DADIU's "Back to Bed" på Kickstarter

User avatar
eMilk
Level 22 - Imp
Posts: 220
Joined: 16 Aug 2009, 22:21
Location: Aalborg
Contact:

DADIU's "Back to Bed" på Kickstarter

Unread post by eMilk » 19 Feb 2013, 22:11

Back to Bed holdet er på Kickstarter! :)

Kampagnen er her:
Image

Håber de får tilføjet nogle flere tiers, og evt. stretch goals - tror ikke det vil skade deres chancer i hvert fald.
Held og lykke herfra!

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: DADIU's "Back to Bed" på Kickstarter

Unread post by Code » 19 Feb 2013, 22:27

Cool, troede faktisk de allerede var i gang med at prøve at tjene penge på det, men nåja, med kickstarter får de selvfølgelig også mulighed for at hype det lidt.
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

User avatar
buchardt
Level 17 - Jade Raymond
Posts: 174
Joined: 09 Apr 2010, 11:25

Re: DADIU's "Back to Bed" på Kickstarter

Unread post by buchardt » 20 Feb 2013, 00:44

Damn den video repræsenterer holdet, ideen og spillet dårligt. Synd og skam!
Jeg var ude og evaluerer level designerne på den årgang og BTB var klart et af de bedste spil og passer perfekt til iPad/touch-devices

Any way... Det er godt, det er dansk, så selvfølgelig er det blev backet!

Håber de når til GDC, så skal jeg da i hvert hilse på holdet... =)

/ Peter

User avatar
eMilk
Level 22 - Imp
Posts: 220
Joined: 16 Aug 2009, 22:21
Location: Aalborg
Contact:

Re: DADIU's "Back to Bed" på Kickstarter

Unread post by eMilk » 20 Feb 2013, 01:22

Enig, der er ikke mange smil på den video.
Det er en skam, men håber at folk prøver demoen og kan se udover den lidt skrabede video..

Ved at Klaus ihvertfald skal til GDC, så der burde være gode chancer for at møde ham dér ;)

User avatar
Scurvy Lobster
Level 25 - John Carmack
Posts: 253
Joined: 25 Mar 2008, 11:33

Re: DADIU's "Back to Bed" på Kickstarter

Unread post by Scurvy Lobster » 20 Feb 2013, 09:48

Jeg savnede mest af alt, at se nogle gameplay clips, som med sikkerhed viser hvorfor Back to Bed er et fedt spil. Der er nogle ok clips, men de giver ikke mig den store revelation, sådan som mange andre Kickstarter videoer formår at gøre.

Savner også noget som giver historien fra udviklerne et twist/en unik vinkel. Det de fortæller kunne være baseret på et helt standard manuskript fra næsten ethvert udviklerhold. Igen synes jeg mange andre af de succesfulde Kickstarters forbinder mig bedre til hvorfor udviklerne brænder for at lave deres spil. At et spil er nomineret det ene og det andet sted er flot, men fungerer måske ikke så stærkt i argumentationen om at jeg burde backe spillet. Jeg er meget mere interesseret i at høre hvorfor udviklerholdet brænder for at lave spillet samt at se noget superfedt gameplay.

Ved godt det lyder lidt diffust, men det er jo også bare min subjektive vurdering. Held og lykke med projektet i hvert fald! :)
Uddannelseschef, HTX Ringsted

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: DADIU's "Back to Bed" på Kickstarter

Unread post by Code » 20 Feb 2013, 10:31

Scurvy Lobster wrote:Jeg savnede mest af alt, at se nogle gameplay clips, som med sikkerhed viser hvorfor Back to Bed er et fedt spil. Der er nogle ok clips, men de giver ikke mig den store revelation, sådan som mange andre Kickstarter videoer formår at gøre.

Savner også noget som giver historien fra udviklerne et twist/en unik vinkel. Det de fortæller kunne være baseret på et helt standard manuskript fra næsten ethvert udviklerhold. Igen synes jeg mange andre af de succesfulde Kickstarters forbinder mig bedre til hvorfor udviklerne brænder for at lave deres spil. At et spil er nomineret det ene og det andet sted er flot, men fungerer måske ikke så stærkt i argumentationen om at jeg burde backe spillet. Jeg er meget mere interesseret i at høre hvorfor udviklerholdet brænder for at lave spillet samt at se noget superfedt gameplay.

