Kvinder i spilbranchen!

Katrine
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 02 May 2014, 12:51

Kvinder i spilbranchen!

Unread post by Katrine » 02 May 2014, 13:00

Hej alle

Jeg er igang med at lave speciale på ITU, som handler om kvinder i spilindustrien.
I øjeblikket leder jeg efter kvinder der arbejder i branchen som er villige til at fortælle om
deres oplevelser. Om deres valg af karriere, den inflydelse de har fået og hvad der får dem til
at blive eller forlade industrien. Hvis du har lyst eller kender en der har lyst til at give et interview
må I meget gerne kontakte mig via email katrine.kiilerich@gmail.com eller sms/telefon: 25137070

Mange hilsener
Katrine Poulsen

zelsphere
Level 2 - Grain of sand
Posts: 20
Joined: 14 Dec 2013, 07:25
Location: Tokyo, Japan

Re: Kvinder i spilbranchen!

Unread post by zelsphere » 03 May 2014, 02:53

Hejsa Katrine,

Denne tråd er måske bedre tilegnet i "offtopic" :)

Jeg som mand syntes det er et spændende emne som du tager op i.
Efter have arbejdet både i europæisk og den japansk spilbranche så er fordelingen af kvinder noget jeg først lade mærke til.
I min tid i paradox var mænd det overvældende flertal i 9/10 fordeling og hvor de få kvinder der var arbejdede i kontor roller som f.eks telefondame eller marketing.

På min nuværende arbejdsplads her i Japan er der en lige fordeling mellem kvinder og mænd, spildesignerene er 50:50 mænd og kvinder, dog er der stadig noget skævhed.
F.eks så er programmørerne 100% mænd og indtil jeg startede bestod kunstner rollerne 100% af kvinder.
Fulltime 3D Artist in Japan // Freelance in Europe > Two jobs = Double the fun ;)

Katrine
Level 0 - Null
Posts: 3
Joined: 02 May 2014, 12:51

Re: Kvinder i spilbranchen!

Unread post by Katrine » 05 May 2014, 10:41

Mange tak, jeg putter den ind i "offtopic". Så håber jeg ikke jeg spammer for meget O.o

Smid en privat besked til mig hvis det skulle være. Det kunne være rart også at høre dit syn, på en arbejdsplads så langt fra scandinavien :)

Post Reply