Deltagere søges til spilprojekt

User avatar
Henrik LSP
Level 10 - Dark arts student
Posts: 105
Joined: 19 Apr 2011, 20:53

Deltagere søges til spilprojekt

Unread post by Henrik LSP » 01 Mar 2014, 03:42

Jeg søger at sammensætte et team til et spilprojekt.
Kort fortalt drejer det sig om et minimalistisk RTS. Jeg har lavet en prototype, som du kan se her. Denne tråd er til spørgsmål og kommentarer til projektet og teamet - ikke til selve spillet.
Er du interesseret i at deltage, så læs videre.

Det drejer sig om et fritidsprojekt, som vi kan arbejde på ved siden af normalt arbejde. Det er en fordel, hvis du allerede har fuldtids-arbejde eller -studium. Ellers falder du sandsynligvis fra, når du får et.
Du bør kunne arbejde hjemmefra og selv have de værktøjer, som du skal bruge til din rolle.
Jeg forventer, at projektet vil løbe et halvt år, så du bør kunne afse tid så langt frem. Hvis det viser sig at have potentiale til mere, kan det være at vi beslutter at fortsætte.
I sidste ende skulle det gerne ende med noget, der kan sælges.
Arbejdstid: 2-8 timer/uge. Aftales nærmere.
Løn: Kan bestå af ejerandele og/eller kontant betaling. Ingen kommer til at arbejde gratis, hvis spillet tjener penge. Men budget og arbejdstid er begrænsede, så hvis løn er din primære motivation, bør du søge noget andet.
Projektplan kan sendes til potentielle deltagere.

Jeg håber på at kunne sammensætte et hold på 4-6 personer og mangler kompetencer indenfor følgende:
- grafik. En der kan give spillet ikke bare grafik, men en unik visuel stil
- netværksprogrammering. Uden multiplayer bliver det aldrig rigtig sjovt.
- programmering generelt
- multimedie. Webside, blog, forum o.l.
- marketing / promotion
- level design
- monetization
- qa / testing
- audio
- crowdfunding
- player retention
Derudover bør du være proaktiv, fokuseret og frem for alt god til at arbejde selvstændigt.

Jeg søger IKKE:
- Folk til fastansættelse hverken fuldtid eller deltid. Det er rent fritidsprojekt.
- Freelancere og underleverandører. Jeg har brug for et team.
- Game designere. Det er en klar fordel, hvis du ved noget om game design, men hvis det er din primære kompetence, så er der ikke nok at lave.
- Animatorer. Spillet kommer ikke til at omfatte nævneværdige animationer.
- Folk med fantastiske idéer til at lave et helt andet spil.
- Elever/trainees. Jeg har ikke ressourcer til at uddanne folk.

Hvem er jeg:
Datalog og spilprogrammør med 5 års professionel erfaring. Derudover har jeg udviklet spil i min fritid i snart tyve år. Jeg spiller spil indenfor de fleste genrer, men har altid haft en særlig passion for strategispil.

Er du stadig interesseret? Skriv til mig på henriklsp snabel-a gmail.com og fortæl:
- Hvilke kompetencer kan du bidrage med?
- Hvad er din motivation for at deltage?
- Hvilke ideer og visioner har du, som kunne integreres i projektet?
Du er også velkommen til at stille spørgsmål enten her eller på mail.

User avatar
vonknut
Level 78 - Basher of noobs
Posts: 822
Joined: 14 Mar 2008, 16:34
Location: CPH

Re: Deltagere søges til spilprojekt

Unread post by vonknut » 01 Mar 2014, 12:47

Hvis du kører unity, kan jeg anbefale at bruge et Multiplayer plugin, såsom smartfox eller Photon.
-det sparer dig åndsvagt meget tid...
Hans von Knut Skovfoged - Creative Dir.
PortaPlay - Interactive Entertainment and Learning

User avatar
Pegepinden
Level 16 - Hellghast
Posts: 164
Joined: 17 Jul 2013, 22:51

Re: Deltagere søges til spilprojekt

Unread post by Pegepinden » 01 Mar 2014, 18:24

vonknut wrote:Hvis du kører unity, kan jeg anbefale at bruge et Multiplayer plugin, såsom smartfox eller Photon.
-det sparer dig åndsvagt meget tid...
Nu kan de jo også bruges med en del andre platforme end lige Unity ;)
I code stuff, it is true!

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3934
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: Deltagere søges til spilprojekt

Unread post by jonaz.dk » 01 Mar 2014, 19:02

Ulink er heller ikke værst. Giv det et skud.

http://www.muchdifferent.com/?page=game ... ucts-ulink

User avatar
Pegepinden
Level 16 - Hellghast
Posts: 164
Joined: 17 Jul 2013, 22:51

Re: Deltagere søges til spilprojekt

Unread post by Pegepinden » 01 Mar 2014, 19:22

jonaz.dk wrote:Ulink er heller ikke værst. Giv det et skud.

http://www.muchdifferent.com/?page=game ... ucts-ulink
uLink er super awesome, i sær hvis du har brug for Unity's physics system server-side.
uLink er også awesome fordi du kan kode din server direkte i Unity, og gøre brug af alle de lækre features.

Men da han i sidste ende nok ender op med en lock-step model og har brug for et deterministisk system
så er Unity's physics system ubrugeligt. Hvorefter en masse Unity instances ikke giver meget mening (uLink).
Betyder dog ikke at det ikke kan bruges, langt fra. Bare godt at have med i sine overvejelser.
I code stuff, it is true!

User avatar
Henrik LSP
Level 10 - Dark arts student
Posts: 105
Joined: 19 Apr 2011, 20:53

Re: Deltagere søges til spilprojekt

Unread post by Henrik LSP » 02 Mar 2014, 00:21

Mange tak for jeres forslag. Jeg har lige kigget dem igennem, og de ser interessante ud og ikke alt for dyre. Jeg vil tage dem op til overvejelse, når tiden kommer til netværk og multiplayer.
Jeg får ikke brug for et fysik system.

User avatar
Henrik LSP
Level 10 - Dark arts student
Posts: 105
Joined: 19 Apr 2011, 20:53

Re: Deltagere søges til spilprojekt

Unread post by Henrik LSP » 02 Mar 2014, 22:10

Jeg vil lige nævne, at jeg ikke forventer, at interesserede skriver en formel jobansøgning (men hvis du foretrækker det på den måde, så er det fint), og det er heller ikke et krav at medbringe ideer og visioner (men hvis du har nogen, vil jeg gerne høre om dem.)
Erfaring indenfor spiludvikling er ikke nødvendig. Jeg håber på at have både nye og erfarne kræfter med.
Listen over kompetencer er i øvrigt ikke komplet. Hvis du har noget helt andet at byde ind med, så sig til.

User avatar
Henrik LSP
Level 10 - Dark arts student
Posts: 105
Joined: 19 Apr 2011, 20:53

Re: Deltagere søges til spilprojekt

Unread post by Henrik LSP » 16 Mar 2014, 22:38

Vi kan stadig godt bruge en multimediedesigner, en level designer og en tester (hvis du kan to-tre af de ting, endnu bedre). Folk med andre kompetencer behøver dog heller ikke at holde sig tilbage.

Post Reply