Ved godt det lyder lidt diffust, men det er jo også bare min subjektive vurdering. Held og lykke med projektet i hvert fald! :)
Man lægger hurtigt mærke til om det er første gang man har lavet en kickstarter - eller bare ikke har researched så meget på andre populære kickstarters. Det er ærgeligt det bliver fremvist sådan, for det er et meget interessant spil.
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

one-niner
Level 10 - Dark arts student
Posts: 104
Joined: 09 Mar 2008, 14:50
Location: Aarhus, Denmark

Re: DADIU's "Back to Bed" på Kickstarter

Unread post by one-niner » 20 Feb 2013, 10:48

Enig. Et af de mest holdbare koncepter, der er kommet ud af DADIU. Også 'ja tak' til mere gameplay i videoen (med engelsk tekst).

- Tom
Tom Mortensen
Product Owner
Unity Studios ApS
LinkedIn

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3907
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: DADIU's "Back to Bed" på Kickstarter

Unread post by jonaz.dk » 20 Feb 2013, 12:38

Back To Filmschool ;)

Hvis jeg lige skal smide et løst forslag til et high level pitch.

- Som nævnt VIS gameplay!
- Få jeres præsentation og spilverden til at smelte sammen i en smuk enhed.
- Vis jer selv som en DEL af spiluniverset.. fuld gas på quirkiness, surealisme og humor!
- For at komme uden om det faktum at ingen af deltagerne i videoen har skærmtække eller et engelsk og udstråling der sidder lige i skabet.
Så skyd noget bluescreen dubbet med MEGA weird underlige baglængs snak. Med jeres ansigter composed ind i Bob's blå scrollende drømmeverden..
I må godt se lidt crazy ud når i "snakker" uden at det bliver pinligt. Eller en fisk der snakker med en animeret underkæbe.. hvad ved jeg.

-De skud er undertekstet til noget.. >næsten< forståeligt.
fx:
"We need money for Trout"
"A Trout is a nice kick in the start"
"Trout likes to paint, program and make game"
"Trout once had a cousin named Uncle Bob"
"Bob is always sleepy"
"Sometimes Trout likes to sleep inside Bob"
"Without money Trout can no longer sleep inside Bob"
"Trout is very sad"
"Please help make Trout happy fish"

Vi ved det er et sweet projekt.. har personligt high fivet HELE holdt til DADIU præsentationen. :)
Now make the world know

KlausP
Level 0 - Null
Posts: 2
Joined: 20 Feb 2013, 15:08

Re: DADIU's "Back to Bed" på Kickstarter

Unread post by KlausP » 20 Feb 2013, 15:19

Mega fedt med alt det konstruktive feedback.. keep it coming ;-)

Videoen skal HELT SIKKERT have mere gameplay, Im on it, en opdateret video kommer i aften. Greenscreen og talende fisk må i dog nok vente lidt længere på ;-)

Vi overvejer også at bytte rundt, således at det er traileren der er den første video amn ser, og videoen med "knap så smilende spiludviklere" først kommer lidt længere nede på siden.. Hvad tænker i?

andre foreslag modtages gerne.. Og ja indrømmer også selve teksten er lidt tør.

/Klaus

User avatar
Tabu
Level 19 - Wario
Posts: 196
Joined: 28 Nov 2008, 12:13

Re: DADIU's "Back to Bed" på Kickstarter

Unread post by Tabu » 20 Feb 2013, 21:50

Mere gameplay.. og mere entusiasme... jeg havde følelsen af at i alle var trætte af projektet og syntes det er lidt dumt.. det var sådan lidt "meh" over jeres holdning, og hvis i selv giver udtryk for at spillet er "meh", så er det det indtryk man får!

User avatar
jonaz.dk
Site Admin
Posts: 3907
Joined: 04 Mar 2008, 22:24
Location: DK
Contact:

Re: DADIU's "Back to Bed" på Kickstarter

Unread post by jonaz.dk » 14 Mar 2013, 10:43

56 timer tilbage... ohhh... lur mig om i ikke også når stretch goal!

Funding Reached er lige ved at være der. :)
http://www.kickstarter.com/projects/121 ... k-to-bed-0

User avatar
Code
Level 39 - Hitman
Posts: 394
Joined: 13 Feb 2013, 14:56
Location: Aalborg
Contact:

Re: DADIU's "Back to Bed" på Kickstarter

Unread post by Code » 14 Mar 2013, 11:32

Jeg er faktisk overrasket over at det næsten har nået sit mål, siden kickstarteren var så umotiverende :P Men det er jo fedt nok
Spiludvikling og undervisning i Unity3D
http://www.code.dk

Danmarksmesterskabet i spiludvikling.
http://www.dmspil.dk

Post Reply