ikke set dit præcise design, men normalt tager det os 8-12 måneder at lave et spil i den størrelse du ser på www.komogvind.dk, når der er én programmør på projektet - dertil kommer grafik, lyd og test som jo også tager timer (men ikke ligeså mange timer).
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!

KKA Gruppen
Level 0 - Null
Posts: 8
Joined: 18 Sep 2012, 11:07

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by KKA Gruppen » 19 Sep 2012, 13:05

Chrono - jeg kan ikke lige se hvor jeg skulle have skrevet, at produktet ikke ser professionelt ud - fordi det var bestemt ikke det jeg mener.
Fordi selvfølgelig skal det det! Men hvis du spørge mig, så synes jeg da heller ikke grafikken på f.eks. PokerStars - eller KomOgVind for den sags skyld ser helt vildt professionelt ud. Men derfor bruger folk det jo alligevel.

Men man får selvfølgelig hvad man betaler for. I mange henseende er det navnet der bliver betalt for.
Selvom en Skoda ikke ser ud som en Audi, så køber folk den jo alligevel.

Jeg kan sagtens sørge for, at et produkt kommer til at se professionelt ud, men som måske ikke ligner hvad Bethesda/Rockstar producerer.

Men tak for informationen om, hvor lang tid et spil tager at lave.. Så har jeg noget at forholde mig til.

User avatar
timgarbos
Level 23 - Spider demon
Posts: 239
Joined: 27 Feb 2009, 03:07
Location: Copenhagen

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by timgarbos » 19 Sep 2012, 15:03

Held og lykke med projektet! Giv endelig en update naar du har noget der kan proeves.

User avatar
Chrono
Level 14 - Dimensional traveler
Posts: 144
Joined: 08 Mar 2008, 21:06
Location: Aalborg
Contact:

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by Chrono » 19 Sep 2012, 16:28

Ja, held og lykke med det - der er ikke megen nytænkning indenfor gambling, så det er da helt sikkert spændende.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!

User avatar
ZeroHero
Level 36 - Tron
Posts: 362
Joined: 21 Jul 2009, 19:03
Location: England
Contact:

Re: Søger råd om valg af kode/person som kan klare opgaven

Unread post by ZeroHero » 23 Sep 2012, 23:34

I mit tidligere job programmerede vi Gambling spil for spille terminaler. Selve udviklingenstiden for selve gameplayet tog ikke saa lang tid for os. Vi havde dog et framework saa at skulle bygge det fra bunden ville tage en del tid. Men det som tog en del tid var at teste spillene. Foer et spil blev godkendt skulle den igennem utallige test udfoert af meget erfarne testere. Det vil nok ogsaa tage en del tid at faa servere osv op at koerer for slet ikke at taenke paa sikkerhedshuller. Gambing spil tiltraekker ikke kun spillere det tiltraekker ogsaa mange "snydere" som vil bruge hvad som helst for at finde en vej til at snyde sig igennem. Jeg kunne kun forestille mig at online gamblingspil vil vaere et mareridt for en programmoer at sikre for snyd/hackere osv. Dygtige udviklere hos det firma jeg arbejdede for kunne lave et ganble spil paa circa 3-4 maaneder (som sagt er det kun gameplay) men inden spillet kom paa gaden ville der som regl gaa dobbelt saa lang tid.

Post Reply